وقتی ایلان ماسک، یکی از بزرگترین پیشروهای تاریخ تکنولوژی، درباره چیزی توییت می‌کند، حتماً خبری در راه است؛ آن هم وقتی که از دوج کوین، ارز دیجیتال محبوبش می‌نویسد. البته این را هم باید بگوییم که ماسک را با سابقه‌ای که در ترول کردن در شبکه‌های مجازی دارد، چندان نمی‌شود جدی گرفت؛ بهترین مثالش همان توییتی است که درباره سهام تسلا، با حجم بازار ۲۷۸/۲۱ میلیارد دلاری نوشت و باعث شد سهام تسلا سقوط کند، ولی به‌هرحال ماسک است دیگر.

ایلان ماسک بارها از علاقه‌اش به دوج کوین گفته و قبلا خودش را مدیرعامل آن معرفی کرده! حالا توییتش درباره این ارز دیجیتال را ببیند. (در توییت نوشته است: اجتناب‌ناپذیر است)

توییت ایلان ماسک

با همه تفسیرهایی که می‌شود از این توییت کرد، ایلان ماسک فقط یک میم را توییت کرده است. و اینکه احتمالا ربطی هم به نظر و عقیده‌اش درباره بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر نداشته باشد، کمااینکه همه ما می‌دانیم کمی بیت کوین در جیب‌هایش دارد.

با این حال، توییت سگ دوج کوین یک هدف شیطانی پشتش دارد و ایلان ماسک خواسته حسابی جامعه ارز دیجیتال را دست بیندازد. خود سگ دوج کوین که اصلا یک ترول است، اما خوب که نگاه کنیم خیلی هم دور از حقیقت نیست.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک با وجود حمله به بیت کوین همچنان از دوج کوین حمایت می‌کند

یک ترول حماسی

سازندگان دوج کوین وقتی دیدند موجی از آلت کوین هایی شکل گرفته که سعی دارند از بیت کوین تقلید کنند، تصمیم گرفتند با ساختن دوج کوین همه آنها را دست بیندازند و سر شوخی را باز کنند. لوگوی دوج کوین هم گویای ماجراست؛ لوگوی دوج کوین از میم «سگ مات و مبهوت شیبا» الهام گرفته شده که آن روزها میم پرطرفداری بود.

پس از روزهای اول کار این ارز دیجیتال و کارهای انسان‌دوستانه‌ای که سازندگان دوج کوین انجام دادند، دوج کوین نیز مانند ارزهای دیجیتال دیگر مورد کلاهبرداری قرار گرفت. کلاهبرداران و نهنگ‌های زیادی از دوج کوین برای پامپ-دامپ بازار از دوج کوین استفاده می‌کردند. همین موقع‌ها بود که یکی از سازندگان دوج کوین نوشت:

قرار بود دوج کوین یک شوخی باشد، از همان چیزهایی که باعث ایجاد شوق و علاقه مردم برای یادگیری ارز دیجیتال و کلا تکنولوژی می‌شود. همچنین، مثل همه ارزهای دیجیتال، به‌طرز دیوانه‌باری طبیعت دمدمی‌مزاجی دارد. از طرفی برای همیشه هم که چیز نویی نخواهد ماند، اما اگر می‌خواهید این جامعه‌ای که با دستان خودمان درستش کردیم تا آخر باقی بماند، باید قدم جلو بگذاریم.

همین چند وقت پیش یکی از کاربران تیک‌تاک موجب جهش عجیب و غریب دوج کوین شد. اگرچه حرکت این کاربر فقط چند روز جواب داد، اما از این واقعیت نمی‌شود گذشت که ۱۵۰٪ آمد روی ارزش دوج کوین. استخراج دوج کوین بسیار راحت است، اما سود چندانی ندارد. شریک شدن در دوج کوین داوطلبانه است و سازندگان این ارز دیجیتال عاشق این هستند که ببیند مخلوقشان حالش خوب است.

نمودار قیمت دوج کوین – از صرافی بایننس

با این حال، این کارها باعث می‌شود که دوج کوین میان مردم شناخته‌تر شود و همچنین علاقه‌ی تریدرها را به سمت خودش جلب کند. همین امروز صبح که ایلان ماسک درباره دوج کوین توییت کرد، قیمت این ارز ۲۰٪ افزایش پیدا کرد.

منبع: CoinPage