مدیرعامل ویزا در جلسه‌ای با مدیران اجرایی این شرکت گفت که ارزهای دیجیتال می‌توانند به شبکه این شرکت اضافه شوند. این اقدام پس از صدور کارت‌های پرداخت ویزا در سال ۲۰۲۰ توسط چندین صرافی صورت گرفت. اگر پشتیبانی ویزا از پرداخت ‌های ارز دیجیتال ادامه یابد، دنیای ارزهای دیجیتال می‌تواند شاهد جریان اصلی عظیمی در سال ۲۰۲۱ باشد.

مدیر عامل شرکت ویزا، ال کلی (Al Kelly)، پیشنهاد کرده ویزا می‌تواند ارزهای دیجیتال را به فهرست بیش از ۱۶۰ ارز خود اضافه کند.

ورود ارزهای دیجیتال به ویزا

در جلسه تلفنی با مدیران، مدیر عامل شرکت ویزا، ال کلی، حمایت این شرکت از ارزهای دیجیتال را نشان داد.

کلی پس از یک معارفه مختصر توسط معاون ارشد سرمایه‌گذاری مایک میلوتیچ (Mike Milotich)، گفت که ویزا «موقعیتی منحصر به فرد دارد تا ارزهای دیجیتال را ایمن‌تر، مفیدتر و قابل استفاده کند».

علاوه بر این، وی ادامه داد که این شرکت می‌تواند با استفاده از «حضور جهانی، رویکرد مشارکت و برند قابل اعتماد خود» به این هدف برسد.

ویزا کارت و پشتیبانی از ۱۶۰ ارز در جهان

ویزا کارت از بیش از ۱۶۰ ارز در سراسر جهان پشتیبانی می کند

مدیر عامل ویزا به طور خاص بازار ارزهای دیجیتال را به دو بخش دارایی‌های پشتیبانی شده توسط رمز ارزها (مانند بیت کوین) و استیبل کوین‌ها تقسیم کرد و دارایی‌های بخش اول را به عنوان «طلای دیجیتال» توصیف کرد.

همچنین، این مدیر عامل استراتژی خاصی را پیشنهاد داد که شرکت می‌تواند دنبال کند:

استراتژی ما در اینجا این است که با کیف پول‌ها و صرافی‌ها کار کنیم تا کاربران بتوانند این ارزها را با استفاده از کارت‌های اعتباری ویزا خریداری کنند یا اعتبار ویزا را برای خرید ارز فیات برای هر کدام از ۷۰ میلیون بازرگان در سراسر جهان که با ویزا کار می‌کنند، واریز کنند.

این تأیید در حالی است که بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری را از لحاظ ارزش خود تجربه کرده است. ارزش کل این بازار، با پیشگامی بیت کوین (BTC)، اکنون بیش از ۱ تریلیون دلار است.

انقلابی در پرداخت‌های ارز دیجیتال

پشتیبانی ویزا از پرداخت ‌های ارز دیجیتال و رویکرد جدید این شرکت تأیید گسترده‌ بازار رمز ارزهاست. این شرکت تقریباً در کشورهای جهان از ۱۶۰ ارز پشتیبانی می‌کند.

در سال ۲۰۱۹، شبکه آن بیش از ۱۸۵/۵ میلیارد تراکنش را برای ۱/۱۴ میلیارد نفر و بیش از ۴۶ میلیون بازرگان در سراسر جهان تسهیل کرده است.

این شرکت پس از اجازه دادن به چندین کسب‌وکار ارز دیجیتال برای صدور کارت‌های ویزا با برند تجاری در حال حاضر پشتیبانی خود از این حوزه را اعلام کرده است. ارزش این تراکنش‌ها بالغ بر ۱۱ تریلیون دلار بوده است.

اگر حتی کسری از این ارقام مربوط به ارزهای دیجیتال باشد، بازار آن بدون شک رشدی را شاهد خواهد بود که تاکنون ندیده است.

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان، سال گذشته بایننس کارت (Binance Card) را با پشتیبانی ویزا راه‌اندازی کرد. هدف از این کار تسهیل استفاده از ارزهای دیجیتال در زندگی روزمره است.

به‌علاوه، صرافی ارز دیجیتال/ بانک Crypto.com، کارت ویزای مشابهی را صادر می‌کند که همچنین امکان سهام‌گذاری (استیکینگ) را فراهم کرده و پاداش‌هایی مانند عضویت در پرایم (Prime) و نتفلیکس را ارائه می‌کند.

فاندامنتال‌ها قوی هستند

این تحولات، فاندامنتال‌های قوی را برای بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند. با ادغام با پردازنده پرداخت شماره یک در جهان، پذیرش ارزهای دیجیتال به شدت ساده می‌شود.

هر دارنده ویزا کارت به پرداخت ارزهای دیجیتال دسترسی خواهد داشت. علاوه بر این، رقیب اصلی این شرکت، مستر کارت (Mastercard) نیز اقدام مشابهی را در سال ۲۰۲۰ انجام داده است.

قدرت این دو شرکت می‌تواند بازار ارزهای دیجیتال را از نظر استفاده و ارزش به سطوح بالاتری برساند.

نظر شما در مورد تأثیر پشتیبانی ویزا از پرداخت ‌های ارز دیجیتال بر آینده این بازار چیست؟ نظرات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: beincrypto