احتمال رسیدن بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار به همان اندازه واقعی است که این رمز ارز در روزهای گذشته در صرافی‌ها توانست از مرز ۵۲ هزار دلار عبور کند. پلن بی (Plan B) با دو فرضیه مدل برتر خود، S2F و S2Fx پیش بینی کرده بود که بیت کوین تا آوریل ۲۰۲۱ از ۱۰۰٫۰۰۰ دلار عبور خواهد کرد. با این حال، در حال حاضر براساس داده‌های Unfolded، احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار، ۱۴ درصد است.

احتمال رسیدن بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار

در حقیقت، تحلیلگران در کوتاه مدت در این مورد تردید دارند و می‌گویند که ما در یک مرحله از حرص و طمع شدید در بیت کوین قرار داریم و احتمالاً همین موضوع فشار فروش بر این دارایی را اعمال خواهد کرد.

چارت هفتگی تغییرات قیمت بیت کوین / دلار

چارت هفتگی تغییرات قیمت بیت کوین در برابر دلار

با این حال، برخی با چنین ارزیابی موافق نیستند. در واقع، طبق گفته استیون ارلیچ (Steven Ehrlich)، مدیر تحقیقات در مجله فوربز، هر بار که بیت کوین از یک مقاومت روانی عبور می‌کند، عبور از مانع بعدی را آسان‌تر می‌کند. وی در توییت اخیر خود گفت:

هنوز جای کار باقی است، اما رسیدن به بیش از ۱۰۰ هزار دلار نسبت به ۶ ماه پیش عملی‌تر به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، متخصصان ارز دیجیتال و تحلیلگران تکنیکال توافق دارند که همبستگی ۳۰ روزه بین سهام بازار پی پال، مایکرواستراتژی، بکت و اسکوئر همه به سمت تحولات بیشتر صعودی در حرکت هستند.

خرید بیت کوین

نقش خرید بیت کوین توسط سازمان‌ها و نهادها

همبستگی سهام این مؤسسات که اخیراً بیت کوین خریداری کرده‌اند، در اوج خود قرار دارد. نکته جالب این است که سهام این شرکت‌ها پس از خرید بیت کوین عملکرد بهتری نسبت به انتظارات داشته است. به عنوان مثال، سهام MSTR شرکت مایکرواستراتژی تنها در ماه گذشته ۶۶.۴ درصد رشد داشته است. با افزایش ارزش سهام این شرکت پس از سرمایه‌گذاری آن در بیت کوین، در حال حاضر وضعیت BTC صعودی است، زیرا موسسات بیشتری به سوی این رمز ارز تمایل پیدا کرده‌اند.

همبستگی میان سهام شرکت های خریدار بیت کوین

همبستگی میان سهام شرکت هایی که بیت کوین خریداری کرده‌اند

به علاوه، به نظر می‌رسد داده‌های سایت IntoTheBlock نشان می‌دهند که علاقه نهادی گسترده ممکن است از قبل ایجاد شده باشد. میانگین اندازه تراکنش‌های ثبت شده در بلاکچین بیت کوین به رکورد ۴۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار رسیده است. این میانگین در یک بازه ۱۲ ماهه ۱۶ برابر شده است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: تحلیل کامل قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین

افزایش پرمیوم سالانه معاملات آتی؛ عاملی دیگر

جدا از علاقه نهادی گسترده و همبستگی سهام شرکت‌های برتر، یک معیار صعودی دیگر پرمیوم‌های سالانه ماه مارس معاملات آتی در پلتفرم‌های متمرکز بر سرمایه‌گذاران خرد است. در واقع، پرمیوم‌ها در این هفته با میانگین ۴۴ درصد بیشتر شده‌اند.

در زمان نگارش این مقاله، نرخ بودجه سالانه بسیار بالاتر از ۱۰۰۰ درصد است. پس از دو هفته نوسان شدید قیمت، به نظر می‌رسد این سطوح به بالاتر از حد متوسط رسیده‌اند. این معیارهای کلیدی همه به ۱۰۰ هزار دلار اشاره دارند و با وجود اینکه بیت کوین تنها کمی از ۵۰ هزار دلار عبور کرده، رسیدن به این سطح قیمتی بیش از هر زمان دیگری محتمل به نظر می‌رسد. این رالی قیمت ممکن است در هفته‌ها و ماه‌های بعدی سال ۲۰۲۱ به سمت ۱۰۰ هزار دلار ادامه داشته باشد.

شما احتمال رسیدن بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار را چطور ارزیابی می‌کنید؟ منتظر نظرات و پیشنهادات شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: ambcrypto