به گزارش وزارت دادگستری امریکا، پلیس فدرال امریکا (FBI)، به کمک سازمان‌های خدمات درآمد داخلی (IRS) و اداره تحقیقات امنیتی داخلی (HSI) این کشور موفق شدند چندین کمپین تامین مالی گروه‌های تروریستی از جمله داعش و القاعده از طریق ارزهای دیجیتال را شناسایی کنند. در ادامه این مطلب درباره عملیات شناسایی و حساب ارز دیجیتال گروه های تروریستی بیشتر صحبت می‌کنیم.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است، گردان‌های عزالدین قسام (al-Qassam Brigades) از طریق کانال‌های مختلف ازجمله وبسیات این گروه هم چنین شبکه‌های اجتماعی مشغول تامین مالی از طریق ارز دیجیتال بیت کوین بودند.  در این گزارش آمده است که پلیس فدرال امریکا (FBI)، به کمک سازمان‌های خدمات درآمد داخلی (IRS) و اداره تحقیقات امنیتی داخلی (HSI) تا به حال موفق شدن ۱۵۰ حساب ارز دیجیتال وابسته به گروه‌های تروریستی نام برده را شناسایی کنند.

به نظر می‌رسد در یکی از این کمپین‌های تامین مالی القاعده و گروهک‌های وابسته به آن خود را یک سازمان خیریه معرفی کرده و با استفاده از تلگرام و شبکه‌های اجتماعی از کاربران درخواست بیت کوین کرده‌اند.

همچنین اعضای گروهک تروریستی داعش هم از طریق فروش تجهیزات ایمنی مقابله با کرونا مشغول تامین مالی این گروه بودند. به گفته وزارت دادگستری امریکا مورات کاکر (Murat Cakar) با استفاده از فروش تجهیزات محافظتی در مقابل کرونا از جمله ماسک‌های N95 بی‌کیفیت قصد کمک مالی به داعش را داشت که مامورین امنیتی موفق به شناسایی و از بین بردن وبسایت و صفحات فیسبوک وابسته به این فرد شدند.

مسدود کردن حساب ارزهای دیجیتال گروه های تروریستی

مسدود کردن حساب ارزهای دیجیتال گروه های تروریستی توسط امریکا

این مطلب راهم مطالعه کنید: بازداشت دو تروریست ارز دیجیتال در اوکراین؛ تهدید به انفجار شهر برای ۵۰ بیت کوین

به گفته نیویورک تایمز مامورین امریکایی در عملیات شناسایی حساب ارز دیجیتال گروه های تروریستی موفق به کشف و ضبط حدود ۲ میلیون دلار بیت کوین از حساب‌های وابسته به این گروه‌های تروریستی شدند. همچنین تعدادی از کیف پول‌های ارز دیجیتال خصوصی متعلق به گروه‌های تروریستی که حاوی میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال بود، شناسایی شده و لیست سیاه (BlackList) قرار گرفته‌اند که کار نقل و انتقالات مالی را برای این تروریست‌ها دشوار می‌کند.

شما هم اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می‌توانید از طریق وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: engadget