پشتیبانی پی پال از بیت کوین از سوی متخصصین حوزه ارز دیجیتال به عنوان نقطه عطفی برای گسترش صنعت رمزارزها مورد استقبال قرار گرفته است.

غول سیستم‌های پرداخت آنلاین، پی پال روز گذشته با ایجاد موجی در میان جامعه کریپتو، اعلام کرد که مشتریانش به زودی قادر خواهند بود عملیات خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها انجام دهند. همچنان که قیمت بیت کوین در حال صعود است، این موضوع به عنوان نقطه عطفی در گسترش صنعت رمزارزها، مورد استقبال قرار گرفته است.

طبق آمار Statista، تعداد حساب‌های کاربری فعال پی پال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به ۳۴۶ میلیون حساب رسیده است. حتی اگر قابلیت‌های استفاده از کریپتو در شروع کار تنها برای ساکنان ایالات متحده در دسترس باشند، باز هم تعداد قابل توجهی از مردم و بسیاری از آن‌ها برای اولین بار با کریپتوها مواجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: ورود هیجان‌انگیز پی‌پال؛ روزی خوش برای بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر

۳۴۶ میلیون کاربر پی پال به بیت کوین دسترسی خواهند داشت

داده‌های جمع‌آوری شده توسط آژانس بازاریابی دیجیتال استرالیایی به نام E-Web Marketing نشان می‌دهد، تقریبا ۴۳ درصد از کاربران پی پال از ایالات متحده هستند و ۸۷ درصد از نسل هزاره این کشور برای دریافت و ارسال پول از پی پال استفاده می‌کنند. این به این معنی است که در ابتدای راه‌اندازی حدود ۱۵۰ میلیون نفر قادر خواهند بود برای خرید و فروش و پرداخت‌های رمزارزها در همان محیط آشنای کیف پول‌های پی پال استفاده کنند.

این ارقام تعداد کاربران سرویس‌های پرداخت دیجیتالی رقیب را ناچیز جلوه می‌دهد. برای مثال، اپلیکیشن Cash که جک دورسی (Jack Dorsey) آن را توسعه داده است، بطور متوسط ماهانه ۳۰ میلیون کاربر فعال دارد. پلتفرم‌های معاملات کریپتویی معروف مثل Revolut و Robinhood هر کدام حدود ۱۳ میلیون کاربر فعال دارد.

جیسون دین (Jason Dean)، تحلیل‌گر اقتصاد کوانتومی در گفت‌وگو با Decrypt گفته است:

خبر پی پال یک رویداد مهم برای پذیرش گسترده بیت کوین و سایر رمزارزها است. وقتی کتاب‌های تاریخ بیت کوین نوشته می‌شوند، این رویداد می‌تواند بسیار مهم و اساسی تلقی شود.

دین همچنین به Decrypt گفت: «به عقیده من این یک حرکت بسیار مهم برای پذیرش رمزارزها است که احتمالا شتاب زیادی به توسعه دسترسی بیت کوین می‌دهد. محرکی برای توسعه خدمات بیشتر می‌شود و به عنوان تاییدی قابل اتکا از مفهوم و ایده رمزارزها، منجر به مشارکت بیشتر نهادها می‌شود.» و افزود: « وقتی کتاب‌های تاریخ بیت کوین نوشته می‌شوند، این رویداد می‌تواند بسیار مهم و اساسی تلقی شود. »

سرویس حلقه بسته پشتیبانی پی پال از بیت کوین

بااین‌حال بعضی از صاحب‌نظران مطرح کردند که سیستم پی پال یک روش صحیح برای خرید یا نگه‌داری رمزارزها نیست. در حقیقت، کمپانی پی پال گفته است که حداقل در حال حاضر امکانی برای انتقال کریپتو به داخل یا خارج از حساب‌های کاربری پی پال یا میان آن‌ها وجود ندارد.

دانی اسکات (Danny Scott)، موسس و مدیرعامل صرافی انگلیسی CoinCorner اشاره کرده است: «پی پال در حال حاضر این سرویس را فقط در ایالات متحده ارائه می‌دهد و با توجه به آن‌چه از عملکردش به‌نظر می‌رسد، بسیار ابتدایی است؛ به این معنی که یک حلقه بسته است. یعنی اینطور معرفی شده که شما نمی‌توانید بیت کوین خود را از حسابتان برداشت کنید و آن را در جای دیگری استفاده کنید؛ یا اینکه بیت کوین را از جایی خارج از سیستم پی پال به درون آن ارسال کنید.»

او افزود: «از چشم‌انداز صنعت، شمار زیاد پذیرندگان بالقوه جدید بیت کوین، به لحاظ تاثیر مثبت، بر محدویت‌های اولیه پی پال سایه می‌اندازد.»

اسکات گفت: «خبر اعلام شده هنوز هم خبر فوق‌العاده‌ای است. به دلیل اینکه گامی رو به جلو برای صنعت به شمار می‌رود و اعتبار زیادی به بیت کوین و آینده آن می‌بخشد.»

 
آمار استاتیستا از تعدادکاربران پی پال

آمار کاربران فعال پی پال از سال ۱۰۲۰ تا سال ۲۰۲۰

اظهارات دیگر صاحب‌نظران درباره پشتیبانی پی پال از بیت کوین

این اظهارات توسط استفان پالی (Stephen Palley) هم بازگو شده است. او شریک دفتر حقوقی اندرسون کیل در واشنگتون دی‌سی است و تخصص او در زمینه بلاکچین و پرونده‌های مربوط به رمزارزها است.

او توییت کرد که پشتیبانی پی پال از بیت کوین نشانه‌ای برای هنجارسازی این نوع دارایی است. به‌نظر می‌رسد بسیاری از مردم متوجه ارزش بازاریابی برند نمی‌شوند.

همچنین نایجل گرین (Nigel Green)، مدیر اجرایی گروه deVere و از حامیان معروف دنیای کریپتو، خبر اعلامی پی پال را «یک گام بزرگ و رو به جلو در جهت پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال» دانسته است.

او در ادامه گفت: «بطور باورنکردنی، هنوز هستند متخصصان مسائل مالی و نظارت کنندگان مالی که معتقدند رمزارزها پول‌های آینده نخواهند بود. تصمیم یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های پرداخت در جهان مبنی بر اینکه به مشتریان خود اجازه خرید، فروش و نگه‌داری بیت کوین را بدهد، مثال دیگری است که نشان می‌دهد کسانی که بیت کوین را انکار می‌کنند و کسانی که به رمزارزها بدبین هستند، گویی که در سمت اشتباهی از تاریخ هستند.»

و افزود: «با توجه به شرایط فعلی، امکان یک رشد خوب مشابه یک دوره در پایان سال ۲۰۱۷ وجود دارد. قیمت‌ها هنوز به سود سرمایه‌گذاران نرسیده‌اند؛ اما این فقط مسئله زمان است، زیرا سرمایه‌گذاران نمی‌خواهند با حرکت سریع به سمت قیمت‌های بالای سال در پایان سال ۲۰۲۰ منحرف شوند.

در واقع امروز قیمت بیت کوین به بالای ۱۲۹۰۰ دلار رسیده است. بعد از ژوئیه ۲۰۱۹ این اولین بار است که بیت کوین بلافصله بعد از اعلام خبر پی پال به این قیمت رسید.

شما هم نظر خود را درابطه با پشتیبانی پی پال از بیت کوین با کاربران کوین‌نیک به اشتراک بگذارید. 

منبع: Decrypt