حتی اگر طرز کار بیت کوین را ندانید، مطمئنا با آن آشنا هستید. البته یک روز همه مجبور به استفاده از ارزهای مجازی می‌شوند و وقتی متوجه شوند هزاران ارز مجازی دیگر علاوه بر بیت کوین وجود دارد که به آن آلت کوین می‌گویند شگفت‌زده می‌شوند.

در زمینه  آلت کوین‌ها سوالات زیادی مطرح می‌شود و برای بهترین تصمیم‌گیری در استفاده از آنها باید پاسخ تمام این سوالات را بدانید. با این مطلب کوین نیک همراه شوید تا پاسخ سوال‌های خود را پیدا کنید.

آلت کوین چیست و چرا اهمیت دارد؟

آلت کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که بعد از بیت کوین عرضه شدند. این ارزهای دیجیتال خود را جایگزین‌های بهتری برای بیت کوین معرفی می‌کنند.

در حال حاضر هزاران آلت کوین وجود دارد و روزانه تعداد آن افزایش پیدا می‌کند. هر آلت کوین تفاوت کوچکی با بیت کوین دارد این تفاوت ممکن است در درهم سازی، سرعت معامله و … باشد.

بیشتر این آلت کوین ها نمی‌توانند مدت زیادی دوام بیاورند و زود از بین می‌روند. امید همه، بیشتر از هر آلت کوینی، به لایت کوین است؛ این ارز دیجیتال دارای ارزش زیادی است. و به همین دلیل لایت کوین به عنوان نقره در مقابل طلای بیت کوین شناخته می‌شود.

آلت کوین

آلت کوین چیست؟

بعضی از آلت‌ کوین ها تجربه بهتری نسبت به بیت کوین به شما می‌دهند و دلیل آن ویژگی منحصر به فرد آنهاست. برای مثال دارک کوین (dark coin)  به دنبال آن است شرایطی را فراهم کند که معاملات کاملا بی نام انجام شوند یا بیت شیرز (bitshares) خود را به عنوان «نسخه بی طرف وال استریت» معرفی می‌کند. ریپل هم دارای پروتکل خاصی است که در آن می‌توانید پرداخت‌ها را به آسانی انجام دهید و بعضی‌ از آلت کوین ها مانند کانتر پارتی (counterparty) و مستر کوین (mastercoin) از شبکه بلاک چین بیت کوین برای امنیت بیشتر استفاده می‌کنند.

افراد زیادی معتقدند آلت کوین نمی‌تواند با بیت کوین رقابت کند و در مقابل آن مانند ذره‌ای کوچک هستند. با این وجود آلت کوین ها نقش مهمی را در بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کنند.

تمرکززدایی یکی از هدف‌های مهم و اولیه بیت کوین است و آلت کوین ها قادرند تمرکززدایی را افزایش دهند و این فرصت را به کاربران و توسعه‌دهندگان می‌دهد که تجربه کار با ویژگی‌های جدید و متفاوت را نیز بدست آورند.

بیت کوین نیز اگر بخواهد می‌تواند این ویژگی‌ها را به خود اضافه کند اما آلت کوین‌ها محل بهتری برای مطالعه ارزهای مجازی هستند.

آلت کوین ها باعث بوجود آمدن یک رقابت سالم در بین تمام ارزهای دیجیتال می‌شوند. آلت کوین به کاربران ارزهای دیجیتال امکانات متفاوت می‌دهد و با این کار توسعه‌دهندگان بیت کوین مجبور می‌شوند به جلو حرکت کنند و اصلا متوقف نشوند. چون اگر کابران بیت کوین از آن راضی نباشند به راحتی می‌توانند به سراغ آلت کوین ها بروند. اگر تعداد زیادی از کابران بیت کوین برای یک آلت کوین مشترک آن را ترک کنند، توسعه دهندگان باید سریعا ویژگی‌های آن آلت کوین را بررسی کنند و بیت کوین را با توجه به آن ارتقا دهند، خطر را بپذیرند و امیدوار باشند که جواب دهد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چه مقدار بیت کوین در دنیا باقی مانده است؟

اولین آلت کوین چه بود؟

نیم کوین (namecoin) اولین آلت کوین بود و در سال ۲۰۱۱ عرضه شد. هدف نیم کوین به عنوان یک ارز مجازی تمرکززدایی هویت افراد بود، که البته بررسی را سخت‌تر از همیشه می‌کرد. نیم کوین با وجود دوره کوتاهی که داشت، یکی از موفق‌ترین آلت کوین‌ها بود.

آیا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کار عاقلانه‌ای است؟

با توجه به روش ابداع ارزهای دیجیتال و تغییر مداوم لایه‌ها سرمایه‌گذاری روی هر ارزی خطرهای مخصوص به خود را دارد و حتی بیت کوین هم با وجود پایداری نسبی که بدست آورده باز هم نوساناتی را تجربه می‌کند.

در مقایسه اما آلت کوین متغیرتر است. دلیل این متغیر بودن پایین بودن میزان تعیین شده است و به همین دلیل قیمت‌ها نوسانات زیادی را تجربه می‌کند.

بازرگانان به افرادی که با خرید و فروش مقدار زیادی بیت کوین به بازار شوک وارد می‌کنند «نهنگ» می‌گویند. به محض اینکه قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها بالا می‌رود، ارزهای خود را می‌فروشند و با این کار به سرمایه‌گذاران زیادی آسیب می‌زنند. این کار نه تنها به کاربران بی‌تجربه یا آن‌هایی که فرصت کافی برای انجام معامله نداشه‌اند صدمه می‌زند، بلکه باعث صدمه جدی به بعضی از آلت کوین‌ ها می‌شود.

برای جلوگیری از ضرر، باید روی ارزهایی سرمایه‌گذاری کنید که به نظرتان در طولانی‌مدت سود خواهند داد. معمولا کوین های سلامت نوسانات متعادلی دارند و گروه توسعه‌دهندگان آن به‌طور مداوم منبع کد آن‌ها را بهبود می‌بخشند.

آلت کوین و جایگاه آن

آلت کوین

اگر سرمایه گذاری روی آلت کوین را انتخاب کرده‌اید، باید درباره اصول اولیه آن اطلاعات کامل داشته باشید. مراقب باشید به ارزهای دیجیتال معتاد نشوید. سرمایه‌گذاران از دستورالعمل خاصی پیروی می‌کنند و هیچ‌وقت روی ارزی که فقط درباره آن شنیده‌اند سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. تنها بر روی ارزهایی سرمایه‌گذاری کنید که درباره آن تحقیق کرده باشید. سرمایه‌گذاری روی چیزی که درکش نمی‌کنید، عاقلانه نیست. سرمایه‌گذاری با اطلاعات ناقص اولین قدم برای از دست دادن سرمایه‌ای‌ست که برای بدست آوردن آن سخت کار کرده‌اید.

زمان زیادی روی تحقیق درباره ارزی بگذارید که قصد سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت روی آن را دارید و همچنین پیش از هر سرمایه‌گذاری باید روزانه تحقیقاتی انجام دهید و تا مطمئن نشدید اطلاعات کافی را دارید دست از تحقیقات نکشید و مهم‌تر از هر چیزی هیچ‌وقت بیشتر از توانتان سرمایه‌گذاری نکنید. افراد زیادی تمام زندگی خود را به‌طور متمرکز سرمایه‌گذاری کردند و بعد از مدتی همه چیز خود را از دست دادند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چه چیزی روی قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد؟

ارزهای دیجیتال را از کجا می‌توان بدست آورد؟

درست مثل بیت کوین راه‌های زیادی برای خرید و فروش آلت کوین وجود دارد. ابتدایی‌ترین روشی که برای بدست آوردن آلت‌ کوین وجود دارد این است که آن را در قبال خدماتی که ارائه می‌دهید یا کالایی که به فروش می‌رسانید دریافت کنید. اگر به چنین روشی علاقه دارید کافیست به سراغ کارهایی بروید که با ارز مجازی سر و کار دارند.

همچنین می‌توانید آلت کوین خود را از طریق بیت کوین بدست آورید. بیشتر اصرافی‌های ارز دیجیتال برای ارائه آلت کوین، بیت کوین دریافت می‌کنند، پس قبل از خرید آلت کوین به بیت کوین نیاز دارید. البته بعضی از آنها ارزهای فیات مانند دلار و یورو و… را هم قبول می‌کنند و فراموش نکنید که انتخاب صرافی مناسب بسیار مهم است پس پیش از انتخاب آن به‌خوبی تحقیق کنید و از افراد حرفه‌ای نظر بخواهید.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید آلت کوین بدست آورید از طریق گروه‌ها است. گروه‌های آلت کوین برای افزایش اعضای خود و کشاندن کاربران به سمت آلت کوین مورد نظرشان به افراد پیشنهاد تعداد محدودی آلت کوین به صورت رایگان می‌دهند و اگر شما سرمایه زیادی برای سرمایه‌گذاری ندارید یا ترجیح می‌دهید در ابتدای کار از سرمایه خود استفاده نکنید این روش می‌تواند برای شما مفید باشد.

امیدوارم این مقاله به شما در مسیرتان کمک کرده باشد و اطلاعات کاملی درباره آلت کوین‌ها بدست آورده باشید. برای خرید تتر یا خرید بیت کوین با ما در تماس باشید.