پس از گذشت سال‌ها از ابداع بیت کوین، هنوز هویت خالق بزرگترین ارز دیجیتال جهان، که او را با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو می‌شناسیم، مخفی مانده است. پس از همه موفقیت‌هایی که بیت کوین طی این سال‌ها به دست آورده است، خیلی عجیب است که خالق آن هنوز خود را نشان نمی‌دهد. راز و رمز این غیبت خود خواسته، برای سال‌ها بحث محافل مالی در سرتاسر جهان بوده است. در این مطلب کوین نیک، به مزیت‌های این موضوع برای بیت کوین پرداخته‌ایم.

این مطلب را هم مطالعه کنید: ساتوشی ناکاموتو مخترع بیت کوین کیست؟

تلاش برای افشای هویت خالق بیت کوین

جالب است که بدانید علیرغم ناشناخته بودن هویت ساتوشی ناکاموتو، این شخصیت بسیار معروف است. به طوری که حتی مجله فوربس، او را در لیست ۵۰ شخص ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۹ قرار داده است. با افزایش محبوبیت بیت کوین، افراد بسیاری سعی کردند که هویت واقعی شخص پشت‌پرده آن را کشف کنند. حتی برخی از تئوری‌ها به این پرداخته‌اند که منظور از ساتوشی ناکاموتو، یک شخص نیست؛ بلکه گروهی از افراد است که در این انقلاب مالی دست داشته‌اند. اما با وجود همه این تلاش‌ها و نظریه‌پردازی‌ها، هویت ساتوشی ناکاموتو همچنان نامشخص باقی مانده است.

تلاش برای افشای هویت ساتوشی ناکاموتو
هویت ساتوشی ناکاموتو همچنان نامعلوم است

با ادامه رشد و موفقیت بیت کوین در تمام این سال‌ها، حالا سوال دیگری پیش آمده است. آیا واقعا هویت ساتوشی ناکاموتو اهمیتی دارد؟ آیا اگر خالق بیت کوین را می‌شناختیم، این ارز دیجیتالی به موفقیت امروزش دست می‌یافت؟ مطمئنا پاسخ‌های متفاوتی برای این سوال‌ها وجود دارد. با این وجود، خیلی‌ها معتقد هستند که ناشناخته بودن هویت موسس یا خالق بیت کوین، برای این ارز دیجیتالی که به قابلیت حفظ حریم خصوصی خود می‌بالد، یک ویژگی و مزیت به حساب می‌آید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: یافتن ساتوشی ناکاموتو با استفاده از تکنیک‌ های سبک شناسی

بیت کوین و حفظ حریم خصوصی

حفظ حریم خصوصی، یکی از اصلی‌ترین دلایل پیشرفت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی است. همین ویژگی باعث شده است که دیگر برای معاملات مالی، نیازی به واسطه‌ها نداشته باشید. امنیت ارزهای دیجیتالی، کاربران را از نظارت بیرونی مصون نگه می‌دارد. هویت ناشناخته ساتوشی ناکاموتو هم به نحوی ادعای ارزهای دیجیتال درباره اهمیت دادن به امنیت و گمنامی کاربرانشان را تایید می‌کند. با ارزش کنونی بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو احتمالا دارای ثروتی ۱۷ میلیارد دلاری است. بنابراین شاید جواب این سوال که چرا هویت او هنوز مشخص نشده است، در فلسفه کلی ارزهای دیجیتال برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربرانشان نهفته باشد.

هویت ناشناخته خالق بیت کوین، احتمال سوء استفاده از این ارز دیجیتال توسط دولت‌ها، شرکت‌های بزرگ مالی و دیگران را به حداقل می‌رساند. از آنجا که بیت کوین، کسب و کار بسیاری از شرکت‌های مالی را با خطر مواجه کرده است، لزوم بررسی دقیق‌تر آن توسط این شرکت‌ها همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

بیت کوین دارای قوانین و مقررات خاصی است. هویت نامعلوم خالق آن هم می‌تواند به مستحکم‌تر شدن هر چه بیشتر این مقررات در دنیای ارزهای دیجیتال، کمک کند. مقرراتی که به بیت کوین در راه تبدیل شدن به قدرتمندترین ارز دیجیتالی دنیا، کمک کرده‌اند.

فراموش نکنید که می‌توانید نظرات خود را درباره بیت کوین و هویت مرموز خالق این ارز دیجیتال محبوب را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.