به تازگی خبر رسیده که شبکه‌ بلاک چین تزوس هم‌اکنون در کشور فرانسه و در حدود ۱۰۰۰۰ فروشگاه بزرگ این کشور در دسترس قرار دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

استارت آپ رمزارز فرانسوی دیجی کد (Digycode) به تازگی پشتیبانی خود را برای شبکه بلاک چین اثبات سهام (proof-of-stake) تزوس (Tezos) یا XTZ آغاز کرده است. این پشتیبانی به مشتریان فرانسوی اجازه می‌دهد تا ارز دیجیتال خود را از حدود ۱۰٫۰۰۰ فروشگاه بزرگ و مشخص شده‌ای که در کشور فرانسه قرار دارد، خریداری نمایند.

دیجی کد از تزوس پشتیبانی می‌کند

استارت آپ دیجی کد (Digycode) که یک استارتاپ فرانسوی فعال در زمینه رمزارز است، به تازگی با واحد تحقیقات و توسعه‌ی Nomadic Labs قرارداد همکاری امضا کرده است. Nomadic Labs در واقع همان واحدی است که وظیفه‌ی توزیع و نگهداری و حفظ کد هسته‌‌ی تزوس را بر عهده دارد. این همکاری به مشتریان فرانسوی کمک می‌کند تا بتوانند XTZ را از حدود ۱۰٫۰۰۰ فروشگاه بزرگ و مشخص‌ شده‌ی موجود در کشور فرانسه خریداری نمایند. این فروشگاه‌ها شامل فروشگاه دخانیات، فروشگاه‌های موجود در پمپ‌های بنزین و فروشگاه‌های کوچک می‌شوند و XTZ را به صورت کارت‌های از پیش پرداخت شده یا کوپن می‌فروشند.

شما می‌توانید پیام استارتاپ دیجی کد را در زیر مشاهده کنید. این پیام به صورت یک توییت به زبان فرانسوی منتشر شده بود که حالا آن را به زبان فارسی برای شما ترجمه کرده‌‌ایم:

پیامی از طرف موسس ما: پروژه‌ی تزوس هم‌اکنون یکی از پروژه‌های وعده دهنده است. این پروژه‌ای است که ما برای چند ماه در حال دنبال کردن آن بودیم. وارد کردن تزوس به سرویس‌های ما، بخشی از یک استراتژی بزرگتر است که به پروتکل شرکت فرانسوی اختصاص دارد.

— DIGYCODE (@DIGYCODE) May 19, 2020

طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، مردم و مشتریان فرانسه از تاریخ ۱۹ ماه می، امکان خرید XTZ را از فروشگاه‌های نام برده شده دارند و می‌توانند تقریباً در هر مکانی که زندگی می‌کنند، از پشتیبانی دیجی کد بهره مند شوند. البته هنوز مشخص نشده که پس از گذشت چند روز از اجرایی شدن طرح جدید، بازخورد مردم و مشتریان نسبت به آن چگونه بوده است. جالب است بدانید که شهروندان برای خرید دارایی‌های دیجیتال از این فروشگاه‌ها، نیازی به حساب بانکی ندارند اما باید اشاره کنیم که فرایند‌های KYC همچنان باید اجرا شود تا مردم بتوانند دارایی‌های دیجیتالی خود را فعال نمایند.

بد نیست بدانید که استارتاپ فرانسوی دیجی کد، از ارزهای دیجیتال دیگری نیز پشتیبانی می‌کند که می‌توان برای آن، بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، لایت کوین (LTC)، ریپل (XRP) و دش (DASH) را مثال زد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای بیتفینکس (Bitfinex) برای سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده

مردم و کاربران برای خرید XTZ از فروشگاه‌های تحت پشتیبانی دیجی کد، ابتدا باید یک حساب مخصوص به خود درون وب‌سایت این شرکت ایجاد کنند. در طول فرایند ثبت نام، از کاربران درخواست می‌شود که عملیات تایید سازی KYC را نیز انجام دهند تا در هنگام استفاده از دارایی خریداری شده، مشکلی نداشته باشند. علاوه بر این، دیجی کد بیان کرده که محدودیت سفت و سختی را برای فعال سازی دارایی‌های کریپتو وضع کرده است. در حال حاضر، کاربران محدودیت ۱۰۰۰ یورو در روز و ۱۰۰۰۰ یورو در ماه را دارند که باید به آن توجه کنند. علاوه بر این، باید اشاره کنیم که هر گونه رفتار مشکوکی از طرف کاربر، می‌تواند یک سری محدودیت‌های دیگر را نیز به دنبال داشته باشد. این طور که اعلام شده، این رفتارها حتی در مواقعی می‌تواند به بسته شدن حساب کاربری منجر شود. بخشی از بیانیه دیجی کد در این رابطه را در زیر مطالعه می‌کنید:

حساب شما ممکن است محدود یا بسته شود. البته اگر متوجه شویم که شما از سرویس دیجی کد برای اهداف غیر قانونی استفاده می‌کنید.

موضع مثبت فرانسه دربرابر کریپتو

به صورت کلی و در تمام نقاط جهان، دید همه مردم نسبت به رمزارزها و صنعت کریپتو، مثبت و خوب نیست. بسیاری از مردم در کشورهای مختلف باور دارند که رمزارزها برای اهداف خلاف قانون و کلاهبرداری، مانند پول شویی و تروریسم مالی استفاده می‌شود. با این حال، این وضعیت روز به روز در حال بهتر شدن است و مردم و دولت‌ها رفته رفته نگرش متفاوت و بهتری نسبت به رمزارزها و صنعت کریپتو پیدا می‌کنند. موضع و رویکرد کشور فرانسه نیز در حال بهبود است و حالا فعالیت استارتاپ‌ها مانند همین دیجی کد، این روند را شتاب می‌دهد.

علاوه بر این، طبق گزارش‌ها و اخبار قبلی، شرکت فرانسوی KeplerK نیز یک قرارداد استراتژیک با فروشگاه‌های دخانیات امضا کرده تا بتواند راحت‌تر بیت کوین را به دست علاقه مندان رمزارز برساند و خرید آن را آسان‌تر سازد.

نظر شما در مورد دسترسی هر چه بیشتر شبکه‌ بلاک چین تزوس در کشور فرانسه و فعالیت‌های استارتاپ دیجی کد چیست؟

منبع: btcmanager