شرکت خانه‌سازی ژاپنی، قصد دارد با استفاده از بلاک چین در قراردادهای اجاره ای خانه‌ها، شرایط و قراردادهای خانه‌های اجاره‌ای را ساده‌تر کند. با کوین نیک همراه باشید.

یکی از بزرگ‌ترین خانه‌سازهای کشور ژاپن به نام Sekisui House، در حال کوچ به سمت انجام تمامی قراردادهای اجاره‌ای روی بلاک چین است. با توجه به اعلام این موضوع در سایت رسمی این خانه‌ساز ژاپنی، شرکت سکیسویی هاوس بیان کرد که این شرکت برای انجام قراردادهای خانه‌های اجاره‌ای خود، که شامل پوشش برق و گاز هم می‌شود، از بلاک چین استفاده خواهد کرد. این تصمیم در ماه مارس سال ۲۰۲۱ عملی خواهد شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: امارات متحده عربی در مسیر پیاده‌سازی بلاک چین گسترده ملی در زندگی روزمره تا سال ۲۰۲۱

استفاده بلاک چین در قراردادهای اجاره ای خانه و مدیریت خانه‌ها تنها با گوشی‌ هوشمند

کاربران قادر هستند تنها با ثبت شماره تلفن و آدرس خود، بدون این که حتی با مامور آژانس مسکن ارتباطی برقرار کنند، وارد خانه خود شوند. تکنولوژی این شرکت ژاپنی به مشتریان اجازه خواهد داد تا بدون هیچ گونه ارتباطی با آژانس، تنها با گوشی هوشمند خود وارد خانه شوند یا آن را تخلیه کنند.

استفاده بلاک چین در قراردادهای اجاره ای خانه و مدیریت خانه‌ها تنها با گوشی‌ هوشمند

بلاک چین در قراردادهای اجاره ای

شرکت‌های بزرگ خانه‌سازی دنیا، در تلاش هستند تا با استفاده از قدرت تکنولوژی بلاک چین در قراردادهای اجاره ای خانه‌ها، مراحل اداری و کاغذ بازی‌ها را به کلی از رده خارج کنند و مدیریت این کارها را تنها با یک گوشی هوشمند انجام دهند. با توجه به روندی که شرکت سکیسویی هاوس پیش گرفته، حتی نیاز به وجود مشاورین املاک هم از بین خواهد رفت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کاربرد بلاکچین در دولت چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

نه فقط این شرکت، بلکه دیگر شرکت‌های دنیا هم به دنبال استفاده از بلاک چین در صنعت مسکن هستند. در سال ۲۰۱۹ بود که قانون گذاران کشور مالت، ثبت قراردادها را در شبکه بلاک چین اجباری اعلام کردند تا این قراردادها را از هرگونه دستکاری دور کنند. همچنین در همین سال، شرکت bitFlyer Blockchain اعلام کرد که آن‌ها با همکاری شرکت Sumitomo Corporation، با استفاده از قدرت تکنولوژی بلاک چین، یک کسب و کار املاک راه‌اندازی خواهند کرد.

شرکت Sekisui House، از سال ۲۰۱۷ بود که اطلاعات مدیریتی سیستم مشاور املاک خود را با استفاده از شبکه بلاک چین مدیریت کرد و حالا قصد دارد این تکنولوژی را برای مشتریان و هرچه ساده‌تر کردن روند قراردادهای اجاره‌ای، به کار ببرد.

منبع: Coin Telegraph