قانون گذاران آمریکایی در حال مذاکره در خصوص مزایا و معایب طرح دلار دیجیتالی هستند. سناتورهای آمریکایی بر این باورند که آمریکا نیاز به ارز مجازی منحصر به فرد خود دارد. با کوین نیک همراه باشید.

طی مجلس سنای کمیسیون بانکداری آمریکا که همین هفته برگزار شد، قانونگذاران این کشور به ارائه طرحی برای مقابله با یوان چین پرداختند. سناتور تام کاتن (Tom Cotton)، توضیح می‌دهد که چرا بر این اعتقاد است که ایالات متحده نیاز به ایجاد ارز مجازی خود دارد. او می‌گوید:

ایالات متحده نیازمند دلار دیجیتال است. دلار آمریکا باید همچنان جایگاه خود را در سیستم پرداخت‌های بین‌المللی حفظ کند. باید از بیت کوین بهتر باشد. باید از یوآن دیجیتالی بهتر باشد.

مایک کارپو (Mike Carpo) یکی دیگر از اعضای ارشد این کمیسیون همچنین از اهمیت تحول سیستم اقتصادی خبر داد اما در عین حال به اهمیت تنظیم و قانونگذاری درست آن هم اشاره کرده است.

طرح دلار دیجیتالی توسط سناتورهای آمریکا
ارائه طرح طرح دلار دیجیتالی توسط سناتورهای آمریکا

مخالفین و موافقین طرح دلار دیجیتالی

در حالی که قانون‌گذاران برای ایجاد طرح دلار دیجیتالی در مقابله با ارز دیجیتال چین، فشار می‌آورند، شرود بران (Sherrod Brown) یکی از اعضای ارشد این کمیسیون، بر این باور است که شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی، در خصوص تولید یا نگهداری دلار دیجیتال، قابل اعتماد نیستند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: وجه مشترک دلار و یوان دیجیتال ارائه‌شده بسیار واضح است

در این جلسه، چندین تن از مردم به عنوان شاهد در خصوص طرح دلار دیجیتالی، دعوت شده بودند. یکی از صحبت‌هایی که در این جلسه مطرح بود، حضور همه جانبه آمریکا در خط مقدم آینده پول‌ها است. آن‌ها همچنین بر این باور هستند که دلار آمریکا کمک خواهد کرد تا سیستم اقتصادی کهنه دنیا کنار گذاشته شود. کریس جیانکارلو (Chris Giancarlo) یکی دیگر از اجزای این کمیسیون می‌گوید:

داروین می‌گوید سازش‌پذیرترین‌ها زنده می‌مانند و من فکر می‌کند که این سخن در خصوص انتقال به یک ساختار جدید صادق است. سازش با ساختار جدید، کمک خواهد کرد تا در مقیاسی بزرگ برای جامعه سودمند باشد.

البته در این بین افرادی هم مخالف طرح دلار دیجیتالی بوده‌اند. این افراد اعتقاد دارند که این طرح باعث می‌شود بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا به یک مرکز انحصاری ایجاد ارزها، حساب‌ها و سرویس‌های پرداخت تبدیل شود.

منبع: Daily Hodl