IOHK، بازوی توسعه‌دهنده کاردانو اخیراً خبر از هارد فورک جدید این پروتکل در اواسط ماه دسامبر داده است. IOHK با هاردفورک جدید کاردانو، در حال برنامه‌ریزی برای یک «مسیر هموار به روزرسانی برای گوگن (Goguen) است.

کوین هاموند (Kevin Hammond)، مهندس نرم‌افزار در IOHK، این هفته افشا کرد که کاردانو به عنوان بخشی از انتقال به دوران توسعه گوگن، یک هارد فورک را تجربه خواهد کرد. اگرچه بیشتر ناظران هارد فورک‌ها را با آسیب‌هایی همراه می‌دانند، اما هاموند گفت که این رویدادها در کاردانو بسیار متفاوت انجام می‌شوند:

کاردانو هارد فورک‌ها را به صورت خودکار کنترل می‌کند، بدون اینکه تولید بلوک متوقف شود. این کار یک فرآیند ارتقای منحصر به فرد را فراهم می‌کند که باعث می‌شود ویژگی‌های جدید به راحتی معرفی شده و قابلیت‌های این پلتفرم توسعه یابند.

ویژگی قفل کردن توکن

هارد فورک جدید کاردانو برای ارائه بهینه‌سازی‌های جدید در این شبکه و فعال کردن ویژگی «قفل کردن توکن» طراحی شده است که نحوه استفاده از یک توکن را در دفترکل ثبت می‌کند.

هاموند در این باره توضیح داد:

قفل کردن، در این حالت به معنای «ذخیره» تعداد مشخصی از توکن‌ها برای مدت زمان مشخص است، بنابراین نمی‌توان آنها را برای کسب سود (مانند رأی‌دادن یا اجرای یک قرارداد هوشمند) انتقال داد.

هاموند می‌گوید کاردانو به زودی ادغام سایر توکن‌های سفارشی را در این بلاکچین امکان‌پذیر می‌کند که بتوانند در کنار ADA، ارز رمزنگاری شده بومی آن قابل استفاده باشند.

ADA یکی از بهترین رمز ارزها در سال گذشته

رمز ارز بومی کاردانو، ADA، عملکرد فوق العاده ای در سال گذشته داشته

بیشتر بخوانید: اجرای موفق هاردفورک شلی در بلاک چین کاردانو و رونمایی از الگوریتم اثبات سهام

گوگن و ادغام قراردادهای هوشمند

کاردانو که در سال ۲۰۱۷ توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) راه‌اندازی شد، به دلیل ظرفیت مقیاس‌پذیری و ویژگی‌های پیشرفته قرارداد هوشمند، توسط طرفداران آن به عنوان «قاتل اتریوم» شناخته شده است. این پروژه به خاطر نقشه راه وقت‌گیر خود که تاکنون بر مبانی بلاکچین و تمرکززدایی متمرکز شده، مشهور است. نقشه راه گوگن ادغام قراردادهای هوشمند را آغاز می‌کند.

ADA یکی از ارزهای دیجیتال با عملکرد برتر و ارزش بازار بالا در سال گذشته بوده که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به پیشرفت توسعه کاردانو علاقه‌مند هستند. توکن ADA بیش از ۴۰۰٪ از سال گذشته تاکنون بازدهی داشته است.

نظر شما در مورد تأثیرات هاردفورک جدید کاردانو چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph