توکن‌های دیفای می‌توانند در کمترین زمان ممکن از از فرش به عرش برسند و خیلی زود دوباره سقوط کنند و به صفر برگردند. شاید توکن یونی سواپ تا این حد متزلزل نبوده است، اما از هفته گذشته که این توکن به بالاترین قیمت رسید، بخش قابل توجهی از ارزش خود را از دست داده است. اما سوال این است که آیا باز هم شاهد کاهش قیمت توکن یونی خواهیم بود؟

هنگامی که هفته پیش توکن مورد انتظار UNI و استخرهای نقدینگی آن معرفی شدند، قیمت‌های آن سر به فلک کشید و در عین حال شاهد افزایش هزینه تراکنش‌های اتریوم (گس) بودیم. این اتفاق باعث شد تا توکن یونی مورد توجه بسیاری از مردم قرار بگیرد. اما حالا که هیجان آن فروکش کرده است، شاهد کاهش قیمت توکن یونی و هزینه‌های گس اتریوم هستیم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: توکن UNI معرفی شد؛ توکن گاورننس صرافی غیرمتمرکز Uniswap

کاهش قیمت توکن یونی تا ۳۵ درصد

در تاریخ ۱۸ سپتامبر بود که ارزش توکن یونی سواپ (Uniswap) به بالاترین قیمت خود در ۸٫۵۰ دلار رسید. همانند بسیاری از توکن‌های امور مالی غیر متمرکز برجسته، قیمت این توکن هم خیلی زود و در کمتر از یک روز، از فرش به عرش رسید. برخی از بزرگ‌ترین صرافی‌های دنیا از جمله بایننس و کوین بیس، در کمتر از چند ساعت از عرضه، این توکن را در فهرست خود قرار دادند.

افزایش شدید و کاهش قابل توجه قیمت توکن یونی سواپ
افزایش شدید و کاهش قابل توجه قیمت توکن یونی سواپ

قبل از تاریخ ۱ سپتامبر، ۱۵۰ میلیون توکن برای اشخاصی که در پروتکل یونی سواپ نقدینگی ایجاد کرده بودند، و همچنین آن دسته از اشخاصی که نسخه محدود سهام یونی سواپ را خریداری کرده بودند، ارسال شد.

در این مدت، نهنگ‌های فعال در زمینه امور مالی غیر متمرکز به وجد آمدند و بخش بزرگی از این ۱۵۰ میلیون توکن فروخته شد. در نتیجه، شاهد کاهش ۳۵ درصدی قیمت این توکن هستیم.

تا زمان نگارش این مطلب، توکن UNI در قیمت ۵٫۵۰ دلار خرید و فروش می‌شود. البته روز یکشنبه قیمت توکن به ۴٫۷۰ دلار رسیده بود. برخی از تریدرها انتظار دارند که که قیمت این توکن به قیمت ۳٫۸۰ دلار برسد.

رشد استخرهای لیکوئیدیتی

فراهم کنندگان نقدینگی همچنان به اضافه کردن کریپتوهای خود به چهار استخر یونی سواپ ادامه داده‌اند که در نتیجه آن، رقم کلی سپرده‌های آن‌ها به ۱٫۵ میلیون دلار رسیده است.

استخر ETH/WBTC با ۳۰ درصد از مجموع سپرده‌ها که معادل ۴۶۳ هزار دلار است، در صدر جدول محبوب‌ترین استخرهای یونی سواپ قرار دارد. استخر ETH/USDT با بیش از ۴۰۰ هزار دلار سپرده، استخر ETH/USDC با ۳۶۸ هزار دلار سپرده و استخر ETH/DAI با ۳۱۵ هزار دلار سپرده، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کشت توکن یونی تا تاریخ ۱۷ نوامبر ادامه خواهد داشت. اما هر چقدر که این استخر‌ها رشد کنند، توکن‌های کمتری برای هر فراهم کنندگان نقدینگی توزیع خواهد شد.

نظر شما در خصوص کاهش قیمت توکن یونی سواپ چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CoinGape