دارایی‌های دیجیتالی معمولا به دارایی‌های امن گفته می‌شود؛ یعنی دارایی‌هایی که فعالین بازار در هنگام آشفتگی بازارهای مالی به آن‌ها روی می‌آورند. امروزه، این عنوان به‌علت تاثیرهای کووید-۱۹ بر بازارهای مالی جهانی مورد آزمایش قرار می‌گیرد. طبق بررسی‌های انجام‌شده پس از شیوع ویروس کرونا،‌ کاربران از رمزارز ریپل استفاده کرده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

در میان سقوط ناگهانی بازار در ۱۲ مارس ۲۰۲۰، آنچه ‌که بسیاری آن را «پنجشنبه سیاه» می‌نامند، هزینه‌های معامله روزانه در شبکه اتریوم و بیت‌کوین به پنج برابر مقدار عادی افزایش یافت. این موضوع باعث تاخیر در تسویه‌حساب و افزایش قیمت ارز بین صرافی‌ها شد. تجزیه‌وتحلیل‌ها نشان می‌دهند که در طول این زمان کاربران برای جابه‌جایی تعادل ارز، به رمزارز ریپل روی آوردند.

رمزارز ریپل برای برای جابه‌جایی تعادل ارز

نمودار قبمت روزانه XRP

هزینه پایین تراکنش و قابلیت اطمینان و سرعت باعث می‌شود رمزارز ریپل برای کمک به نقدینگی در پرداخت‌های مرزی ایده‌آل باشد.  این ویژگی‌ها همچنین سازندگان بازار و معامله‌گران را قادر می‌سازد تا حتی در مواقع استرس بازار، از تجارت آربیتراژ در داخل صرافی استفاده کنند. معامله‌گران و سازندگان بازار از اهرم XRP برای خدمات سریع حاشیه تماس و مدیریت ریسک استفاده می‌کنند.

برای اطلاع بهتر از اختلاف قیمت در مبادلات دارایی دیجیتال، ارزش باید اغلب با بیشترین سرعت ممکن در سراسر جهان حرکت کند. XRP به‌دلیل معماری اعتبارسنجی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد خود، فورا این کار را انجام داده و یک ابزار پرسرعت در اختیار سازندگان بازار و بازرگانان قرار می‌دهد تا بتوانند وجوه خود را از یک صرافی به دیگری انتقال دهند. سرعت رمزارز ریپل نه تنها امکان اطلاع بیشتر از اختلاف قیمت بین صرافی ‌ها را فراهم می‌کند، بلکه از قرار گرفتن در معرض خطرهای مختلفی که در معامله‌های آربیتراژ وجود دارد هم می‌کاهد.

رمزارز ریپل از آمریکای شمالی تا آسیا

رمزارز ریپل از آمریکای شمالی تا آسیا به‌عنوان ارز پایه ذکر شده است که با ارزهای قانونی و سایر دارایی‌های دیجیتالی در تجارت جفت می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا روند صعودی ریپل و جدا شدن از بیت کوین فرا رسیده است؟

کوریس وانگ مدیر‌عامل بیترو در یک پست، تصمیم شرکت خود برای انتقال به  XRPرا  به‌اشتراک گذاشت. استفاده وانگ از XRP، آن را عملی و مقیاس‌پذیر می‌کند، بنابراین عاقلانه است که تجارت خود را روی آن متمرکز کنیم. وانگ می‌گوید:

«هرچه مردم برای پرداخت سریع‌تر و ارزان‌تر جهانی به خدمات نقدینگی RippleNet’s On_Demand مراجعه کنند، بیترو در کنار استفاده روزافزون از XRP رشد خواهد کرد. ما فرصتی برای تمرکز پلتفرم خود در حوزه دارایی داریم و اکنون می‌خواهیم از بخش کاملا یکپارچه در جامعه XRP بهره‌مند شویم».

پایین‌بودن هزینه معامله‌های XRP، به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از فرصت‌های تجاری بیشتری استفاده کنند. هر معامله XRP کسری از درصد هزینه دارد که به معامله‌گران این امکان را می‌دهد از تغییرات کمتر در قیمت بین صرافی‌ها سود ببرند. اگر سرمایه بتواند سریع‌تر و کارآمدتر حرکت کند، تجارت هم بیشتر اتفاق می‌افتد و این برای مبادلاتی که سود خود را از افزایش کمیسیون‌ها می‌برند، به‌همان اندازه سودمند است.

رمزارز ریپل از آمریکای شمالی تا آسیا

سرعت ریپل (XRP)

سرعت ریپل (XRP)

سرعت رمزارز ریپل همچنین نیاز به ارائه‌دهندگان نقدینگی برای نگهداری موجودی‌های بزرگ دارایی‌های دیجیتال در مبادلات متعدد را کاهش می‌دهد و بدون این‌که از توانایی آن‌ها برای اخذ فرصت‌های تجاری بکاهد، نیاز به سرمایه در گردش را پایین می‌آورد. معامله‌گران پس از گذراندن فرصت تجارتی می‌توانند دارایی‌های خود را از صرافی خارج کنند و آن را در محل مورد نظر خود نگه دارند. این امر به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا با کاهش میزان موجودی در معرض خطر در هر زمان معین، میزان مواجهه خود را با خطر هک‌شدن و تبادل مزایا به‌حداقل برسانند.

اگرچه برخی صرافی‌ها شروع به انتشار توکن‌های خود به‌عنوان ارز پایه می‌کنند، این دارایی‌ها مخصوص ارز هستند. آن‌ها اجازه تجارت روان بین صرافی‌ها را نداده و با تشویق هم‌افزایی سرمایه، خطر را افزایش می‌دهند. در عوض، هنگامی که ارزهای دیجیتالی مستقل مانند XRP  به‌عنوان ارز پایه استفاده می‌شوند، این چالش‌ها از بین می‌روند و با خاصیت ویژه‌ای که رمزارز ریپل دارد، ارزش می‌تواند به‌سرعت و ارزان به‌سمت هر مبادله‌ای در جهان حرکت کند که دارایی دیجیتال در آن ذکر شده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: دریافت موافقت انتقال پول شرکت ریپل از ایالات متحده

سرعت XRP، هزینه های معاملاتی کم و مقیاس‌پذیری باعث می‌شود دارایی دیجیتالی در زمان تسویه حساب در گروه خود قرار بگیرد. بیش از ۵۰ میلیون دفتر از زمان تاسیس آن با خیال راحت بسته شده‌اند و در‌حال‌حاضر بسیاری از موسسه‌های مالی تنظیم‌شده برای گسترش تجربه پرداخت جهانی مشتریان خود، از رمزارز ریپل استفاده می‌کنند.

منبع: ripple