تعداد کاربران اتریوم تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از تعداد کاربران اینترنت در سال ۱۹۹۵ شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

تعداد کاربران اتریوم به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است. حتی اگر تعداد اکانت‌های فعال را جدا کنیم، باز هم همه بررسی‌ها بیانگر این است که سرعت رشد و پذیرش آدرس‌های اتریوم خیلی بیشتر از میزان سرعت رشد استفاده اولیه از اینترنت است.

این امر برای DeFi (سرمایه‌های مالی غیرمتمرکز) بسیار مهم است، زیرا فایده بازسازی سیستم مالی در صورتی که شخصی نخواهد از آن استفاده کند، چه می‌تواند باشد؟ از آنجا که دیفای بیشتر در اتریوم ساخته شده، تعداد افرادی که از شبکه اتریوم استفاده می‌کنند، یک معیار کلیدی برای سنجش امکان به‌دست‌آوردن میزان دارایی آزاد است.

اندازه‌گیری تعداد کاربران اتریوم

روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری میزان استفاده از اتریوم وجود دارد که عبارت است از آدرس‌های کل، معامله‌ها در روز، آدرس‌های جدید در روز و … . آخرین نقطه عطف در کل آدرس‌های جمع‌شده منحصربه‌فرد اتریوم بیش از ۱۰۰ میلیون نفر بوده است.

افزایش تعداد کاربران اتریوم

افزایش تعداد کاربران اتریوم

با این حال، باید تعداد کاربران اتریوم را با کمی احتیاط در نظر گرفت، زیرا یک نفر می‌تواند چند آدرس داشته باشد؛ برخی از آن‌ها مدت‌ها است که فراموش شده و در موارد دیگر با ربات‌های تاجر به‌صورت خودکار ایجاد شده‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کاربران معتقدند کارمزد تراکنش های اتریوم همچنان خیلی بالا است

آدرس‌های کلی اتریوم با تعادل غیرصفر، سنجش مناسبی است، زیرا استفاده واقعی را نشان می‌دهد و این تعداد به ۴۰ میلیون نفر نزدیک می‌شود. بر اساس Glassnode، با توجه به تعداد کاربران اتریوم جدید که از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند، رشد روزانه این مقدار در حال تسریع بوده و با استفاده از میانگین ۳۰ روزه، بالاترین میزان از مارس ۲۰۱۸ بوده است.

صعود تعداد کاربران اتریوم

صعود تعداد کاربران اتریوم

صعود آدرس‌های فعال روزانه

آدرس‌های فعال روزانه هم در حال صعود هستند. آن‌ها هفته گذشته نزدیک به ۴۰۰ میلیون  افزایش داشته‌اند، در حالی که میانگین ۱۴روزه بیشتر از ۳۴۰ میلیون و بالاترین میزان از ماه اوت سال ۲۰۱۸ بوده است. Glassnode این معیار را به‌عنوان آدرس‌هایی در نظر می‌گیرد که باموفقیت وجوه را ارسال یا دریافت می‌کنند.

تعداد کاربران اتریوم فعال در هر روز

تعداد کاربران اتریوم فعال در هر روز

این امر هنوز هم نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌هایی که فقط ۴۰ میلیون اتریوم دارند، ۱۰۰ برابر بیشتر از آدرس‌هایی است که واقعا با اتریوم کاری انجام می‌دهند.

با افزایش تعداد کاربران اتریوم فعال، منطقی است که تعداد معامله‌های روزانه هم در حال افزایش باشد. به‌گفته CoinMetric، شبکه اتریوم تنها اندکی پایین‌تر از یک میلیون معامله در روز انجام می‌دهد که تقریباً بالاترین میزان در حدود یک سال است. لازم به ذکر است که بیت کوین چیست روزانه حدود ۳۰۰ میلیون معامله انجام می‌دهد.

تعداد کاربران اتریوم فعال روزانه

تعداد کاربران اتریوم فعال روزانه

این مطلب راهم مطالعه کنید: عرضه نام دامنه های ارز تزوس (Tezos) مانند اتریوم در آینده‌ای نزدیک

معامله‌ها تنها دوبار به این سطح صعود شدید با میانگین متحرک ۷ روزه رسیده‌اند. این دوبار در ژوئن سال ۲۰۱۹ و در اوج آخرین حباب رمزارزها یعنی در ژانویه ۲۰۱۸ بود که به ۱/۲ میلیون دلار رسیدند.

سهم DeFi در اتریوم

در حال حاضر چه بخشی از DeFi استفاده می‌شود؟

ریچارد چن از ۱Confirmation با استفاده از داده‌های Dune Analytics، کاربران تجمعی را برای پلتفرم‌های اصلی DeFi اضافه کرد و به‌مرور زمان تقریبا به ۲۰۰ میلیون کل کاربر DeFi رسید.

روند صعودی افزایش تعداد کاربران اتریوم

روند صعودی افزایش تعداد کاربران اتریوم

این تعداد نشان می‌دهد که تنها در زمین ‌بازی اتریوم هنوز فضای کافی برای سرمایه غیر‌متمرکز کاربران وجود دارد. به‌عبارت دیگر، اتخاذ اتریوم هنوز اتخاذ DeFi را محدود نمی‌کند، زیرا تنها بخش کوچکی از بازار را به‌خود جذب کرده است.

پذیرش اتریوم به‌خودی خود، فضای زیادی برای رشد دارد. ۴۰ میلیون آدرس دارای اتریوم با بیش از ۶۰ میلیون حساب بانکی در آمریکا وجود دارد و این تنها یک بانک آمریکایی است، در حالی ‌که اتریوم می‌خواهد به یک پلتفرم تسویه‌حساب جهانی تبدیل شود. اما این شبکه شروع خوبی دارد.

کاربران اتریوم از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۱۵ با ۱۰۰ میلیون آدرس از کل کاربران اولیه اینترنت پیشی گرفته‌اند. در سال ۱۹۹۵ یعنی شش سال بعد از تاسیس شبکه جهانی وب، ۱۶ میلیون کاربر اینترنتی وجود داشت. اتریوم حتی با استفاده از سنجش محتاطانه ۴۰ میلیون آدرس دارد و آمار اتخاذ اینترنت اولیه را شکسته است.

فقط پنج سال از ایجاد اتریوم می‌گذرد و ما یک سیستم مالی نوآورانه و نوپا داریم. به این ترتیب، می‌توان تصور کرد که در پنج سال آینده به چه شکلی ظاهر خواهد شد.

منبع: decrypt