شرکت گردشگری و مسافربری بزرگ امریکایی به نام CWT مجبور به پرداخت ۴۱۴ بیت کوین یا معادل ۴/۵ میلیون دلار باج به هکرهایی شد که هفته پیش اطلاعات مهم این شرکت را به سرقت برده بودند. در ادامه در مورد جزئیات پرداخت ۴۱۴ بیت کوین باج توسط شرکت CWT  بیشتر صحبت می‌کنیم.

پرداخت ۴۱۴ بیت کوین باج به هکرها

بر اساس گزارش رویترز، هکرها موفق به نفوذ در بیش از ۳۰٫۰۰۰ دستگاه کامپیوتر این شرکت شدند و ۲ ترابایت از فایل‌های این شرکت از جمله گزارش‌های مالی، اسناد امنیتی و حتی داده‌های کارمندان را به سرقت بردند.

ابتدا این هکرها درخواست باج ۱۰ میلیون دلاری از این شرکت کردند که به نظر می‌رسد بعد از مذاکره قرار شد ۴/۵ میلیون دلار به صورت ۴۱۴ بیت کوین به کیف پول الکترونیکی هکرها انتقال یابد.

به نظر می‌رسد ارزش اطلاعات و زیان ناشی از افشای آن‌ها بسیار بیشتر از ۴/۵ میلیون دلاری است که CWT حاضر شده پرداخت کند. CWT با دستاویز قرار دادن کاهش درآمدش به‌خاطر ویروس کرونا توانسته درخواست ۱۰ میلیون دلاری هکرها را کاهش دهد.

سال گذشته این شرکت اعلام کرده بود ۱/۵ میلیاد دلار درآمد داشته و تاکید کرده بود مشتریان این شرکت شامل یک سوم کل شرکت‌هایی است که در فهرست S&P 500 قرار دارند.

در آخرین بیانیه CWT اعلام کرده است پس از خاموشی موقت سیستم‌ها به دلایل امنیت و اقدامات پیشگیرانه، دوباره سیستم‌های این شرکت به حالت آنلاین درآمده‌اند. با وجود اینکه تحقیقات در مراحل اولیه قرار دارند اما هیچ نشانه‌ای از به خطر افتادن اطلاعات هویتی مسافران، مشتریان و کارمندان وجود ندارد.

پرداخت ۴۱۴ بیت کوین باج توسط شرکت CWT

پرداخت ۴۱۴ بیت کوین باج توسط شرکت CWT

این مطلب راهم مطالعه کنید: کلاهبرداری از طریق بیت کوین و راه های مقابله با آن

حملات باج‌افزاری مربوط به ارز دیجیتال در چند سال گذشته به‌شدت افزایش یافته است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ هدف این حملات قرار گرفته‌اند.

ماه گذشته هم داده‌های یک شرکت بزرگ تولید تجهیزات بدنسازی به نام گارمین (Garmin) مورد حمله هکرها قرار گرفته بود که چندین شبکه داخلی آن رمزنگاری و خدمات آن از دسترس خارج شد. اگرچه هنوز به صورت رسمی توسط این شرکت اعلام نشده است ولی گزارش شده این شرکت مجبور به پرداخت ۱۰ میلیون دلار باج به حمله‌کنندگان شده تا بتواند دوباره کنترل خدمات خود را بر عهده بگیرد.

به‌تازگی آزمایشگاه کسپراسکای (Kaspersky) در مورد فعالیت‌های یک گروه بدنام هکری به نام لازاروس (Lazarus) که گفته می‌شود در کره شمالی مستقر است هشدار داده. این گروه هکری به سیستم‌عامل‌هایی مانند لینوکس، مک و ویندوز حمله و اطلاعات آن‌ها را رمزگذاری می‌کند.

اگر شما هم در مورد حملات باج افزای و هکری در دنیای ارز دیجیتال دانش یا تجربه‌ای دارید، می‌توانید از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: financemagnates