صنعت ارزهای دیجیتال مدت زیادی منتظر یک صندوق قابل معامله مطمئن بود تا موقعیت‌های بیشتری را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند. در نهایت، این نیاز به زودی رفع خواهد شد، چرا که یک گروه از متخصصین مالی، در حال آماده سازی اولین صندوق قابل معامله بیت کوین هستند.

شرکت هشدکس (Hashdex) یک شرکت مدیریت سرمایه قانونی در برزیل، در یک توافق تازه با Nasdaq، قرار است اولین صندوق قابل معامله ارز دیجیتال بیت کوین را عرضه کنند. صندوق قابل معامله (Exchange Traded Fund) یک منبع اقتصادی قانونی و بیمه شده را برای سرمایه‌گذاران سازمانی ارائه می‌کند تا سطح بزرگتری از ریسک ارزهای دیجیتال را قبول کنند، بدون این که نیاز به نگهداری آن ارز دیجیتال باشند. در گزارش معرفی آمده است که این صندوق شامل ۳ میلیون سهام کلاس E در بورس اوراق بهادار برمودا (BSX) خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که این صندوق بیت کوین تا قبل از پایان سال جاری عرضه شود.

این شرکت اعلام کرده که قانون‌گذاری مناسب ارز دیجیتال برمودا در بورس اوراق بهادار BSX، دلیل انتخاب آن‌ها بوده است. قرار است Nasdaq به زودی اطلاعات تکمیلی در خصوص این صندوق را اعلام کند که از جمله این اطلاعات می‌توان به اصول و روش کار با صندوق اشاره کرد.

صندوق قابل معامله بیت کوین یک پیشرفت در صنعت ارزهای دیجیتال

در یکی دو سال اخیر، شاهد افزایش قابل توجه تقاضای سازمانی برای ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. حتی شرکت بیمه ارزهای دیجیتال Evertas اعلام کرده است که در همین اواخر، ۵۰ سازمان سرمایه‌گذاری از آمریکا و انگلستان توسط این شرکت مورد بررسی و نظرسنجی قرار گرفته‌اند.

صندوق قابل معامله بیت کوین یک پیشرفت در صنعت ارزهای دیجیتال

صندوق قابل معامله بیت کوین یک پیشرفت در صنعت ارزهای دیجیتال

با توجه به نتایج این نظرسنجی، مشخص شده است که ۹۰ درصد این شرکت‌ها، انتظار دارند که شاهد افزایش سود خود در طی پنج سال آینده باشند.

همچنین یکی از سوالاتی که از شرکت‌های ارزهای دیجیتال پرسیده شده است این بود که چه چیزی باعث شده آن‌ها به رشد سود در پنج سال آینده ایمان داشته باشند. ۷۶ درصد از این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که انتظار دارند شاهد یک افزایش زیاد در زمینه مدیریت سرمایه در خصوص ارزهای دیجیتال باشند. ۸۰ درصد آن‌ها همچنین نقدینگی بسیار بزرگ‌تری را با ورود سرمایه‌گذاران بیشتر در بازار انتظار دارند.

صندوق‌های قابل معامله ارزهای دیجیتال می‌تواند به تمامی این مسائل کمک کند. هرچند متاسفانه تا امروز خیلی از بازارهای مالی به آن صورت پذیرای این مدل دارایی‌ها نبوده‌اند. البته در چند سال اخیر، شرکت‌های بزرگی نظیر Gemini Trust Foundation یا Wilshire Phoenix چندین بار پیشنهاد خود را برای یک صندوق قابل معامله ارزهای دیجیتال را مطرح کردند که به تصویب نرسید.

اما با توجه به خبر اخیر، می‌توان حالا امیدوار بود که پای این نوع صندوق‌ها به صنعت ارزهای دیجیتال باز شود.

نظر شما در خصوص این صندوق‌های قابل معامله ارزهای دیجیتال چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Inside Bitcoins