شرکت توییتر (Twitter Inc) یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی با ارزش بازار بیش از ۵۴ میلیارد دلار، در نظر دارد بخشی از دارایی‌های خود را به صورت بیت کوین نگهداری کند.

سرمایه گذاری توییتر روی بیت کوین

مدیر ارشد مالی توییتر آقای ند سگال (Ned Segal) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آن‌ها از مدتی قبل به فکر بیت کوین (BTC) بوده‌اند. او در این باره می‌گوید:

ما برنامه‌ریزی‌های اولیه را انجام داده‌ایم تا در صورتی که کارمندان درخواست کنند تا حقوقشان به صورت بیت کوین پرداخت شود، چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم و اینکه آیا باید در ترازنامه مالی شرکت هم بیت کوین داشته باشیم؟ هنوز هیچ تغییری انجام نشده است ولی به مرور زمان به چگونگی عملی شدن آن فکر خواهیم کرد.

توییتر از سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲ میلیارد دلار را به صورت نقد و ۴/۸ میلیارد دلار را هم به صورت سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت نگه‌داری می‌کند. در مقابل شرکت تسلا در سال ۲۰۱۹ نزدیک به  ۶/۵ میلیارد دلار را به صورت نقد نگهداری می‌کند و هیچ سرمایه‌گذاری کوتاه مدتی نداشت. تا زمانی که آن‌های تصمیم گرفتند ۱/۵ میلیارد دلار یا ۲۰ درصد از دارایی‌های نقدی خود را بیت کوین بخرند.

با این حال پیش بینی می‌شود اگر توییتر قصد سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را داشته باشد، مبلغ کمتری نسبت به تسلا، بیت کوین خریداری کند، چیزی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار!

بیت کوین و توییتر

جک دورسی بنیانگذار شرکت‌های توییتر و اسکوئر یکی از طرفداران بیت کوین است

این مطلب راهم مطالعه کنید: رکوردشکنی دوباره بیت کوین پس از اعلام خبر خرید ۱/۵ میلیارد دلار بیت کوین توسط تسلا

شرکت اسکوئر (Square) هم که توسط جک دورسی (Jack Dorsey) بنیانگذار توییتر، راه‌اندازی شده است، پیش از ۵۰ میلیون دلار روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده بود که تقریبا ۵ درصد از دارایی نقدی ۱ میلیارد دلاری این شرکت محسوب می‌شد.

با این حال هر دو شرکت این فرصت را دارد که دارایی بیت کوین خود را افزایش دهند، به خصوص اگر در حال رشد باشند. با توجه به چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی و کاهش ارزش ارزهای فیات، بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند با استفاده از بیت کوین به دارایی‌های خود تنوع دهند.

خرید بیت کوین

حالا که بازار ورود شرکت های بزرگ مانند توییتر به بیت کوین حسابی داغ شده است، فکر می‌کنید شرکت بعدی که قدم به این بازار خواهد گذاشت کدام است؟ آیا این موضوع به نفع بازار ارزهای دیجیتال است بازار از سرمایه‌گذاران خرد به دست سرمایه‌گذاران بزرگ خواهد افتاد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: trustnodes