ایالات متحده با رئیس جمهوری دونالد ترامپ، همراه با وزیر امور خزانه‌داری، استیون منوچین برای طغیان بیت کوین تلاش کرده‌اند. این موضوع انتقاداتی در پی داشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

اکنون مشخص شده که وزارت دفاع آمریکا، سناریوهایی دارد که شامل شورش نسل زی (Z generarion) است که از بیت کوین برای تضعیف و فرار از «دستگاه دولت» استفاده می‌کند.

در بازی جنگ پنتاگون، جوانانی که از اواسط دهه ۱۹۹۰ و اوایل سال‌های ۲۰۱۰ متولد شده‌اند از حمله‌های سایبری برای سرقت پول و تبدیل آن به بیت ‌کوین استفاده می‌کنند. این اسناد طغیان بیت کوین توسط سایت خبری تحقیقاتی The Intercept منتشر شده است.

این مانور جنگی با نام برنامه ویژه استراتژیک مشترک زمین، هوا و دریا ۲۰۱۸ (JLASS) در سال ۲۰۲۵ تنظیم شده و هدف آن، انعکاس تصویری قابل‌نشر از روندها و تاثیرهای عمده در تمام مناطق جهان است.

این سناریوی طغیان بیت کوین که بازتاب اعتراض‌ها علیه بی‌عدالتی‌های نژادی در ایالت متحده و سراسر جهان است، شامل برخی اعضای نسل Z می‌شود که خود را «عامل تغییر و تحولات اجتماعی» می‌دانند و معتقدند که سیستم بر علیه آن‌ها تجهیز شده است. این افراد یک کمپین سایبری جهانی به‌راه انداخته‌اند تا بی‌عدالتی و فساد را فاش کنند و از دلایلی حمایت کنند که باعث می‌شود این امر مفید باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: دولت چین در سال ۲۰۱۳ برای فرو نشاندن قیمت بیت کوین تلاش کرده بود

گروه Zbellion و طغیان بیت کوین 

این گروه با نام Zbellion، حمله‌های سایبری را علیه سازمان‌هایی تشویق می‌کند که از «دستگاه دولت» حمایت می‌کنند تا پول‌های مسروقه را به بیت ‌کوین تبدیل نمایند.

این برنامه طغیان بیت کوین که بر اساس گزارش‌های عملیات نظامی شامل شبه‌نظامیان اسلامی و افراط‌گرایان ضدسرمایه‌داری می‌شود، توسط دانشجویان و دانشکده‌های جنگی ایالات متحده انجام شده و یک فرصت آموزشی برای ژنرال‌ها و دریاسالارها فراهم کرده است.

گروه Zbellion و طغیان بیت کوین 

طغیان بیت کوین 

بیت ‌کوین از زمان انفجار قیمت سال ۲۰۱۷ توسط وال استریت و بزرگ‌ترین موسسه‌های مالی جهان تصویب شده، اما همچنان ابزاری برای مبارزه با کنترل دولت است.

اسناد بازی جنگ پنتاگون و برنامه طغیان بیت کوین پس از آن فاش شد که مت گیتس، نماینده جمهوری‌خواه فلوریدا، در پی به‌خشونت‌کشیده‌شدن اعتراض‌های گسترده در سراسر کشور بر علیه کشته‌شدن جورج فلوید، به دولت اعلام کرد تا پول تظاهرات‌کنندگان را بلوکه کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: در دوران جدید بیت کوین چه کسی بلاک‌های محدود را استخراج خواهد کرد؟

ناتانیل ویتمور، مشاور و استراتژیست بیت کوین گفت:

«یکی از مهم‌ترین ابزارهای اقتدارگرایی، امکان بلوکه‌کردن بودجه مخالفین سیاسی قانونی است.»

بیت کوین با جدا کردن زیرساخت‌های پول از زیرساخت‌های قدرت دولتی، این نوع مصادره‌های سیاسی را بسیار سخت‌تر می‌کند.

طغیان بیت کوین در ماه‌های اخیر به‌دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا و سطح وام‌های دولت که قبلا دیده نشده بود، توجه افراد زیادی را جلب کرده است.

ویتمور گفت:

«به‌دنبال اقدام بی‌سابقه بانک مرکزی پیرامون بحران کووید-۱۹، به‌نظر می‌رسد که مناسب‌ترین تعریف بیت‌ کوین در سال ۲۰۲۰، محافظی در برابر تورم است».

با این حال، «به‌نظر می رسد که ظرفیت بیت‌ کوین برای مقاومت در برابر سانسور می‌تواند به‌همان اندازه مرتبط باشد».

منبع: forbes