با ورود به ۳ ماه اول سال ۲۰۲۰، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین نشان می‌دهد که باارزش‌ترین سرمایه‌گذاری سال خواهد بود. بیایید در این مطلب از کوین نیک ببینیم که چطور قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به به ۲۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید. با ما همراه باشید.

روند صعودی ارز رمزنگاری در ژانویه، تقریبا ۲۰ برابر بوده است. در نوزدهم همان ماه، نرخ آن به بیش از ۹۱۹۰ دلار در صرافی کوین بیس رسید. در مقابل، ارز رمزنگاری در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹ با ارزش ۶.۳۰۰ دلار معامله می‌شد.

افراد بسیاری در صنعت مالی معتقدند که روند در حال پیشرفت قیمت ارز دیجیتال بیت کوین یک فاجعه است؛ حباب سوداگرانه کلاسیک که دیر یا زود، ضررهای قابل‌ملاحظه‌ای به سرمایه‌گذاران می‌زند. یک پیشگام معروف اقتصادی به نام پیتر شیف هم همین نظر را دارد و معتقد است که هیچ سرمایه خارجی وارد فضای بیت کوین نشده است.

در عوض، او معتقد است که دلالان در صنعت رمزنگاری، ارزش آن‌ها را بالا می‌برند.

به نقل از پیتر شیف: خطر ژئوپلیتیک افزایش‌یافته باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و طلا شده، اما دلایل آن‌ها متفاوت است. سرمایه‌گذاران، طلا را به‌عنوان یک پناهگاه امن خریداری می‌کنند. دلالان هم بیت کوین را خریداری می‌کنند و شرط می‌بندند که سرمایه‌گذاران آن را به‌عنوان یک پناهگاه امن خریداری خواهند کرد.

علاقه‌مندان بیت کوین

با این حال، بخش دیگری وجود دارد که باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین می‌شود. آن‌ها علاقه‌مندانی هستند که بیت کوین را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در برابر تورم خریداری می‌کنند و در مقابل سرمایه‌گذارانی قرار دارند که افزایش روبه‌رشد قیمت ارزهای رمزنگاری را به‌عنوان «پناهگاه امن» در وال استریت می‌بینند!

این همان اعتمادی است که بیت کوین را با افزایش حیرت‌انگیز ۹ میلیون درصدی در دهه گذشته، به بهترین روش سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. می‌توان گفت که سودها سرمایه‌گذاران را طلسم کرده‌اند؛ چه سوداگرانه و چه واقعی! در همین حال، بازار روایت‌های صعودی بیشتری برای سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. بسیاری از این روایت‌ها، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به بیش از نرخ تاریخی خود یعنی ۲۰،۰۰۰ دلار می‌رسد.

بیایید به ۲ دلیل اصلی بپردازیم که می‌توانند قیمت ارزهای رمزنگاری را به بالاترین نرخ ممکن برسانند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تاثیر ویروس کرونا بر استخراج بیت کوین و آینده آن

۱. سلطه

اولین پولی که وارد بازار بیت کوین می‌شود، از دارایی‌های خودش است. عدم موفقیت بسیاری از پروژه‌های آلت‌کوین از ژانویه سال ۲۰۱۸ منجر گردید تا سرمایه‌گذاران، آن‌ها را برای خرید مجدد بیت کوین کنار بگذارند و منجر به افزایش سلطه آن شد.

آخرین سناریو نشان می‌دهد که معامله‌گران، از خرید آلت‌کوین‌های جامد (غیرقابل تبدیل به پول) می‌ترسند. همچنین کسانی که قبلا این ارزهای رمزنگاری را خریداری کرده‌اند، آن‌ها را فروخته و به‌سمت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلندمدت قابل‌اعتماد بلاک‌چین می‌روند. به‌ویژه، احتمالا بیت کوین کنترل خود در بازار رمزنگاری را تا ۹۰ درصد افزایش خواهد داد، چرا که هم‌اکنون، سلطه آن نزدیک به ۶۷.۷ درصد است.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

نمودار ارز بیت کوین

بازار آلت‌کوین حدود ۷۱ میلیارد دلار ارزش دارد. حتی یک تغییر کوچک در بیت کوین می‌تواند قیمت آن را به بیش از ۲۰،۰۰۰ دلار برساند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: سلفیش ماینینگ (Selfish Mining) چیست؟

۲. شاخص فنی «بولیش (Bullish)»

آخرین فشار صعودی بیت کوین باعث شده قیمت‌ها از مقاومت فنی اساسی برخوردار باشند. در یک بازه زمانی روزانه، میانگین حرکت در دوره ۲۰۰ (۲۰۰-MA) (با توجه به رفتارهای تاریخی بیت کوین، مطابق با نمودارهای زیر)، بیت کوین را از دنبال‌کردن یک گاو ۲۳۵ درصدی دور نگه می‌دارد.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

شاخص فنی بولیش

به نظر می‌رسد که شکاف بالای MA با افزایش تقاضای بیت کوین، پیش از ماه مه سال ۲۰۲۰ رخ می‌دهد. این امر می‌تواند ارز رمزنگاری را نزدیک به ۲۰،۰۰۰ دلار در / تا پایان سال ۲۰۲۰ برساند.

منبع: newsbtc.com