دوران اقدامات ناعادلانه علیه ارزهای دیجیتال رو به پایان است. سال ۲۰۲۰ سال سختی برای ارزهای دیجیتال بود، اما به نظر می‌رسد که در چند ماه گذشته تلاش شده تا این دوران ناگوار برای فعالان این حوزه جبران شود. و اکنون، اداره بازرسی ارز ایالات متحده (OCC) خبرهای بهتری را برای  ارز دیجیتال به ارمغان آورده است. پیشنهاد اخیری که توسط OCC صادر شده در تلاش است تا کسب‌وکارهای ارز دیجیتال برای داشتن حساب بانکی مانند سایر کسب‌وکارهای قانونی، از تسهیلات مشابه برخوردار شوند.

پایان دادن به اقدامات ناعادلانه علیه ارزهای دیجیتال

پیشنهادی که توسط بازرسان حسابرسی ارز ایالات متحده برای ممنوع کردن اقدامات ناعادلانه علیه ارزهای دیجیتال مطرح شده، اکنون در دست بررسی است.

دیگر هیچ تبعیضی علیه کسب‌وکارهای ارز دیجیتال وجود ندارند

به طور خلاصه، OCC قصد دارد به تبعیض خاموش و اقدامات ناعادلانه علیه ارزهای دیجیتال پایان دهد. اکنون بانک‌ها باید به جای استفاده از ملاحظات کلی در مورد همه کسب‌وکارهای حوزه ارز دیجیتال، هر شرکت را به صورت جداگانه ارزیابی کنند.

مطابق با دستورالعمل Dodd-Frank برای دسترسی عادلانه به خدمات مالی و حداقل از سال ۲۰۱۴، OCC بارها و بارها اظهار داشته در حالی که بانک‌ها موظف به ارائه سود مالی مخصوص به مشتریان خود نیستند، باید خدماتشان در دسترس همه مشتریان باشد به جز در مواردی که عوامل خطرساز ویژه یک مشتری خلاف آن را تعیین کند.

پیشنهاد «دسترسی عادلانه به خدمات مالی» به دنبال ارائه راهی بهتر برای ارزیابی ریسک برخی از کسب‌وکارها مانند فین تک، صرافی‌ها، پروتکل‌های پرداخت، خدمات وام، کاستدی و غیره است.

به منظور اطمینان از اینکه بانک‌ها دسترسی عادلانه به خدمات مالی و مطابق با سیاست همیشگی OCC را برای مشتریان فراهم می‌کنند، تصمیم بانک برای عدم خدمت‌رسانی به یک مشتری خاص باید براساس تصمیم مدیریت ریسک فردی در مورد آن مشتری خاص باشد، نه بر این اساس که آن مشتری در صنعتی فعالیت می‌کند که توسط بانک مشروط به یک استثنای طبقه‌بندی گسترده شده باشد.

بر کسی پوشیده نیست که تعداد قابل توجهی از شرکت‌های ارز دیجیتال در ایالات متحده با مشکلاتی روبرو هستند که دلیل اصلی آن میزان بالای بوروکراسی و اختیاری است که بانک‌ها در تصمیم‌گیری در مورد ارائه یا عدم ارائه خدمات خود به مشتری دارند- مخصوصاً در یک چنین حیطه کاری حساسی.

با این حال، به نظر می‌رسد همه چیز در حال تغییر است و شرکت‌های ارز دیجیتال راه ساده‌تری برای برخورداری از خدمات بانکی خواهند داشت- شاید این پیشنهاد تصویب شود.

نقش اصلی کنترل‌کننده ارزی جدید در شکل‌گیری اکوسیستم ارز دیجیتال در آینده

اداره OCC توضیح می‌دهد که قصد دارد به میراث به جای مانده از عملیات Choke-Point که در آن ظاهراً آژانس‌های خاص دولتی بانک‌ها را برای قطع دسترسی به خدمات مالی برای حوزه‌های مختلف اقتصاد مانند ارائه‌دهندگان خدمات ارز دیجیتال تحت فشار قرار می‌دادند، پایان دهد. OCC آن فعالیت‌ها را به عنوان «نامطلوب اما نه غیرقانونی» در نظر گرفته است.

اگرچه این سازوکار به پایان رسیده، همچنان برخی آثار آن در بخش مالی، به ویژه در اقدامات «پیشگیرانه» بانک‌های خصوصی، موجود است.

انتصاب برایان بروکس به سمت ریاست اداره OCC

به نظر می‌رسد تصمیم دونالد ترامپ برای انتصاب برایان بروکس (Brian Brooks)، مدیر ارشد حقوقی سابق کوین بیس (Coinbase)، در حال نتیجه دادن است. اطلاعیه‌های بیشتری از این دست می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر افرادی که روزانه با رمز ارزها کار می‌کنند، داشته باشد.

انتصاب برایان بروکس به سمت ریاست اداره نظارت بر ارزهای دیجیتال

برایان بروکس از سوی دونالد ترامپ به ریاست ادراه نظارت بر ارزهای دیجیتال انتخاب شد

بیشتر بخوانید: استعفای مدیر ارشد حقوقی کوین بیس برای نظارت بر سیستم بانکی بین المللی ایالات متحده

بر اساس دستور بروک، اداره بازرسی ارز ایالات متحده نقش فعال‌تری در رقابت برای تنظیم مقررات جهت ارائه بهترین چارچوب قانونی برای اقتصاد ارز دیجیتال ایفا کرده است.

این قانون پیشنهادی مانند یک قانون اساسی برای مشتریان بانکی است- قانونی که قبلاً وجود نداشته و از شنیدن آن شوکه خواهید شد.

مارکو سانتوری، رئیس گروه و مدیر ارشد حقوقی صرافی کراکن در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ نوشت:

با توجه به امتیاز انحصاری گسترده‌ای که امروز به بانک‌ها اعطا می‌شود، بهتر است از خودمان بپرسیم که چرا این قانون قبلاً وجود نداشته است.

این رویکرد موردپسند برخی از قانونگذاران دموکرات نیست، اما با این وجود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، قصد خود را برای معرفی بروکس برای یک پست۵ ساله به عنوان رئیس اداره OCC اعلام کرده است. این تصمیم می‌تواند تضمین‌کننده یک رالی بزرگ برای کل اکوسیستم ارز دیجیتال در کوتاه مدت و میان مدت باشد. در عین حال ارزش زیادی دارد- به ویژه اکنون که بازارها صعودی هستند.

نظر شما درباره برخورد با اقدامات ناعادلانه علیه ارزهای دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Cryptopotato