چندی پیش، پروژه تازه‌ای برای طرفداران بیت کوین کش معرفی شد. این پروژه که میست کوین نام دارد، از چارچوب SLP پیروی می‌کند. اما هدف از ایجاد میست کوین چیست و چطور کار می‌کند؟

میست کوین (Mistcoin) اساسا اولین کوین رنگی قابل استخراج روی بیت کوین کش است. توکن‌های رنگی (Colored Coins) کوین‌هایی هستند که برای انتشار و انتقال دارایی‌ها در بلاک چین بیت کوین تولید می‌شوند.

میست کوین اجازه می‌دهد تا اعضای این شبکه، با استخراج توکن‌های Simpe Ledger Protocol یا به اختصار SLP، از طریق گواه اثبات کار، به غیرمتمرکز بودن شبکه توزیع این توکن‌های جدید کمک کنند.

میست کوین چیست و چه شخصی آن را ساخته است؟

به نظر می‌رسد یک توسعه‌دهنده ناشناس به نام کاسومی (Kasumi) یک توکن SLP ساخته است که مانند بیت کوین یا بیت کوین کش قابل استخراج است. گزارش رسمی یا مقاله سفید این توکن را می‌توانید در سایت Mistcoin.org مطالعه کنید. در این سایت چارچوب توکن‌ SLP و چگونگی پروسه ماینینگ شرح داده شده است. در بخشی از این توضیحات گفته شده است:

میست اجازه می‌دهد تا توکن‌ها از طریق روش گواه اثبات کار استخراج شوند. میست یک توکن SLP است که می‌تواند از طریق شیوه گواه اثبات کار استخراج شود و توسط یک اسکریپت ساده اما بدیع بیت کوین تحت کنترل قرار می‌گیرد.

میست کوین چیست

گزارش رسمی میست کوین، اولین توکن قابل استخراج SLP بیت کوین کش

این اسکریپت یک قرارداد موافقت‌نامه بی‌طرف است که برای یک راه حل استخراج قابل قبول اعتبارسازی می‌کند و برای استخراج‌کنندگان خود پاداش در نظر می‌گیرد. یک سری الزامات برای سختی استخراج گواه اثبات کار که با یک OP_CHECKLOCKTIMEVERIFY (بخشی از برنامه اصلی ساتوشی ناکاموتو) همراه شده است، باعث می‌شود تا میست کوین با میزان بلوک‌های شبکه بلاک چین همگام‌سازی شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کاهش امنیت بیت کوین کش بعد از هاوینگ بیت کوین

میست کوین اولین توکن قابل‌استخراج، غیرمتمرکز و خودمختار روی بیت کوین است.

تفاوت توکن‌های متفرقه با میست کوین چیست ؟

پیش از میست کوین، پروسه استخراج توکن‌های جدید به تنهایی توسط خالقان آن توکن‌ها کنترل می‌شد. ایده بدیع استخراج توکن‌های SLP اجازه می‌دهد تا یک توکن بر اساس بیت کوین غیرمتمرکز باشد و در عین حال پروسه پاداش استخراج، از ویژگی بدون اجازه (Permissionless) بهره ببرد.

علاوه‌ بر این، فراتر از سیستم پاداش، ایده این توکن ممکن است برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مورد استفاده قرار بگیرد و با استفاده از پروسه ماینینگ، انجام ایده‌های جالب دیگر هم تسهیل بخشیده شود.

در وبسایت میست کوین یک نرم‌افزار قابل دانلود وجود دارد تا بتوانید پروسه انجام کارها را طبق راهنما پیش ببرید. همچنین یک گروه کوچک اما روبه‌رشد در تلگرام شکل گرفته است که مردم درخصوص چگونگی استخراج میست کوین با هم گفت‌وگو می‌کنند.

نگاه جوامع بیت کوین کش به میست کوین

جالب است بدانید که جامعه بیت کوین کش، نسبت به این پروژه خوشبین است و آن را یکی از جالب‌ترین چیزهایی که در خصوص توکن SLP رخ داده معرفی کرده‌اند. توکن میست کوین SLP روی ۶۳۹٫۴۴۲ بلوک بیت کوین کش ایجاد شده و تا زمان نگارش این مطلب ۵۵۹ هزار کوین در چرخه قرار دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: استخراج‌کننده‌ای ناشناس هزاران کوین بیت‌کوین‌کش (BCH) گم‌شده را به جیب زد

تا امروز، بیش از ۱۵۰۰ تراکنش میست انجام شده است. در حال حاضر توزیع کوین‌ها بسیار نزدیک به هم و مساوی تقسیم شده و ثروتمندترین آدرس میست ۱۵٫۲ هزار بیت کوین از دومین آدرس بزرگ میست کوین جلوتر است.

شما در مورد میست کوین چه نظری دارید؟ دیدگاه خود را در مورد این توکن تازه وارد با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: News Bitcoin