در هفته‌ای که گذشت شاهد نوسانات کمی در بازار ارزهای دیجیتال بودیم. بیت کوین همچنان مقدار کمی نوسان دارد نه خیلی رشد می‌کند و نه خیلی ریزش، اما آلت کوین‌ها خیلی وضعیت مشخصی ندارند. در حالی که برخی از آلت کوین‌ها مانند کاردانو و بایننس کوین مسیر صعودی را طی کردند، ارزهایی مانند ترون، چین لینک و تزوس هفته درخشانی را پشت سر نگذاشتند. به طور کلی شاهد کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال در ماه سپتامبر بودیم.

حرکت بیت کوین روی نوار ۱۰٫۰۰۰ دلار

در هفته گذشته بیت کوین ثبات نسبی خود را حفظ کرد و با وجود اینکه گاهی اوقات به مرز ۱۱۰۰۰ دلار نزدیک شد اما بیشتر اوقات در محدود ۱۰٫۷۰۰ تا ۱۰٫۸۰۰ دلار در حال نوسان بود.

بعد از اخبار ناخوشایندی که از بیت مکس شنیده شد و دستگیری مدیر فنی بیت مکس، بیت کوین هم مانند سایر ارزها دچار ریزش کمی شد، اما به طور کلی می‌توانیم بپذیریم بیت کوین ثبات خود را در یک هفته گذشته حفظ کرده است.

جالب اینجاست که بعد از همه اتفاقات ناخوشایند، قیمت بیت کوین برای شصت و سومین روز پیاپی بالای محدوده ۱۰٫۰۰۰ دلاری قرار دارد. علاوه بر این میانگین متحرک هفتگی ۵۰ و ۲۰۰ هم در بالاترین حد خود باقی مانده است.

گفتنی است در زمان نگارش این مطلب بیت کوین با قیمتی در حدود ۱۰٫۶۳۰ دلار معامله می‌شود.

کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال

کاهش گسترده حجم معاملات ارزهای دیجیتال در ماه سپتامبر

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا حجم تریدینگ بیت کوین تا ۴ سال آینده، ۱۰۰ برابر خواهد شد؟

ادامه عملکرد مثبت کاردانو و ترون

پلتفرم‌های کاردانو (Cardano) که به‌تازگی سه سالگی خود را جشن گرفته است و ترون (Tron) از مکانیسم اجماع اثبات سهام (proof-of-stake) استفاده می‌کنند که به کاربران امکان می‌دهد تا از حق رای خود برای تایید تراکنش‌ها و تامین امنیت شبکه استفاده کند و در ازای آن پاداش دریافت کنند در بین ۱۰ ارز برتر ماه گذشته دیده می‌شوند.

بر اساس آمار پلتفرم eToro در رده بندی ارزهای دیجیتالی که بیشترین معاملات را در ماه سپتامبر تجربه کرده‌اند، ترون و کاردانو به ترتیب در رده‌های ششم و هفتم قرار دارند.

بدون تردید استیکینگ یکی از راه‌های هیجان‌انگیز و سودآور سرمایه‌گذاری است که ارزهای ترون و کاردانو به دلیل مکانیسم اثبات سهام می‌توانند سرمایه‌گذاران جدیدی را جذب کنند.

کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا (European Central Bank)، در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرده است که همچنان به دنبال عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است. به این ترتیب بلاگارد دومین شخص بانکی است که بعد از اندرو بیلی (Andrew Bailey) مدیر بانک انگلستان (Bank of England) از مزایای ارز دیجیتال بانک مرکزی سخن می‌گوید.

در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و افت ارزش بازارهای مالی بانک‌های مرکزی به فکر عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی افتادند. به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شاهد استفاده آزمایشی از این ارزها قبل در مقیاس کوچک باشیم. در صورتی که این اتفاق رخ دهد می‌توانیم انتظار داشته باشیم حجم معاملات ارزهای دیجیتال رشد چشمگیری را تجربه کند.

کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال

بر اساس داده‌های منتشر شده، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، ریپل همچنان سه ارزی هستند که بیشترین معاملات را در بازارهای ارز دیجیتال از آن خود کرده‌اند.

نکته جالب اینجاست که در ۹ ارز دیجیتال از ۱۰ ارز دیجیتال برتر کاهش حجم معاملات را نسبت به ماه گذشته مشاهده می‌کنیم. برای مثال شاهد کاهش ۴۳ و ۴۸ درصدی حجم معاملات بیت کوین و اتریوم بودیم و تنها ارز نئو (NEO) ۲ درصد رشد در حجم معاملات را تجربه است. این موضوع نشان می‌دهد بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم گرفته‌اند سود خود از عملکرد درخشان بیت کوین و تعدادی از آلت کوین‌ها در تابستان را در ماه سپتامبر دریافت کنند.

با وجود اینکه سپتامبر نسبتا آرامی را پشت سر گذاشته‌ایم اما به نظر نمی‌رسد این وضعیت خیلی ادامه دار باشد و پیش بینی می‌شود حجم معاملات تعدادی از ارزهای دیجیتال در ماه‌های آینده افزایش یابد.

تحلیل شما از کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال در ماه سپتامبر چیست؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: bitcoinist