شاید برخی مواقع از خود بپرسید که چرا من یک دارنده‌ی کریپتو هستم اما با دارایی رمزارز خود، مبادله‌ای را انجام نمی‌دهم؟ در این مطلب و یادداشت قصد داریم به صورت خلاصه توضیح دهیم که چگونه می‌توانید با دارایی رمزارز خود مبادله کنید و تجارت کوچکی را داشته باشید.

دو راه برای پول درآوردن از دوره‌ی طلوع و ترقی صنعت رمزارز وجود دارد. اولین راه این است که نسبت به خریدن و انبار کردن ارزهای دیجیتال اقدام کنید و همان طور که به اوراق دولتی خود اهمیت می‌دهید، این ارزهای دیجیتال را نیز در نظر داشته باشید. زمانی که به پول نیاز دارید، شما می‌توانید این ارزها را بفروشید و امیدوار باشید که قیمت‌ها نسبت به زمانی که شما ارزها را خریداری کرده‌اید، بالاتر رفته باشند و به نوعی سود کنید.

اما راه دوم، مبادله‌ی دارایی رمزارز محسوب می‌شود. برای این کار، شما باید بازار را به دقت دنبال کنید، در فعالیت‌ها و حرکات روزانه به دنبال یک الگوی خاص بگردید، تلاش کنید تا نقطه‌ی فراز و فرود هر کوین را مشخص نمایید و در انتها، خرید و فروش‌های خود را با زمان بندی مناسب انجام دهید تا از عوامل برتری موجود بهره مند شوید.

من از روش اول استفاده می‌کنم. در زبان و مفهوم‌ رمزارزها، من یک دارنده‌ی رمزارز هستم، نه یک مبادله کننده! اما چه دلایلی باعث می‌شوند تا چنین چیزی را بگوییم؟ اولین دلیل این است که مبادله و خرید و فروش در واقع یک کار سخت تلقی می‌شود! شما باید برای انجام این کار، تحلیل‌های فنی را درک کرده و راه‌‌های مختلف دنبال کردن آمار‌ها و نمودارها را بشناسید. برخی از مردم، عاشق این کار هستند. افراد مبادله کننده می‌توانند خطوط مشخصی را روی چارت‌ها و آمارها رسم کنند و روی نتایج به دست آمده، شرط بندی نمایند. اما این در حالی است که بسیاری از مردم (افرادی که خیلی بیشتر از من درباره تجارت و مبادله اطلاعات دارند)، همیشه برنده نیستند و در بسیاری از مواقع پول خود را می‌بازند.

من همیشه شک دارم که پول خود را از این طریق از دست بدهم. به همین دلیل است که از مبادله و خرید و فروش لذت نمی‌برم و مهم‌تر از همه، به آن نیازی ندارم چرا که درباره مسیر دراز مدت بازار و صنعت رمزارز، مثبت گرا و خوشبین هستم. دومین دلیلی که من تنها دارایی رمزارز دارم و مبادله نمی‌کنم، این است که اعتقاد دارم رمزارزها و شبکه‌ی بلاک چین که پایه آن‌ها را تشکیل می‌دهد، صاحب آینده است. من نمی‌دانم آینده‌ چه چیزی است، من دقیقا نمی‌دانم که آن‌ها (رمزارز) چگونه و با چه هدفی قرار است مورد استفاده قرار بگیرند اما اطمینان دارم که آن‌ها سرانجام بهره برداری می‌شوند. بنابراین من نسبت به خرید رمزارز و نگه داشتن آن‌ها اقدام می‌کنم و تا به حال نیز خوش اقبال بوده‌ام که روند رو به رشد و صعودی ارزش آن‌ها را مشاهده کرده‌ام. درست است که ارزش رمزارزها در مواقعی با افت همراه بوده اما هم‌اکنون نسبت به زمانی که شروع کردم، در وضعیت و موقعیت بسیار بهتری قرار دارم.

اشاره به این نکته مهم است که من یک “دارنده رمزارز” هستم و تنها یک “دارنده بیت کوین” نیستم و به نوعی یک سبد کوین در اختیار دارم. بیت کوین هم‌اکنون بازارهای رمزارز را به تسخیر و سلطه‌ی خود درآورده و هم‌اکنون به اندازه‌ی نصف ارزش کلی بازار رمزارزها، بها دارد. اما چه کسی می‌داند که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟ در یک دوره زمانی، Alta Vista فضای جست و جوی وب را تسخیر کرده بود اما شرایط تنها تا زمانی آن طور باقی ماند که چند دانشجو در شهر Stamford، گزینه و راه بهتری را به دنیا معرفی کردند.

چنین اتفاقی می‌تواند برای بیت کوین نیز رخ دهد. بنابراین به مانند هر سرمایه گذار خوبِ دیگری، من کوین‌هایی را خریداری می‌کنم که استفاده و بهره خوبی داشته باشند و توسط شرکت‌هایی خلق شده‌اند که به نظر می‌رسد در حال رفع کردن و حل کردن مشکلات واقعی هستند. من با آن‌ها به مانند سهام پنی رفتار می‌کنم؛ ارزان می‌خرم و آن‌ها را به امید این که روزی ممکن است به آیتم‌های بزرگی تبدیل شوند، نگه می‌دارم. شاید یکی از آن‌ها روزی حتی جایگزین بیت کوین شود.

البته شما نیازی به انجام هیچ یک از این موارد ندارید. چگونگی سرمایه گذاری در بازار رمزارزها و حتی سرمایه گذاری کردن یا نکردن روی رمزارزها، کاملا به شما بستگی دارد. اما من فکر می‌کنم راهی برای خلق کردنِ ثروت از طریق ترقی بلاک چین وجود دارد.

نظر شما چیست؟ آیا تنها دارنده‌ی رمزارز هستید یا از دارایی رمزارز خود برای مبادله و تجارت استفاده می‌کنید؟

منبع: inc