شرکت وایرکس (Wirex) که در حوزه پرداخت‌های ارز فیات و دیجیتال فعالیت می‌کند، قرار است به زودی به یکی از اعضای اصلی مسترکارت تبدیل شود. بدین منظور، این شرکت به زودی و پس از ثبت رسمی عضویتش در مسترکارت، از کارت اعتباری چندارزی خود رونمایی خواهد کرد. 

بستر این پلتفرم در لندن واقع شده است. پلتفرمی که با اخذ مجوزهای لازم کشور انگلستان، قادر است به کل قاره اروپا سرویس‌دهی کند. کارت جدید و چندارزی شرکت وایرکس توسط مسترکارت پشتیبانی خواهد شد. ضمنا این کارت از ۱۹ ارز دیجیتال و همچنین ارزهای فیات موجود در اپلیکیشن وایرکس پشتیبانی می‌کند. البته هنوز تاریخ عرضه این کارت به صورت دقیق مشخص نشده است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: مسترکارت به ارز دیجیتال رسمیت داد

رمزنگاری در پلتفرم‌های پرداختی

تلاش‌ها برای استفاده از ارز دیجیتال در پلتفرم‌های پرداختی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. شرکت وایرکس در راستای این هدف، برنامه پاداش‌دهی رمزارزی خود را با اشتیاق بیشتری دنبال می‌کند. به این شکل که حساب کاربرانش را به میزان ۱/۵ درصد از هر خریدی که انجام می‌دهند، با بیت کوین شارژ می‌کند. ضمن اینکه دیگر کاربران می‌توانند از مزیت پاداش ۲ درصدی برای خریدهای درون برنامه‌ای و همچنین خریدهای آنلاین هم بهره ببرند. در انتهای هر سال هم به کاربران این برنامه، حداکثر ۶ درصد از کل پاداش‌های دریافت‌شده در طول سال هم در قالب توکن وایرکس اهدا می‌شود.

کارت اعتباری چندارزی ویرکس

وایرکس در سرتاسر اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد

قبل از اینکه خبر پشتیبانی مسترکارت از کارت چندارزی وایرکس منتشر شود، این شرکت با استفاده از مزیت‌هایی که از شراکت با دیگر شرکت ها نظیر LHV به دست آورده بود، اقدام به معرفی قابلیت‌هایی جدید در زمینه پلتفرم‌های پرداختی کرده بود. قابلیت‌هایی که حالا در منطقه اقتصادی اروپا و با پشتیبانی از ۵ ارز جدید شامل فورینت مجارستان، کرونا چک، لئو رومانی، کونای کرواسی و زلوتی لهشتان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با پشتیبانی از این پلتفرم در سرتاسر اروپا، تعداد کاربران این شرکت در ابتدای سال جاری میلادی به بیش از ۳ میلیون نفر رسید. بخش عظیمی از این کاربران از جمله کسانی هستند که چندان روی خوشی به ارز دیجیتال نشان نمی‌دهند.

مزیت‌های کارت اعتباری جدید

کارت اعتباری چندارزی وایرکس به کاربران حدود ۱۳۰ کشور این امکان را می‌دهد که از طریق کارت ویزای اختصاصی خود یا اپلیکیشن تلفن همراه، به استفاده از رمزارزها و همچنین ارزهای فیات خود بپردازند.

اخیرا نشانه‌های مثبتی در مورد ادغام پول پلاستیکی و فناوری رمزنگاری مشاهده شده است. زیرا شرکت‌های ویزا و مسترکارت شروع به تلاش برای ایجاد ارتباط با شرکت‌های فعال در این حوزه کرده‌اند. یکی از اولین موارد در این خصوص، کارت Coinbase بود که در ایالات متحده صادر شده و توسط مسترکارت و ویزا پشتیبانی می‌شود.

فراموش نکنید نظرات و تحلیل‌های خود از بازار ارزهای دیجیتال را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: bitcoinexchangeguide