توکن ADA اکنون سومین ارز دیجیتال بزرگ از لحاظ ارزش بازار است. افزایش قیمت کاردانو بدون توجه به وضعیت نزولی بازار بیت کوین و اتریوم همچنان ادامه دارد. اما دلیل افزایش قیمت کاردانو چیست؟

دلایل افزایش قیمت کاردانو با وجود سقوط سایر ارزهای دیجیتال

کاردانو از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۶۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. این رمز ارز یکی از معدود توکن‌های برتر است که در حال حاضر عملکرد خوبی دارد. دو توضیح قابل قبول برای حرکت صعودی قیمت آن وجود دارد.

ADA، ارز دیجیتال بلاکچین کاردانو، در هفته گذشته ۱۳٪، در ماه گذشته ۲۶۹٪ و از سال گذشته ۲۶۳۳٪ افزایش یافته است. این توکن با مومنتوم صعودی خود، توانسته از لحاظ ارزش بازار به سومین ارز دیجیتال بزرگ تبدیل شود.

چارت ۴ ساعته قیمت ADA/USDT

چارت ۴ ساعته تغییرات قیمت ADA/USDT

در زمان نگارش این مقاله، افزایش قیمت کاردانو تا ۱/۳۸ دلار ادامه دارد. بیت کوین در این هفته ۱۵٪ افت کرد و اتریوم ۲۲٪ افت داشت.

طبق داده‌های Nomics، به غیر از دوج کوین که قیمت آن با توییت‌های ایلان ماسک افزایش یافت، کاردانو بهترین دارایی دیجیتال در بین ۲۰ دارایی برتر امسال قرار دارد. این توکن (مانند دوج کوین)، علی رغم اینکه در صرافی کوین بیس، درگاه اصلی سرمایه‌گذاران بزرگ ایالات متحده لیست نشده، به طور چشمگیری عملکرد خوبی داشته است.

خرید بیت کوین

چرا قیمت کاردانو در حال افزایش است؟

دو دلیل احتمالی وجود دارد. اول به خاطر هارد فورک آن است که ابتدای ماه مارچ انجام خواهد شد و طبعاً این اتفاق خوبی است. تیم هریسون (Tim Harrison) از IOHK، تیم اصلی توسعه کاردانو، در این باره می‌نویسد: بعد از هارد فورک «Mary»، کاردانو تبدیل به یک «پلتفرم قرارداد هوشمند غیرمتمرکز و مبتنی بر چند دارایی (MA)» خواهد شد.

قراردادهای هوشمند، امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و توکن های غیر قابل تعویض (NFT) همه به این شبکه می‌آیند. ممکن است بلاکچین کاردانو در مقایسه با اتریوم خیلی عظیم نباشد، اما اغلب قابل مقایسه است چرا که همه موارد را دارد. اما آیا توجه کرده‌اید که هزینه گس در اتریوم چقدر بالا رفته است؟

به هر حال، پروژه‌های بلاکچین همیشه به روزرسانی و ادغام شده و از ویژگی‌های جدیدی برخوردار می‌شوند. کاردانو در حالی که مورد توجه رسانه‌های اصلی قرار می‌گیرد، آماده معرفی NFTهاست. که این زمان‌بندی فوق‌العاده است.

دومین عاملی که می‌توانسته باعث افزایش قیمت کاردانو شود خبر این هفته است که FD7، یک شرکت سرمایه‌گذاری در دبی، ۷۵۰ میلیون دلار بیت کوین فروخته تا بتواند کاردانو و پولکادات خریداری کند.

جرالد ووتا (Gerald Votta)، مدیر ارتباطات در شرکت تحقیقاتی سرمایه‌گذاری Quantum Economics، در مصاحبه با Decrypt گفت:

از آنجایی که کاردانو نزدیک به یک دلار معامله می‌شود و این پلتفرم پیشرفت خیلی خوبی داشته، کاری که FD7 انجام داده هوشمندانه‌ترین کار برای کسب سود بیشتر است.

اما پولکادات، توکن دیگری که هدف سرمایه‌گذاری FD7 قرار گرفته، این هفته ۱۳٪ کاهش قیمت داشته، بنابراین بعید است که بازار صعودی ADA کاملاً به این موضوع مربوط باشد.

این مطلب را هم مطالعه کنید: حرکت آهسته و پیوسته کاردانو در دنیای ارزهای دیجیتال

نظر بنیانگذار کاردانو

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو، که از هم بنیانگذاران اتریوم نیز هست، نمی‌داند پشت پرده حرکت بازار چه خبر است.

وی در مصاحبه با Decrypt گفت:

اگر می‌دانستم که چرا قیمت‌ها به روش خاصی عمل می‌کنند، یک تریدر می‌شدم نه یک سارنده. من بر رشد اکوسیستم کاردانو و تحقق کاربرد و سودمندی این صنعت در دنیای در حال توسعه متمرکز هستم.

حتی اگر او فقط یک سازنده باشد، به ساخت چیزی کمک می‌کند که مردم در حال خرید آن هستند.

نظر شما در مورد دلایل افزایش قیمت کاردانو با وجود سقوط سایر رمز ارزها چیست؟ شما می‌توانید تحلیل‌های خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt