ویتالیک بوترین که همه ما آن را با بلاک چین محبوبش یعنی اتریوم می‌شناسیم در یک اقدام خیرخواهانه نزدیک به ۱ میلیارد دلار ارز شیبا را برای کمک به صندوق مبارزه با پاندمی کرونا در هند فروخت.

فروش شیبا توسط بوترین

جالب است بدانید که ویتالیک بوترین بزرگترین نهنگ ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) محسوب می‌شود چرا که ۵۰ درصد از کل موجودی این ارز دیجیتال توسط توسعه دهندگان به او داده شده بود.

در واقع توکن‌های فروخته شده توسط بوترین ۹۵ درصد از نقدینگی استخر شیبا در یونی سواپ برداشته شده است که ۵۰ تریلیون توکن شیبا معادل ۱/۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

علاوه بر شیبا، بوترین ۴۳۱ میلیون دلار ارز اکیتا اینو (Akita Inu) هم که توسط توسعه دهندگان برای او فرستاده شده بود  را هم به پلتفرم جمع آوری کمک‌های مالی مبتنی بر اتریوم به نام گیت کوین (Gitcoin) فرستاده است.

به نظر می‌رسد فروش ارزهای شیبا و اکیتا توسط بوترین موجب افت قیمت شیبا شده است به طوری که بر اساس آمار سایت کوین مارکت کپ ارزش شیبا در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۴۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین آکیتا هم ۵۰ درصد کاهش قیمت را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کرده است.

به نظر برخی از کارشناسان رونق این میم کوین‌ها (meme coin)  که به تازگی هم با لوگوی سگ عرضه می‌شوند و روی بستر اتریوم قرار دارد باعث افزایش هزینه گس تراکنش‌های اتریوم شده است. شاید این اقدام بوترین واکنش او نسبت به این موضوع باشد.

به نظر شما فروش شیبا توسط بوترین آن هم به این مقدار چه تاثیری روی قیمت آن می‌گذارد؟ آیا همچنان شاهد این میم کوین‌ها مانند دوج کوین، شیبا، آکیتا و … خواهیم بود؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم. در ضمن فراموش نکنید اگر به این کوین‌های علاقه‌مند هستید می‌توانید از کوین نیک مارکت برای خرید ارز شیبا استفاده کنید.

 

 

منبع: coindesk