قیمت بیت کوین در حال نزدیک شدن به مرز ۱۶ هزار دلار است، اما با این حال یک گزینه کاهش ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین به منظور تصحیح قیمت هم روی میز است. اما چرا نباید اجازه دهید این کاهش قیمت شما را بترساند؟ با توجه به تاریخ، ما با یک امر کاملا عادی روبه‌رو خواهیم بود که به ثبات قیمت‌ها کمک می‌کند.

پس از معرفی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، تاخت و تاز بیت کوین هم متوقف شد و شاهد یک کاهش قیمت برجسته بودیم که خیلی زود تصحیح شد. در مدت زمانی که خبر موفقیت جو بایدن در برابر دونالد ترامپ مطرح شد، قیمت بیت کوین از ۱۵٫۵۰۰ دلار به ۱۴٫۴۰۰ دلار کاهش پیدا کرد، هر چند که با یک ریکاوری، قیمت‌ها دوباره به نزدیکی ۱۵٫۵۰۰ دلار رسید و پادشاه ارزهای دیجیتال در تلاش است تا خود را به سطح مقاومت ۱۶ هزار دلاری نزدیک کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تاثیر انتخاب بایدن روی ارزهای دیجیتال: بیت‌کوین فرو ریخت و ۸۵۰ دلار از دست داد

آخرین منطقه مقاومتی که بیت کوین با آن روبه‌رو است، تنها مانع این ارز دیجیتال برای دستیابی به یک رکورد جدید محسوب می‌شود. هرچند، یک عقب نشینی هم با وجود شاخص‌های ترس و طمع پیش‌بینی شده است.

آیا یک کاهش ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین خواهیم داشت؟

نمودار هفتگی بیت کوین نشان می‌دهد که سطح ۱۶ هزار دلاری، آخرین مرحله مقاومت برای دستیابی به رکوردهای جدید برای بیت کوین است. نمودار هفتگی همچنین نشان می‌دهد که اگر قیمت بیت کوین شروع به تصحیح کند، یک تصحیح قیمت هم خواهیم داشت.

آیا یک کاهش ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین خواهیم داشت؟
آیا یک کاهش ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین خواهیم داشت؟

اگر تصحیح قیمت رخ دهد، سطح هفتگی بیت کوین بین ۱۱٫۶۰۰ تا ۱۲ هزار دلار خواهد بود و به عنوان نقطه پشتیبان احتمالی در نظر گرفته می‌شود. چنین تصحیحی به معنی کاهش ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین است. اما باید به یاد داشته باشید که یک تصحیح ۳۰ درصدی کاملا امری عادی است و چنین اتفاقی در سال ۲۰۱۷ هم رخ داده بود.

ترس و طمع ارزهای دیجیتال را می‌توان شاخصی مفید برای شرایط بازار در چنین مواردی معرفی کرد. در دوره‌های به شدت حساس و فشرده بازار که سرمایه‌گذاران و تریدرها، مخصوصا تازه وارد‌ها دچار غم و ناامیدی می‌شوند،‌ این شاخص شرایط بازار را به کاربران با رنگ قرمز خود نشان خواهد داد.

هرچند، اگر هنگامی که تمایل بازار به بالاترین حد گاوی بودن خود برسد، از جمله جو رضایت و خشنودی، عدد این شاخص به بالاترین حد خود یعنی رقم ۱۰۰ خواهد رسید. در حال حاضر عددی که شاخص به ما نشان می‌دهد، ۹۰ است که به معنی طمع بسیار بالاست. این سطح از شاخص را ما تنها یک بار در تاریخ دیده‌ایم و آن هم روزی نبود جز ۲۷ ژوئن سال ۲۰۱۹. در این تاریخ، بیت کوین با قیمت ۱۳٫۷۰۰ دلار به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۱۹ رسید و بعد از آن، تصحیح ۵۰ درصدی را تجربه کرد.

بنابراین، با توجه به چندین و چند شاخص، وجود یک تصحیح قیمت و کاهش ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین امری محتمل است و نباید آن را یک سورپرایز غیرمنتظره در نظر گرفت.

چه چیز در انتظار قیمت بیت کوین است؟

مانند همیشه، بیت کوین در سه ماهه چهارم سال به بالا رفتن خود ادامه می‌دهد. اما این که بتواند از نقطه مقاومت بعدی خود عبور کند یا نه، مسئله‌ای است که باید صبر کرد و دید.

اما یکی از سناریوهای ممکن در خصوص قیمت بیت کوین، همان عبور از یک دوره اصلاح است. عبور از چنین دوره‌ ترمیمی، به معنی ایجاد ثبات بیشتر و یک بازسازی خوب برای بازار است. این سناریو بسیار بهتر از این است که قیمت‌ها با حرکتی سهمی‌وار به کار خود ادامه دهند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: سه سناریوی احتمالی برای واکنش بیت‌کوین به پیروزی بایدن

از این نظر، یک کاهش بزرگ قیمتی مسئله‌ای غیرمحتمل نیست. همچنین بهترین دوره برای انتظار یک حرکت گاوی برای آلت کوین‌ها، زمانی خواهد بود که بیت کوین این اصلاح قیمت را پشت سر بگذارد. از نظر تاریخ، بهترین زمان برای چشم دوختن به آلت کوین‌ها، در ماه‌های دسامبر و ژانویه است.

نظر شما در خصوص تصحیح بازار و کاهش ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph