واقعه هاوینگ ۲۰۲۰ بیت کوین به تازگی انجام شد و سرانجام بسیاری از پیش بینی‌ها و رخدادها را مشخص کرد. با این حال، باید ببینیم آیا ماینرهای بیت کوین یا به صورت کلی، افرادی که در این حوزه فعالیت داشتند، با این واقعه تحت تاثیر قرار گرفتند یا خیر. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

با انجام شدن واقعه‌ی هاوینگ بیت کوین در روز دوشنبه‌ی هفته گذشته، سرانجام انتظارها و شمارش معکوس برای رخ دادن این اتفاق، به پایان رسید. حال، همه افراد کلیدی حاضر در چرخه‌ی بیت کوین، انتظار دارند تا این رویداد به نفعشان تمام شود و از آن سود ببرند.

اما شاید این ماینرهای بیت کوین باشند که بیش از هر دسته دیگری، تحت تاثیر هاوینگ بیت کوین سال ۲۰۲۰ (سومین هاوینگ تاریخ) قرار گرفته‌اند. ماینرهای بیت کوین باید برروی تجهیزات خود، بیشتر سرمایه گذاری کنند، با معماهای ریاضی پیچیده‌تری دست و پنجه نرم کنند و علاوه بر همه این‌ها، باید نصف پاداشی که در طول ۴ سال اخیر می‌گرفتند، دریافت کنند؛ چرا که همان طور که می‌دانید، هاوینگ میزان پاداش ماینرها یا استخراج کنندگان را در هر دوره نصف می‌کند.

گروه بعدی که تحت تاثیر هاوینگ بیت کوین سال ۲۰۲۰ قرار می‌گیرند، سرمایه گذاران فصلی و البته سرمایه گذاران فصلی بیت کوین هستند. سرمایه گذاران فصلی، برای هیجان و هایپ پیرامون بیت کوین در یک دوره‌ای از سال به سرمایه گذاری روی رمزارز بیت کوین می‌پردازند اما در آن طرف، سرمایه گذاران فصلی بیت کوین که تمرکز آن‌ها همیشه این رمزارز است، اعتماد و اطمینان دارند که این می‌تواند شروعی برای خیزش و رشد فوق‌العاده بزرگ بیت کوین باشد.

از آن جایی که در هفته‌های اخیر، افراد بیشتری نسبت به خرید و نگهداری بیت کوین اقدام می‌کردند، قیمت‌های بیت کوین با رشد چشمگیر و خوبی همراه بوده است. این افراد اطمینان دارند که قیمت‌ها با گذر زمان، بیشتر و بیشتر خواهد شد و روندی افزایشی خواهد داشت. با این حال، از آن جایی که امسال و با شیوع ویروس کرونا، صدمات بسیاری به اقتصاد جهانی وارد شد و رکود اقتصادی بزرگی را مشاهده کردیم، نگاه‌ها به بازار‌های کریپتو و رمزارز، با عدم اطمینان و نگرانی‌هایی لازم است.

ماینرهای بیت کوین پس از هاوینگ بیت کوین چه کاری انجام می‌دهند؟

در زمان و دوره رکود اقتصادی، بیت کوین دقیقا برخلاف دولت‌ها کار می‌کند و نقطه مقابل آن‌ها محسوب می‌شود. بحران کنونی جهان باعث شده تا دولت‌ها در کشورهای مختلف، کمبود‌های بزرگی را تحمل کنند و برای مبارزه با این رکود، پول بیشتری به بازار تزریق نمایند که نتیجه این کار،‌ به وجود آمدن تورم بیشتر خواهد بود.

این در حالی است که امنیت بیت کوین به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و دارایی محدودی که دارد، تورم را از بین می‌برد. اما در آن طرف قضیه، دولت‌ها و بانک‌های مرکزی با چاپ پول بیشتر، تورم به وجود می‌آورند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تاثیر کرونا روی ماینرهای بیت کوین چگونه است؟

ماینرهای بیت کوین بر اساس سرعت کار آن‌ها در شبکه، پاداش دریافت می‌کنند و این بدان معنی است که این افراد باید برای دستیابی به این هدف، دست به دامن سخت افزارها، تجهیزات و قدرت پردازشی و محاسباتی آن‌ها می‌شوند. توان پردازشی بالا، به سخت افزار رده بالا و گران قیمت‌تر نیاز دارد و این در حالی است که بسیاری از ماینرها هم‌اکنون به خاطر نداشتن سخت افزار رده بالا، از سیستم حذف شده‌اند و کنار رفته‌اند. دیگر ماینرها نیز تنها زمانی بازگشتند که قیمت بیت کوین در ماه آپریل روندی افزایشی پیدا کرد.

برای بسیاری از ماینرها، هاوینگ ۲۰۲۰ بیت کوین، می‌تواند آخرین هاوینگی باشد که آن‌ها در آن شرکت می‌کنند و این حقیقت می‌تواند آن‌ها را به دارندگان طولانی مدت بیت کوین تبدیل کند. ماینرها ممکن است به کوین‌های قابل استخراج دیگری نقل مکان کنند تا استخراج کردن به توان محاسباتی و کمتر و سخت افزار ارزان قیمت‌تر نیاز داشته باشد و پاداش‌ها راحت‌تر دریافت گردند.

این روند می‌تواند به گونه‌ای ادامه داشته باشد که کار ماینینگ یا استخراج، بیش از این که به یک کار شخصی شبیه باشد، به یک کار صنعتی تبدیل شود. واضح است که شرکت‌ها و استخرهای حرفه‌ای ماینینگ، سرمایه و منابع بیشتری نسبت به اشخاص دارند، بنابراین می‌توانند با تقاضای رو به افزایش بیت کوین، دست و پنجه نرم کنند و درون این چرخه باقی بمانند.

سرمایه گذاران بیت کوین

حدس و گمان‌های بسیاری وجود دارد اما قیمت‌های بیت کوین شاید به اندازه‌ای که سرمایه گذاران پیش بینی می‌کنند، متغیر نباشد و آن چنان بالا نرود. نوسان بالای قیمت بیت کوین در حال حاضر سبب می‌شود تا حرکت قیمت بیت کوین به هر سمت و سویی ممکن باشد و باید این نکته را در نظر بگیرید. اما سرمایه گذاران سازمانی بیت کوین ممکن است در این وضعیت، با درآمد و سود خوبی مواجه شوند.

کمبود و کمیابی یک دارایی، همیشه یک عامل خوب برای ثابت کردن قیمت است اما فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که باید در نظر داشته باشیم. به عنوان مثال، برخی از افرادی که از بازارهای سنتی به حوزه بیت کوین مهاجرت کرده‌اند، ممکن است در زمانی که اقتصاد جهانی به حالت گذشته خود بازگشت، از تجارت بیت کوین دست کشیده و به سراغ کسب و کار معمولی خود بروند.

نقدینگی پس از هاوینگ بیت کوین

نقدینگی یا لیکویید شدن نیز می‌تواند برروی قیمت‌ها تاثیر گذار باشد چرا که مردم ممکن است چرخه و جریان را با نادیده گرفتن ساده‌ترین تراکنش‌ها، به هم بزنند. علاوه بر این، سرمایه گذاران بزرگ بیت کوین که به نهنگ‌های کریپتو یا Crypto Whales نیز مشهور هستند، ممکن است نقش کلیدی و مهمی را ایفا کنند. این افراد در گذشته به این معروف بودند که خرید و فروش را بر اساس تقاضا یا عدم تقاضا تنظیم کنند.

این احتمال وجود دارد که این افراد، بازار را با دستکاری‌های قیمت، تحت تاثیر قرار دهند و قیمت‌های کوتاه مدت و حتی بلند مدت بیت کوین را پس از واقعه هاوینگ ۲۰۲۰، تغییر دهند.

منبع: Cryptonewmedia