به نظر می‌رسد نهنگ های بیت کوین یا همان تریدرهایی که مقدار زیادی از موجودی ارزهای دیجیتال را در اختیار خود دارند ممکن است روند گاوی بازار بیت کوین را تخت تاثیر قرار دهند. تحلیلگران هشدار داده‌اند احتمال دامپ بیت کوین توسط نهنگ ها در قیمت بالای ۱۹ هزار دلار وجود دارد.

رابی لیو (Robbie Liu) یکی از تحلیلگران سرمایه‌گذاری صرافی اوککس (OKEx) هشدار داده است که نهنگ های بیت کوین احتمالا با استفاده از قدرت خود، دامپ بیت کوین را در طیف قیمت ۱۹٫۵۰۰ دلار تا ۲۰ هزار دلار صورت دهند. او به این نکته اشاره داشته است که عبور و شکست این منطقه می‌تواند بسیار سخت شود. به گفته او، هنگامی که بیت کوین سعی داشته باشد تا به قیمت ۲۰ هزار دلار برسد، شاهد یک نبرد میان نهنگ‌ها و تریدرهای خرده فروش خواهیم بود.

وضع دشوار تریدرها با دامب بیت کوین

این اظهارات بخشی از تجزیه و تحلیل وضعیت آینده بیت کوین بوده که توسط این تحلیلگر انجام شده است. رابی لیو به این مسئله اشاره داشته که تریدرهای خرده فروش با دنبال کردن هر دو وضعیت سود و ضرر بیت کوین، با ضررهای زیادی روبه‌رو شده‌اند.

برای مثال، ضریب لانگ و شورت بیت کوین در صرافی اوککس بین روزهای آخر هفته و دوشنبه، از نرخ ۱.۰۸ به ۰٫۷۸ سقوط کرده است. این سقوط در حالی رخ داده است که در همین بازه زمانی نرخ معاملات BTC/USD روند صعودی بالاتری را طی می‌کرد. این مسئله نشان می‌دهد که تریدرها انتظار یک تصحیح خرسی قابل نوجه را در بازار داشته‌اند. اما این در حالی بود که بیت کوین در روز سه‌شنبه، توانست به رکورد بالاترین قیمت خود دست پیدا کند.

پس از این شرایط تریدرهای خرد، استراتژی خود را از حالت خرسی به گاوی تغییر دادند و این بار انتظار این را دارند تا بیت کوین به قیمت ۲۰ هزار دلاری برسد که یک سطح مقاومت روانی کلیدی است. اما وضعیت بیت کوین به نوعی بوده است که نتوانست خود را به سمت این قیمت حرکت دهد و مسیر خود را معکوس کرد. این اتفاق باری دیگر باعث شد تا تریدرها در مسیری اشتباه قرار بگیرند.

طبق نظر این تحلیلگر، تریدهای خرد حالا هیچ ایده‌ای برای حرکت آینده بیت کوین ندارند. فعالیت‌های فروش پرفشار بیت کوین در بین قیمت‌های ۱۹٫۵۰۰ تا ۲۰ هزار دلار باعث شده تا سرمایه‌گذاری بلند‌مدت این افراد محدود شود. در نقطه مقابل، فشار خرید بالا در بین قیمت‌های ۱۸ هزار تا ۱۸٫۵۰۰ هزار دلار، باعث شده تا موقعیت‌های کوتاه مدت این تریدرها کاهش پیدا کند.

نفوذ و تاثیر وال‌‌ها در قیمت بیت کوین

نفوذ و تاثیر وال‌‌ها در قیمت بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: اصطلاحات تخصصی ارز دیجیتال که قبل از سرمایه گذاری باید بدانید

کنترل بازار در دست وال‌ها‌

سردرگمی تریدرهای خرد به نهنگ‌های بیت کوین این اجازه را داده است تا کنترل بازار را در دست بگیرند. با توجه به داده‌های پلتفرم آنالیز CryptoQuant، در حالی که برترین ارز دیجیتال دنیا چشم به قیمت ۲۰ هزار دلار دوخته است،‌ تریدرهای ثروتمند به دنبال دامپ بیت کوین هستند.

به گفته تحلیلگر این پلتفرم، نفود و جریان ورودی نهنگ‌های بیت کوین در حال حاضر در تمامی صرافی‌ها روندی صعودی دارد و شاهد افزایش سپرده نهنگ‌ها هستیم. این اتفاق معمولا باعث ارزان فروشی خواهد شد.

نظر شما در خصوص دامپ بیت کوین توسط نهنگ‌ها چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Bitcoinist