مارک زاکربرگ در جلسه کنگره امریکا حاضر می‌شود اما پیشتر متن سخنرانی‌اش را منتشر کرده در این متن ضمن معرفی لیبرا به عنوان ارز دیجیتالی که مبادلات مالی ۱.۷ میلیارد انسان را آسان می ‌کند، اعلام کرده لیبرا مانع نفوذ ارزدیجیتال چین می‌شود.

او تهدید کرد که چین در حال ورود به بازار ارزدیجیتال است و اگر آمریکا مانع حرکت فیس بوک شود چین بازار را خواهد گرفت.

زاکربرگ در متن شهادتی که قرار است فردا در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا بخواند را منتشر کرده است. در این متن او از لیبرا به عنوان یک پیام رسان جهانی که خدمات پرداخت فرامرزی ارائه می‌کند یاد کرده و هدف خود را انتقال ساده‌تر پول می‌داند.

او اعلام کرده: «سیستم فعلی دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند. صنعت مالی و اقتصادی راکد است و هیچ ساختار دیجیتالی برای حمایت از نوآوری‌هایی که به آن‌ها نیاز داریم، وجود ندارد. فکر می‌‌کنم که این مشکل را می‌توان حل کرد و لیبرا به حل آن کمک می‌کند.»

مدیرعامل فیس بوک به آمریکا هشدار می‌دهد که با بی‌توجهی به لیبرا و ایجاد مانع برسر راه آن احتمال اینکه رهبری اقتصاد جهان را از دست بدهد وجود دارد.

زاکربرگ انجمن لیبرا را مسئول سیاست گذاری و تصمیم گیری در خصوص ارزهای دیجیتال می داند و اعلام می‌کند ۲۱ عضو انجمن در خصوص عملکرد لیبرا تصمیم می‌گیرند اما تا زمانیکه قانون‌گذاران آمریکا مجوز فعالیت پروژه لیبرا را تایید نکنند، آن‌ها در هیچ کشوری این ارزدیجیتال را عرضه نخواهند کرد.