یک شرکت امنیت سایبری فعال در حوزه ارز دیجیتال گزارشی از ردیابی هکرهای توییتر منتشر کرده که نشان می‌دهد این هکرها در حال انتقال سرمایه خود به سمت پلتفرم‌های شرط‌بندی و معاملات P2P هستند.

ردیابی هکرهای توییتر توسط شرکت سایفر تریس

شرکت بلاک چین سایفر تریس «Ciphertrace» در گزارشی اعلام کرد توانسته است بیت کوین‌های سرقت‌شده در هک بزرگ توییتر را در سایت‌های شرط‌بندی و صرافی‌های همتابه‌همتا (P2P) ردیابی کند.

شرکت «Ciphertrace» در این گزارش اشاره کرده است که مقدار ۰/۲ بیت کوین از طریق پلتفرم «Peel chains» به یک صرافی P2P  منتقل شده و همچنین از آن برای جابجایی سرمایه به کازینوهای ارز دیجیتال استفاده شده است.

پلتفرم «Peel chains» زنجیره‌ای از کیف پول‌های ارز دیجیتال است که معمولا از آن برای انتقال تدریجی و پنهانی سرمایه‌های غیرقانونی استفاده می‌شود.

گفته می‌شود این تاکتیک معمولا توسط هکرهای کره شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت سایفر تریس تخمین می‌زند تا به حال اتباع چینی وابسته به کره شمالی توانسته‌اند از طریق «peel chains» بیش از ۱۰۰ میلیون دلار پولشویی کنند.

این در حالی است که سایفر تریس روز ۲۰ ژوئن خبر داده بود هکرهای توییتر در حال پیاده‌سازی چندین peel chain برای انتقال سرمایه به صرافی‌های ارز دیجیتال مختلف از جمله مارکت پلیس‌های P2P و پلتفرم‌های شرط‌بندی و قمار هستند.

این شرکت امنیت سایبری به این موضوع هم اشاره کرده است که پیش از این نزدیک به ۰/۱ و ۰/۱۵ بیت کوین به صرافی‌هایی در هند، امریکا و ترکیه منتقل شده است. سایفر تریس موفق شده است تا الان ۱۸ تراکنش توسط هکرها را ردیابی کند که در مجموع بیش از ۱ بیت کوین به صرافی‌های قانونی در سنگاپور منتقل شده است.

ردیابی هکرهای توییتر

ردیابی هکرهای توییتر توسط شرکت امنیت سابری سایفر تریس

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیام مخفی در ماجرای هک توییتر ؛ بیت کوین قابل ردیابی است؟

در حالی که گزارش‌های اولیه نشان می‌داد که بسیاری از نقل‌وانتقالات هکرها با استفاده از خدمات ترکیب ارزها (coin mixing services) انجام شده است، اما به نظر می‌رسد این کلاهبرداران از آن زمان تلاش‌های خود برای پولشویی را به سمت صرافی‌های معاملات ارزهای دیجیتال هدایت کرده‌اند.

سایفر تریس همچنین یک تراکنش به کیف پول قدیمی بایننس را شناسایی کرده است که البته اعتقاد دارد این کار برای فریب دادن کارشناسان انجام شده باشد.

سایفر تریس به‌تازگی از سامانه امتیازدهی ریسک تراکنش به صورت لحظه‌ای (real-time transaction risk scoring) رونمایی کرده است که به‌منظور شناسایی معاملات مشکوک بیت کوین پیش از تایید در شبکه طراحی شده است.

در حقیقت این نرم‌افزار جدید به صرافی‌های ارز دیجیتال، پردازش‌کنندگان پرداخت و اپراتورهای خودپرداز امکان می‌دهد تا در صورت شناسایی تراکنش‌های مشکوک قبل از تایید تراکنش در بلاک چین سریعا تراکنش را متوقف کنند.

نظر شما درباره ماجرای هک توییتر چیست؟ آیا سرانجام این هکرها شناسایی خواهند شد؟ نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph