صرافی‌های ارز دیجیتال متولیان هجمه رمزارزها هستند. پس از ایجاد ارز دیجیتال جدید، صرافی‌ها پل‌هایی هستند که به سرمایه‌گذاران در همه‌جای دنیا امکان خرید، فروش یا معامله یک توکن را می‌دهند، و موجب ایجاد علاقه و پذیرش می‌شوند.

ارتباط دو سویه صرافی‌ها با سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان

صرافی‌ها جرقه شروع «راستی آزمایی» را می‌زنند، که هرکسی پیش از سرمایه‌گذاری در یک پروژه در مورد انجام راستی‌آزمایی آن صحبت می‌کند. سرمایه‌گذاران علاقه‌مندی که اغلب کوین‌های جدید را در صرافی‌ها کشف می‌کنند و شروع به دنبال کردن نقشه راه، آخرین تحولات، بلاگ‌ها، حساب‌‌های کاربری توییتر، انجمن‌های ردیت، تالارهای گفت‌وگو، شبکه‌های اصلی راه‌اندازی شده، سوختن توکن‌ها و بررسی پذیرش آن کوین‌ها در دنیای واقعی، می‌کنند.

نقش تبلیغات در معرفی پروژه‌های جدید

این درمورد ارتباط برقرار کردن و پذیرش است. اما با وجود بیش از ۱۵۰۰ کوین که در لیست سایت WorldCoinIndex.com قرار دارند، سروصدای زیادی در فضای ارزهای دیجیتال وجود دارد و را‌ه‌های زیادی وجود دارند که یک تازه‌وارد سردرگم شود. بنابراین، توسعه‌دهندگان اغلب به سراغ تبلیغ‌کنندگان حرفه‌ای می‌روند تا به آن‌ها کمک کنند که پیام‌های روشن و مشخصی پیرامون پروژه‌هایشان به مخاطب برسانند؛ به این ترتیب که تگ لاین (tag line) یا شعار برند برای آن‌ها طراحی و تنظیم می‌کنند و روایتی ساده که افراد غیرفنی بتوانند آن را درک و هضم کنند، ارائه می‌دهند.

بهترین تبلیغ‌کنندگان کسانی هستند که می‌توانند ارتباط موثر برقرار کنند. آن‌ها پروژه‌هایی را که اصول اساسی دارند به رسانه‌های خبری و اینفلوئنسرهایی متصل می‌کنند که می‌توانند مخاطبان علاقه‌مند را جذب کنند و جامعه‌ای از آن‌ها را تشکیل دهند.

عرضه اولیه کوین یا آیکو

به منظور اطلاع‌رسانی از فروش توکن،باید هزینه شود.

عرضه اولیه سکه و قرار گرفتن در لیست صرافی‌ها

در هر مرحله از روند توسعه، زمان، انرژی و پول زیادی لازم است. برای به‌دست آوردن پول از عرضه اولیه سکه (ICO)، باید به منظور اطلاع‌رسانی از فروش توکن، پول هزینه کرد. وقتی ICO تکمیل می‌شود، کار واقعی آغاز می‌شود: قرار گرفتن در لیست یک صرافی. هرچه صرافی بزرگ‌تر باشد، نقدینگی بیشتر می‌شود و احتمال موفقیت را افزایش می‌دهد.

هزینه قرار گرفتن در لیست صرافی‌ها

هزینه قرار گرفتن در لیست یک صرافی متغیر است. اولیور باسمن (Oliver Bussmann) در گفت‌وگو با بیزینس اینسایدر (Business Insider) تخمین زده بود که قرار گرفتن در لیست می‌تواند از ۵۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار هزینه دربر داشته باشد، که بستگی به بزرگی صرافی دارد. او گفته بود: «معمولا اگر یک ICO مناسب بصورت مجاز و با اصول حسابداری و سایر موارد ایجاد کنید، چیزی حدود نیم میلیون تا یک میلیون دلار هزینه دارد. و سپس یک میلیون دلار دیگر برای قرار گرفتن در لیست یک صرافی؟ خیلی رابطه منصفانه‌ای نیست.»

اما بعضی از صرافی‌ها ممکن است، هزینه‌ای دریافت نکنند یا برای پروژه‌های متفاوت، هزینه‌های مختلفی درنظر بگیرند.

بنا به گفته مدیرعامل صرافی بایننس، کاری که ما انجام می‌دهیم این است که ما مذاکره نمی‌کنیم و در مورد قیمت نمی‌پرسیم. تیم پروژه، وقتی که درخواست خود را ثبت می‌کنند، میزان پرداختی موردنظر خود را به ما اطلاع می‌دهند. می‌توانند قیمت را صفر درنظر بگیرند و ما می‌پذیریم. ما کوین‌هایی را در لیست قرار داده‌ایم که هزینه صفر را درنظر گرفته بودند.»

صرافی‌های مشخصی که برای اینکه کوین‌ها را در لیست خود قرار دهند، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، ممکن است هزینه‌های دیگری دریافت کنند یا الزامات دیگری داشته باشند.

صرافی‌ها همچنین می‌توانند بر رای کاربران خود برای قرار گرفتن یک کوین جدید در لیست صرافی، تکیه کنند، یا اینکه از یک فرآیند ترکیبی استفاده کنند.

همچنین شایعات دو سویه زیادی وجود دارند مبنی بر اینکه: صرافی‌ها برای قرار دادن یک پروژه در لیست خود یک میلیون دلار درخواست می‌کنند و از طرفی شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر برای قرار گرفتن در نقطه مطلوب خود در لیست، به صرافی‌ها پیشنهاد یک میلیون دلاری می‌دهند.

قرار گرفتن در لییست صرافی ها

قرار گرفتن در لیست یک صرافی بزرگ و معتبر، احتمال موفقیت را افزایش می‌دهد.

برای معرفی یک پروژه جدید چه اقداماتی لازم است؟

پیش از آن‌که یک تیم توسعه، روند ثبت درخواست برای یک صرافی را شروع کند، که ممکن است تصمیم‌گیری برای آن ماه‌ها و ماه‌ها طول بکشد، به یک بودجه بازاریابی نیازمند است که بتواند پروژه خود را معرفی کند.

بودجه معمولا علاوه بر بسیاری از اقدامات، برای هفت ستون اصلی استفاده می‌شود:

  • استخدام افراد برای تبلیغات
  • حضور در نمایشگاه‌ها و همایش‌های بلاکچین برای اطلاع رسانی
  • تولید محتوای وب برای رسانه‌ها (مانند بیانیه‌های مطبوعاتی و مقاله‌ها)
  • اجرای تبلیغات بنری
  • تشکیل انجمن‌هایی در ردیت (Reddit)، تلگرام (Telegram)، توییتر (Twitter)، فیس‌بوک (Facebook) یا دیسکورد (Discord)
  • تشکیل انجمن‌هایی در دنیای واقعی (غیرآنلاین) از طریق گردهمایی‌ها، کالج‌ها و دانشگاه‌ها
  • میزبانی هکتون‌ها (Hackathons) و رویدادها

در صنعتی که به غیرمتمرکز بودن خود مفتخر است و می‌تواند قدرت و سرمایه را از بانک‌ها و سازمان‌ها به سمت مردم عادی سوق دهد، سیستم ایجاد و معرفی یک ارز دیجیتال جدید، شبیه ساخت یک فیلم بسیار جذاب و موفق هالیوودی است که فیلم‌سازان نیاز به بودجه‌ای برای کمپین‌های تبلیغاتی گران‌قیمت داخلی و بین‌المللی، حضور در ضیافت‌های مطبوعاتی و حضور زنده در جشنواره‌ها دارند.

توسعه‌دهندگان خلاق همیشه راهی را پیدا می‌کنند. بعضی از تیم‌ها تلاش می‌کنند تا فرآیند را از نو ابداع کنند.

در نتیجه ایجاد ارز دیجیتال جدید کار چندان ساده‌ای نیست و شاید کسب‌وکارهای بزرگی که پول کافی برای انجام این کار دارند و می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند، بتوانند در این مسیر ادامه دهند.

نظرات و پیشنهادات خود را از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: TheDailyHodl