در حالی که بیت کوین به بالاترین رکورد تاریخی خود رسیده و به سمت ۵۰ هزار دلار پیش می‌رود، شاهد افت قیمت آلت کوین‌ها بودیم. پس از رسیدن قیمت بیت کوین (BTC) به بیش از ۴۹۰۰۰ دلار، قیمت آلتکوین‌ها در ۱۴ فوریه به شدت افت کرد. زمان افت بازار آلتکوین‌ها جالب توجه بود، زیرا موقع رالی بیت کوین با اصلاح قیمت مواجه شد، چیزی که به طور معمول اتفاق نمی‌افتد.

دلیل افت قیمت آلت کوین‌ها چه بود؟

دو دلیل اصلی وجود دارد که علی رغم قدرت بیت کوین، بازار آلتکوین‌ها دچار پولبک شد.

اول اینکه، وقتی قیمت بیت کوین به یک رکورد جدید افزایش یافت، بیشتر حجم بازار ارزهای دیجیتال را به درون خود کشید. این امر طبیعتاً باعث می‌شود بازار به سمت BTC تمایل پیدا کرده و به پولبک آلت کوین‌ها کمک می‌کند.

دوم اینکه، اتر (ETH) که غالباً حرکت بازار آلتکوین‌ها را رهبری می‌کند، در برابر بیت کوین به شدت سقوط کرد.

چارت یک ساعته بیت کوین در برابر اتر

چارت یک ساعته بیت کوین/دلار در برابر اتر/دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل روزانه و پیش بینی قیمت بیت کوین

ترکیبی از این دو عامل، همراه با عدم اطمینان در مورد بیت کوین در سطح مقاومت ۵۰ هزار دلاری، فشار فروش روی بازار آلت کوین‌ها را تقویت کرد.

یک تریدر با نام مستعار معروف به «Kaleo» تأکید کرد که پیش‌بینی افزایش قیمت بیت کوین تا ۵۰۰۰۰ دلار مسلماً درست است. اما اینکه آیا BTC از ۵۰ هزار دلار عبور می‌کند یا خیر، هنوز یک سوال مهم است که می‌تواند جهت چرخه قیمت کوتاه مدت بازار ارز دیجیتال را تعیین کند. وی در این باره گفت:

بنابراین تشخیص افزایش به نزدیکی ۵۰ هزار دلار بسیار آسان بود. سوال اصلی این است که بعداً چه اتفاقی می‌افتد. من معتقد به تثبیت مختصر و شکست این محدوده هستم، اما کمی شک دارم. اینکه چقد طول می‌کشد؟ آیا ریجکت می‌شود؟ نمی‌دانم.

اگر بیت کوین برای اولین بار قبل از شکستن ۵۰ هزار دلار وارد فاز تثبیت شود، از نظر تئوری، این روند احتمالاً در آینده نزدیک به نفع آلتکوین‌ها خواهد بود.

در طی روند صعودی بیت کوین، هنگام تثبیت BTC پس از یک رالی ناگهانی، آلت کوین‌ها تمایل به افزایش دارند. با این حال، هنگامی که BTC در حال رالی بوده یا شاهد یک پولبک جزئی باشد، آلت کوین‌ها اغلب شاهد افت قیمت زیادی در برابر BTC و دلار آمریکا خواهند بود.

صعودی بودن بیت کوین برای آلت کوین ها مفید است

در حال حاضر، بیت کوین ساختار بازار صعودی خود را حفظ کرده که این امر می‌تواند مقداری از فشارهای فروش بر بازار آلت کوین‌ها را در آینده نزدیک کاهش دهد.

اسکات ملکر (Scott Melker)، تاجر و تحلیلگر ارزهای دیجیتال گفت که بیت کوین همچنان شاهد پرچم‌های متوالی صعودی است.

پرچم‌های صعودی یک نوع ساختار بازار در  تحلیل تکنیکال هستند که وقتی دارایی پس از تثبیت در یک محدوده دچار افزایش ناگهانی قیمت می‌شود، تحقق می‌یابند.

الگوی پرچک صعودی در چارت بیت کوین

پرچم های صعودی در چارت قیمت بیت کوین

این امر به طور معمول یک رالی پله‌ای را نشان می‌دهد که در طولانی مدت پایدار است. ملکر در این باره گفت:

پرچم‌های صعودی کوچک در همه جا. سرانجام پس از ۷ ریجکت، قیمت بالای ۴۸۲۰۰ دلار بسته شد. تثبیت در زیر مقاومت معمولاً منجر به شکست رو به بالا می‌شود.

تا زمانی که بیت کوین از منطقه حمایت جدید ۴۸۲۰۰ دلار دفاع کند و بین ۴۸۲۰۰ تا ۴۹۷۰۰ دلار تثبیت شود، یک شکست دیگر احتمال بیشتری دارد.

اگر بیت کوین شاهد شکست جدیدی باشد، این بار، بازار آلت کوین‌ها احتمالاً همزمان با بیت کوین پس از یک افت اولیه در اولین رالی ناگهانی BTC، رو به افزایش خواهد بود.

خرید بیت کوین

نظر شما در مورد دلیل افت قیمت آلت کوین‌ها چیست؟ ایا به زودی شاهد از سرگیری رالی‌های صعودی در بازار خواهیم بود؟ شما می‌توانید در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک ما را از نظرات و پیشنهادات خود مطلع کنید.

منبع: cointelegraph