کیف پول‌های سخت افزاری در دسته امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال قرار می‌گیرند. از معتبرترین و محبوب‌ترین شرکت‌ها در زمینه کیف پول سخت افزاری، ترزور است که مدل‌های مختلف کیف پول سخت افزاری را تولید کرده است. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی کیف پول سخت افزاری ترزور وان بپردازیم.

مشخصات کیف پول‌ سخت‌افزاری ترزور وان (Trezor One)

ابعاد (سانتی متر) ۶*۳*۶
وزن ۱۲ گرم
نمایشگر (OLED (128 x 64 pixels
ورودی ۲ دکمه
اتصال کابل (micro-USB)
باتری ندارد
سازش‌پذیری Android, Linux, Windows 8+, macOS 10.11+
کوین‌ها و توکن‌های قابل پشتیبانی حدود ۱۱۸۰
لینک گیت هاب https://github.com/trezor/trezor-firmware

 

محتویات جعبه ترزور وان (Trezor One)

  • یک دستگاه ترزور وان (Trezor One)
  • کابل USB-A به Micro-USB
  • سه برگه نوشتن عبارات بازیابی
  • چند برچسب
  • راهنمای راه‌اندازی دستگاه
  • یک روبان مارک‌دار ترزور

نقد و بررسی کیف پول‌ سخت‌افزاری ترزور وان (Trezor One)

ترزور وان توسط ساتوشی لبز (SatoshiLabs) راه را برای صنعت رو به رشد کیف پول‌های سخت‌افزاری هموار کرد. این راه‌حل مبتکرانه برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال که در سال ۲۰۱۴ ارائه شد، با وجود ظهور گزینه‌های مدرن دیگر، هنوز بطور گسترده استفاده می‌شود.

کاربرانی که تمایل دارند تعادلی میان امنیت و کارآمدی وجود داشته باشد، ترزور وان گزینه‌ای قابل اتکا به عنوان کیف پول روزانه می‌تواند باشد. کوچک و کم حجم بودن این دستگاه و سازگاری آن با تعدادی از کیف پول‌های دسکتاپ، موبایل و افزونه مرورگر آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای انتخاب کرده است. 

رابط کاربری تحت وب به کاربران اجازه مدیریت، ارسال و دریافت هزاران کوین و توکن را می‌دهد؛ همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از آن وارد حساب کاربری خود شوند و پیام‌های خود را تایید کنند. این کیف پول هنوز از تراکنش‌های چندامضایی بیت کوین یا سگویت بومی (native SegWit) پشتیبانی نمی‌کند. اما برای رفع این محدودیت‌ها، از کیف پول نرم‌افزاری الکترام می‌توان در کنار ترزور وان استفاده کرد.

نقد و بررسی کیف پول‌ سخت‌افزاری ترزور وان

ترزور وان که کمی بیش از شش سال سن دارد، از همان روزهای اول توانست جایگاه خود را در دنیای ارزهای دیجیتال تثبیت کند.

هنگام اتصال کیف پول ترزور وان به یک دستگاه دیگر، برای دسترسی، کاربر باید کد (PIN) خود را وارد کند. اعداد در یک صفحه شطرنجی روی دستگاه ترزور وان نمایش داده می‌شوند، اما در صفحه نمایشگر دستگاه دیگر پوشانده می‌شوند. این دستگاه باید به کیف پول متصل شود تا کاربر بتواند پین کد خود را وارد کند. این کار تضمین می‌کند که حتی اگر کامپیوتر به خطر بیفتد، هیچ اطلاعاتی را نمی‌تواند از کیف پول بردارد.

با این وجود، چون عملکرد ترزور وان به دستگاه دومی وابسته است، برای امنیت بیشتر ۲۴ عبارت SEED تولید می‌کند. سیدهای (SEED) با طول متفاوت را می‌توان روی دستگاه بازیابی کرد.

یک مورد جالب دیگر، کارآیی ترزور وان برای مدیریت رمز عبور است.

جنبه‌های مثبت و منفی کیف پول‌ سخت‌افزاری ترزور وان (Trezor One)

مثبت:

  • پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال
  • مستندات زیادی از آن بصورت آنلاین در دسترس هستند.
  • رابط متن باز

منفی:

  • عدم استحکام کافی
  • نمایشگر کوچک

قیمت ترزور وان (Trezor One)

در ماه فوریه ۲۰۲۰، ترزور وان به قیمت ۵۵ دلار به فروش می‌رسید.

توصیه می‌شود که همیشه کیف پول سخت‌افزاری را از تولید کننده آن یا توزیع کننده معتبر تهیه کنید. خرید کیف پول سخت‌افزاری دست دوم کلیدهای خصوصی را در معرض افشا قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بررسی کیف پول‌ سخت‌افزاری ترزور مدل تی (Trezor Model T)

جمع بندی

ترزور وان که کمی بیش از شش سال سن دارد، از همان روزهای اول توانست جایگاه خود را در دنیای ارزهای دیجیتال تثبیت کند. هر چند ممکن است در مقایسه با کیف پول‌های سخت‌افزاری نسل دوم، فاقد بعضی قابلیت‌ها باشد، اما کار خود را به خوبی انجام می‌هد.

ساتوشی لبز (SatoshiLabs) سابقه بسیار خوبی در این فضا دارد و قیمتی که این دستگاه دارد آن را تبدیل به یکی از ارزان‌ترین دستگاه‌ها در بازار کرده است. با وجود مستندات فراوانی که در دسترس هستند، ترزور وان می‌تواند بهترین کیف پول سخت‌افزاری برای مبتدیان و حرفه‌ای‌های دنیای ارزهای دیجیتال باشد.

اگر شما هم تجربه استفاده از کیف پول سخت افزاری ترزور وان رادارید، نظرات و تجربیات خود را با کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: BinanceAcademy