بازی سندباکس (Sandbox) یک بازی برای کسب درآمد (play-to-earn) است که فناوری بلاک چین، دیفای و NFTها را در یک متاورس سه بعدی ترکیب می‌کند. دنیای مجازی سندباکس به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود را با ابزارهای طراحی رایگان ساخته و سفارشی کنند. سپس، از کالاهای مجازی ساخته شده می‌توان به‌عنوان NFT کسب درآمد کرد. به این ترتیب که می‌توان آنها را در ازای دریافت توکن‌های SAND در Sandbox Marketplace فروخت.

توکن SAND توکن اصلی بازی سندباکس است. این توکن به عنوان پایه تمام تراکنش‌ها و تعاملات در این بازی استفاده می‌شود. SAND را می‌توان از طریق انجام بازی‌ها و مسابقات در Sandbox به دست آورد یا در صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس خریداری کرد.

صنعت بازی در حال سرمایه‌گذاری منابع بیشتری برای ارائه پروژه‌های خود در بلاکچین، به‌ویژه در جهت ایجاد متاورس‌ها برای افزایش تجربه بازی است. پس از تغییر نام فیسبوک به متا در اکتبر ۲۰۲۱، محبوبیت بازی‌های متاورس افزایش یافت. متاورس‌های ساخته شده روی بلاکچین نحوه تعامل افراد با یکدیگر را تغییر داده و مالکیت دارایی‌های دیجیتال درون بازی را بازتعریف می‌کنند. یکی از داغ‌ترین پروژه‌های بازی بلاکچین که تجربه مجازی منحصربه‌فردی را به بازیکنان ارائه می‌دهد، بازی سندباکس است. این بازی خلاقیت بازیکنان را آزاد گذاشته و به آنها اجازه می‌دهد در آیتم‌های بازی و زمین مجازی، بر اساس توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) مشارکت کنند.

بازی سندباکس چیست؟

آشنایی با پلتفرم بازی سندباکس

نمایی از بازی سندباکس

سندباکس یک بازی بلاکچین بازی برای کسب درآمد است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) روی بلاکچین اتریوم دنیای مجازی بسازند. بازیکنان می‌توانند آواتارهای خود را برای دسترسی به بازی‌ها، محیط‌ها و هاب‌های مختلف در متاورس Sandbox طراحی کنند. شما می‌توانید این بازی را به عنوان یک نسخه دیفای از Minecraft روی بلاکچین تصور کنید.

خرید تتر

سندباکس که در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت Pixowl راه‌اندازی شد، در ابتدا یک پلتفرم بازی موبایلی بود که برای رقابت با Minecraft طراحی شده بود. این بازی به یک موفقیت تبدیل شد و بیش از ۴۰ میلیون مرتبه در سراسر جهان دانلود شد. اما در سال ۲۰۱۸، آرتور مادرید (Arthur Madrid) و سباستین بورگت (Sebastien Borget)، هم‌بنیانگذاران این شرکت، تصمیم گرفتند امکان ساخت یک متاورس سه بعدی روی بلاکچین را بررسی کنند. هدف آن‌ها این بود که به کاربران اجازه دهند مالک ساخته‌های خود به صورت NFT باشند و در حین شرکت در این اکوسیستم، جوایزی کسب کنند. پروژه جدید سندباکس در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و به همراه Axie Infinity و Decentraland به یکی از سریع‌ترین بازی‌های در حال رشد در دنیای کریپتو تبدیل شد.

در نوامبر ۲۰۲۱، بازی سندباکس ۹۳ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران به رهبری غول موبایل ژاپنی SoftBank جمع‌آوری کرد. همچنین، این بازی بیش از ۵۰ مشارکت از جمله Atari، یک شرکت بازی سازی معروف، CryptoKitties، The Walking Dead و ستاره هیپ هاپ Snoop Dogg را به خود جذب کرد.

سندباکس چگونه کار می‌کند؟

Sandbox یک دنیای مجازی پویا با خلاقیت‌های تولید شده توسط کاربر است. بازیکنان می‌توانند NFTهای خودشان را با استفاده از VoxEdit و Game Maker بسازند، از جمله آواتارها، کالاهای مجازی و حتی بازی‌ها. آنها نه تنها می‌توانند از کالاهای مجازی برای تعامل با سایر بازیکنان استفاده کنند، بلکه می‌توانند از طریق معامله در Sandbox Marketplace از این NFTها نیز کسب درآمد کنند.

VoxEdit

VoxEdit یک نرم‌افزار کاربرپسند برای هنرمندان و بازیکنان است تا NFTهای مبتنی بر واکسل (voxel) خود را ایجاد، تنظیم و متحرک کنند. واکسل‌ها پیکسل‌های سه بعدی مربعی بوده که شبیه بلوک‌های لگو هستند. آنها را می‌توان به سرعت در VoxEdit ویرایش کرد تا اشکال مختلف ایجاد شود. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند تجهیزات آواتار محور مانند لباس یا سلاح بسازند، یا حیوانات، فضای سبز، ابزار بازی و کالاها را برای استفاده در بازی سندباکس طراحی کنند. سپس این کالاهای مجازی را می‌توان به عنوان NFT در Sandbox Marketplace معامله کرد.

نرم افزار VoxEdit در بازی سندباکس برای ایجاد NFTها

نرم افزار VoxEdit در بازی سندباکس برای ساختن NFTها

Game Maker

Game Maker به کاربران این امکان را می‌دهد تا بازی‌های سه بعدی منحصر به فرد خود را در متاورس یندباکی بسازند و آزمایش کنند. Game Maker یک برنامه ساده است که برای استفاده نیازی به دانش کدنویسی ندارد. کاربران می‌توانند عناصر و اشیاء مختلف از جمله NFTهای ایجاد شده با VoxEdit را در محیطی به نام LAND طراحی و سازماندهی کنند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند زمین را ویرایش کنند، کاراکترها و ساختمان‌ها را قرار دهند و ماموریت ها را از کتابخانه منابع توسعه یافته توسط جامعه مدیریت کنند. همچنین، آنها می‌توانند ساخته‌های خود را با جامعه سندباکس به اشتراک بگذارند.

"<yoastmark

Sandbox Marketplace

Sandbox Marketplace که در آوریل ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، یک بازار NFT برای کاربران است تا دارایی‌های درون بازی (ASSET) را با SAND، ارز دیجیتال بومی سندباکس معامله کنند. دارایی‌های به دست آمده را می‌توان با استفاده از Game Maker برای ایجاد بازی‌های منحصر به فرد در LAND گنجاند. این NFTها می‌توانند اشیا، ساختمان‌ها، ابزارهای پوشیدنی و موارد دیگر باشند که همگی می‌توانند در بازی سندباکس استفاده شوند.

همانطور که گفته شد، Sandbox از چندین توکن مختلف در اکوسیستم خود برای تعامل بازیکنان با پلتفرم استفاده می‌کند، از جمله SAND، LAND و ASSETS.

توکن SAND چیست؟

Sandbox  (SAND) توکن اصلی سندباکس است. این یک توکن ERC-20 با عرضه کل ۳ میلیارد SAND است.

SAND به عنوان یک توکن کاربردی (utility token)، برای انجام هر نوع تراکنش و تعامل در اکوسیستم Sandbox استفاده می‌شود. این بدان معناست که بازیکنان برای انجام بازی، سفارشی کردن آواتارهای خود، خرید زمین یا معامله دارایی در Sandbox Marketplace، باید توکن SAND داشته باشند. SAND یک توکن حاکمیتی نیز هست. دارندگان SAND می‌توانند از طریق ساختار سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) تغییراتی را در پلتفرم پیشنهاد داده و در مورد آنها رأی دهند.

علاوه بر این، مالکان می‌توانند SAND را در بازی به اشتراک بگذارند تا پاداش‌هایی از جمله سهمی از درآمد حاصل از تمام تراکنش‌های توکن‌های SAND کسب کنند. مهم‌تر از همه، سهام‌گذاری (استیکینگ) SAND می‌تواند شانس یافتن GEMهای قیمتی و CATALYST‌های ارزشمند، منابع بازی مورد نیاز برای ایجاد ASSETهای بسیار کمیاب را افزایش دهد.

SAND را می‌توان از طریق انجام بازی‌ها و مسابقات مختلف در بازی سندباکس به دست آورد یا در صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند بایننس خریداری کرد.

ASSETها NFTهای تولید شده توسط کاربر هستند. آنها دارایی‌های واکسل هستند که با VoxEdit ایجاد شده‌اند که سپس در Sandbox Marketplace آپلود شده و برای فروش به NFT تبدیل می‌شوند.

از ASSETها می‌توان به روش‌های مختلف در بازی استفاده کرد. آنها می‌توانند دارایی‌های محیطی مانند یک ساختمان، یک حیوان متحرک یا یک ماشین باشند. همچنین، می‌توانند به عنوان لباس یا سلاح به آواتار ضمیمه شوند. برای کسانی که بازی‌های خود را در Game Maker ایجاد می‌کنند، ASSETها می‌توانند به گونه‌ای طراحی شوند که تجربه‌های منحصر به فردی از بازی را ارائه دهند.

زمین یا LAND چیست؟

LAND یک قطعه دیجیتالی از املاک و مستغلات در پلتفرم سندباکس است. این یک توکن منحصر به فرد ERC-721 در بلاکچین اتریوم است. بازیکنان می‌توانند با استفاده از ابزار Game Maker، زمین‌هایی را خریداری کنند تا نسخه‌ای از بازی‌های خود را با ASSETها روی آن بسازند. آنها همچنین می‌توانند چندین LAND را برای تشکیل یک ESTATE ترکیب کنند.

LAND به بازیکنان امکان می‌دهد تا از تجربه بازی خود کسب درآمد کنند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند از سایر بازیکنانی که از LAND آن‌ها بازدید می‌کنند یا بازی‌هایشان را انجام می‌دهند، هزینه دریافت کرده یا با میزبانی محتوا و رویدادها، جوایزی را به صورت توکن SAND کسب کنند، یا به‌طور بالقوه زمین سفارشی‌شده‌ خود را بفروشند یا اجاره کنند.

LAND در بازی سندباکس چیست؟

LAND در بازی سندباکس

در مجموع ۱۶۶۴۶۴ زمین در سندباکس وجود دارد. آنها را می‌توان با رمز ارزهای SAND و اتر (ETH) از طریق فروش عمومی زمین خریداری کرد. شما می‌توانید فهرستی از فروش‌های عمومی و تاریخ‌های تأیید شده را در Sandbox gitbook پیدا کنید. از طرف دیگر، می‌توانید زمین را از سایر کاربران در Sandbox Marketplace و پلتفرم‌های NFT مانند OpenSea خریداری کنید، اما احتمالاً گران‌تر از فروش رسمی عمومی خواهند بود.

جمع‌بندی

بازی سندباکس یک پلتفرم محتوای تولید شده توسط کاربر است که به کاربران امکان می‌دهد تا متاورس ایجاد کرده و در آن مشارکت کنند. برخلاف سایر بازی‌های محبوب بازی برای کسب درآمد، Sandbox دنیای بازی از پیش تعیین‌شده‌ای ندارد. این بازی یک رویکرد منعطف برای کاربران اتخاذ می‌کند تا همه چیز را با ابزارهای رایگان و آسان برای استفاده سفارشی کنند. همچنین، محتوای ایجاد شده توسط کاربران می‌تواند به عنوان NFT درآمد داشته باشد یا برای بهبود تجربه بازی آنها استفاده شود. برای آگاهی بیشتر با این دنیا می‌توانید مقالات زیر را نیز مطالعه کنید

اگر تجربه استفاده از بازی سندباکس یا هر بازی دیگری را دارید و از آن درامد کسب کرده‌اید می‌توانید تجربیات خود را در بلاگ کوین نیک مارکت با دوستانتان به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در تلگرام، اینستاگرام و توییتر تازه‌های دنیای ارزهای دیجیتال را دنبال کنید.