شرکت ویزا که روزی یکی از مخالفان بیت کوین محسوب می‌شد، حالا به نظر می‌رسد به یکی از طرفداران بیت کوین و ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

ویزا به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم‌های صدور کارت اعتباری در سال‌های گذشته با بیش از ۳۵ شرکت در حوزه ارزهای دیجیتال قرارداد همکاری منعقد کرده است، اما حالا یک گام فراتر گذاشته و قصد دارد سرویس خرید و معامله بیت کوین و ارز دیجیتال برای بانک‌ها را اواخر سال جاری راه‌اندازی کند.

بانک  «First Boulevard» در کانزاس، قرار است API آزمایشی را برای کمک به بانک‌های مشتری خدمات بیت کوین و ارزهای دیجیتال ویزا طراحی کند. همچننین شرکت «Anchorage» که در زمینه نگهداری از بیت کوین و ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، ماه گذشته به عنوان اولین بانک رسمی دارایی‌های دیجیتال در ایالات متحده معرفی شد، قرار است بیت کوین و ارزهای دیجیتال را از طرف ویزا نگهداری کند.

بدیهی است که بانک‌ها به کاربران خود اجازه خواهند دارد تا بیت کوین و ارزهای دیجیتال خود در بانک را برداشت و نزد خودشان نگهداری کنند.

پی پال به عنوان یکی از رقبای ویزا در ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرد به ۳۴۶ میلیون کاربر خود اجازه خواهد داد تا از خدمات خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مهم بازار استفاده کنند، اما به دلیل اینکه کاربران قادر به خارج کردن ارزهای خود از پلتفرم پی پال نبودند، مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.

بیت کوین و ویزا

ویزا از سال جاری خدمات خرید و معاملات بیت کوین و ارز دیجیتال ارائه می‌دهد

این مطلب راهم مطالعه کنید: سرویس ارز دیجیتال پی پال؛ چک ۵۰ میلیارد دلاری برای بیت‌کوین

قیمت بیت کوین پس از این اتفاق با افزایش قیمت ۲۰۰ درصدی تا محدوده ۴۰٫۰۰۰ دلار صعود کرد. هر چند پس از آن دوباره مسیر اصلاحی در پیش گرفت. شاید بتوان گفت افزایش قیمت سرسام آور بیت کوین در ماه‌های اخیر به دلیل هجوم شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های سازمانی به بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال بوده است.

کای شفیلد «Cuy Sheffield»، مدیر بخش ارزهای دیجیتال شرکت ویزا می‌گوید: ما به دارایی‌های دیجیتال مانند طلای دیجیتال نگاه می‌کنیم. در حال حاضر تقاضا برای خرج کردن بیت کوین بسیار کمتر از تقاضا برای خرید آن است.

پیش از این مدیر اجرایی شرکت ویزا ال کلی «Al Kelly»  هم گفته بود: استراتژی ما همکاری با کیف پول‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال است تا برای ۷۰ میلیون کاربر کاربران امکان خرید ارزهای دیجیتال یا تبدیل آن‌ها به پول نقد از طریق اعتبار ویزا را فراهم کنیم.

ضمن اینکه بر اساس گفته‌های کلی، پلتفرم‌های کریپتو دات کام «Crypto.com»،‌ بلاکفای «Fold »، فولد «Fold » و بیت پاندا «BitPanda» کارت‌های ویزا را صادر کرده‌اند.

نظر شما درباره ورود ویزا به بازار بیت کوین چیست؟ به نظر شما ورود شرکت‌های بزرگ می‌تواند باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال شود؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

 

منبع: forbes