صرافی ارز دیجیتال Gate.io به تازگی اقدام به معرفی کیف پول سخت افزاری خود تحت عنوان Wallet S1 کرده است. حجم ارزهای دیجیتال ذخیره شده در این صرافی، معادل ۶۳ میلیون دلار است. با توجه به این حجم از موجودی، طبیعی است که این شرکت درصدد افزایش  اقدامات امنیتی خود در جهت خدمت‌رسانی به مشتریانش باشد. یکی از این اقدامات که در این مطلب کوین نیک به آن می‌پردازیم، استفاده از اثر انگشت در کیف پول سخت افزاری است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: ۱۰ نکته ساده برای حفظ امنیت دارایی شما در دنیای رمزارزها

قابلیت تشخیص اثر انگشت کیف پول سخت افزاری S1

این کیف پول از قابلیت‌های متعددی برای افزایش ایمنی، امنیت و ذخیره سازی کلیدهای خصوصی کاربران برخوردار است. کیف پول S1 یک راه حل برای محافظت از کلید خصوصی سرمایه‌های مشتری است که از یک نمایشگر داخلی با تشخیص اثر انگشت بهره می‌برد. بدین ترتیب هر نگهدارنده این کیف پول از یک رمز عبور منحصر به فرد برخوردار خواهد بود. از آنجا که اثر انگشت هر فردی مختص به خود او است، دیگر هیچ نیازی به انتخاب رمز عبورهای پیچیده نخواهد بود.

کلید خصوصی در خود سخت افزار نگهدرای می شود. بدون اینکه خطرات مربوط به اینترنت، آن را تهدید کند. ویژگی اثر انگشت هم می‌تواند به عنوان یک امضای منحصر بفرد، کار مشتریان را برای انجام معاملات روزانه آسان‌تر کند. این اولین کیف پول سخت افزاری با تشخیص اثر انگشت است که می‌تواند آن را در برابر حملات خرابکارانه محافظت کند.

ماری تاتیبوئت، مدیر ارشد بازاریابی شرکت Gate.io

طبق ادعای شرکت، این کیف پول از بیش از ۱۰ هزار ارز دیجیتال از جمله ارزهای اصلی مثل بیت کوین و اتریوم و دیگر آلت کوین‌ها پشتیبانی می‌کند.

اثر انگشت در کیف پول سخت افزاری

این کیف پول سخت افزای از نمایشگر داخلی با تشخیص اثر انگشت بهره می‌برد

شبکه بلاکچین GateChain

عرضه این کیف پول به بازار، در واقع بخشی از یک طرح گسترده‌تر شرکت Gate.io برای ساخت شبکه بلاکچینی تحت عنوان GateChain است. بدین ترتیب، این کیف پول توسط شبکه بلاکچین مورد نظر پشتیبانی خواهد شد. ضمن اینکه قابلیت تعامل یکپارچه با برنامه‌های دیفای موجود در شبکه را هم خواهد داشت.

عرضه این کیف پول در حالی است که در ماه‌های اخیر، رشد بازار ارزهای دیجیتال به ویژه در حوزه دیفای افزایش یافته است. حالا می‌توان صنعت ارزهای دیجتال را یک صنعت پرطرفدار و بدون ابهام دانست. به طوری که حجم سرمایه‌های وارد شده از بازارهای مختلف به آن، به بیش از ۱۱ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: decrypt