نامزدهای ریاست جمهوری انتخابات ماه آینده ایالات متحده یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن اولین مناظره خود را شب گذشته برگزار کردند که باعث نوسان در بازارهای مالی شد. جالب اینجاست این دو نامزد در طول ۹۰ دقیقه مناظره انتخاباتی به توهین و حمله به یکدیگر پرداختند به صورتی که در قسمتی از مناظره، بایدن مجبور شد به رئیس جمهور فعلی امریکا یعنی دونالد ترامپ بگوید: «ساکت می‌شوی، مرد؟» (Will you shut up, man)

تاثیر مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن روی بازارهای مالی

در طول این مناظره اما شاهد نوسانات در بازارهای مالی بودیم. برای مثال شاخص داو جونز (Dow Jones) ابتدا بیش از ۲۵۰ داحد رشد کرد اما در نهایت با افت قیمت مواجه شد. در پایان مناظره اما همه شاخص‌های بازارهای مالی از داو،   اس اند پی (S&P) و نزدک (Nasdaq) همگی در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

بر اساس شاخص نوسانات VIX که معمولا به آن «سنجش ترس» گفته می‌شود، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران برای به تأخیر افتادن نتیجه انتخابات ایالات متحده آمادگی داشتند. سخنگوی AAX اولین بورس دارایی‌های دیجیتال در جهان که توسط بورس اوراق بهادار لندن مدیریت می‌شود می‌گوید: «انتظار می‌رود نتیجه انتخابات امریکا تنها در روز تحلیف مشخص شود.» به نظر او مناظره انتخاباتی بین بایدن و ترامپ بدون برنده تمام شده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: واکنش مثبت بازار رمز ارز به سخنرانی ترامپ در مورد ویروس کرونا

تصویب قانون حمایت از مصرف کننده در حوزه ارز دیجیتال در ایالات متحده

در حالی که نامزدهای ریاست جمهوری مشغول بحث و جدل هستند، قانون‌گذاران امریکایی بی سر و صدا قانون حمایت از مصرف کنندگان در برابر کلاهبرداری‌های حوزه بلاک چین را به تصویب رساندند.

بر اساس قانون طبقه بندی دیجیتال، کمیسیون تجارت فدرال که یک آژانس حمایت از حقوق مصرف کننده است را به آموزش کارکنان و اختصاص منابع برای شناسایی و محافظت در برابر اقدامات فریبنده‌ای که شامل توکن‌های دیجیتالی است، اختصاص می‌دهد.

هر چند این لایحه برای برخی از سرمایه‌گذارانی که دارایی خود را در چند وقت اخیر از دست داده‌اند کمی دیر است، چرا که هکر کوکوین (KuCoin) ۴/۵ میلیون ریپل سرقت شده در دزدی هفته گذشته را که نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار ارزش داشت را منتقل کرده است.

دارندگان توکن‌های دیفای هم وضعیت بهتری ندارند. بر اساس سایت CoinGecko اغلب ۱۰۰ پروژه برتر در حوزه دیفای در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت قرمز قرار دارند. تا جایی که برخی از ارزهای مهم مانند وای فای (YFI) با ۲۰ درصد، چین لینک (LINK) با ۱۰ درصد و یوما (UMA) با ۱۰ درصد کاهش مواجه شدند.

مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن

میزان نوسان بیت کوین در طول مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن

اما از طرف دیگر بیت کوین موفق شده است که ثبات خود را حفظ کند و امروز تنها با ۰/۳۶ درصد کاهش روبرو بوده که امری طبیعی در بازار بیت کوین محسوب می‌شود. البته خبر هک بزرگ کو کوین می‌تواند کمی روی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد که هنوز شاهد این اتفاق نیستیم.

به این ترتیب جای تعجب ندارد که سرمایه‌گذاران سازمانی تصمیم بگیرند از بیت کوین به جای پول‌های نقد استفاده کنند.

بر اساس گزارش صرافی مشتقات ارزهای دیجیتال ZUBR، مدیران مالی که به طور سنتی معادل پول نقد را هنگام انجام معاملات آتی قیمت ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دادند، حالا در عوض ارز دیجیتال می‌خواهند.

به نظر شما نتیجه انتخابات ریاست جهوری ایالات متحده چگونه می‌تواند روی بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد؟ پیش بینی و تحلیل‌های خود را از طریق کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: decrypt