پس از انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس و اعلام نتایج اولیه که گویای پیروزی مجدد الکساندر لوکاشنکو بود، اعتراضات در این کشور شدت گرفته است. اما به هر حال انتخاب مجدد لوکاشنکو می‌تواند برای ارز دیجیتال خبر خوبی باشد.

طبق داده‌های اولیه کمیته انتخاباتی بلاروس، لوکاشنکو توانسته است با کسب آرای بیش از ۸۰ درصد در مقابل رقیب خود، اسوتلانا تیخانوفسکایا به پیروزی برسد. اگرچه که بسیاری از کشورها نتایج این انتخابات را محکوم کرده‌اند و آن را خدشه‌دار می‌دانند.

آخرین دیکتاتور اروپا

لوکاشنکو از سال ۱۹۹۴ رئیس‌جمهور بلاروس است و از سال ۲۰۱۷ که ارز دیجیتال در این کشور قانونگذاری شد و عرضه اولیه سکه‌ها صورت گرفت، چندین بیانیه درباره تکنولوژی بلاک چین منتشر کرده است.

در آوریل ۲۰۱۹ لوکاشنکو در یک سخنرانی اعلام کرد بخش اعظم برق تولیدی اولین نیروگاه هسته‌ای این کشور، که قرار است اواخر ۲۰۲۰ افتتاح شود، صرف استخراج ارز دیجیتال، مانند بیت کوین خواهد شد.

البته سخنان او باعث خنده حضار شد، اما آنتونی پومپلیانو، یکی از فعالان حوزه ارز دیجیتال در جواب آنها گفت که، درنهایت تمام کشورها ارز دیجیتال استخراج و بیت کوین ذخیره خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: وضعیت قانون گذاری ارزهای دیجیتال در جهان

قانون‌گذاری ارز دیجیتال

بلاروس هیچگاه در خط‌ مقدم بحث‌های بلاک چین و ارز دیجیتال نبوده است، اما این کشور تصمیمات مهمی نسبت به قانون‌گذاری ارز دیجیتال گرفته است.

در ماه مارس، مقامات دولتی بلاروس از قانون‌گذاران این کشور خواستند قانونی را به تصویب برسانند تا راه سواستفاده مجرمان از ارز دیجیتال را مسدود کند. بانک مرکزی بلاروس نیز برنامه‌ای را تدوین کرده است که بانک‌های بازرگانی و دولتی توکن عرضه کنند و به‌عنوان یک صرافی ارز دیجیتال فعالیت داشته باشند.

به نظر شما تاثیر انتخاب مجدد لوکاشنکو بر ارز دیجیتال چه خواهد بود؟ فراموش نکنید که همیشه می‌توانید نظرها و تحلیل‌های خودتان را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CoinTelegraph