اقتصاددان مجرب، جفری تاکر، می‌گوید ارزش ارز دیجیتال ریپل (XRP) ممکن است در آینده نزدیک، به صفر مطلق برسد و یا حتی در غیر‌ممکن‌ترین شرایط، به یک میلیون دلار برسد.

ارز دیجیتال ریپل در پایان سال گذشته، همچنان روند نزولی خود را ادامه داده و تا حدودی، مقاومت خود را در برابر سقوط از دست داده است. ریپل که سومین رمز‌ارز بزرگ دنیاست، همچنان روند نزولی دارد و این موضوع به هیچ‌وجه فروکش نکرده است. اکنون به نظر می‌آید، پیش‌بینی‌های قبلی پیرامون رسیدن ارزش آن به ۰/۴۷ دلار یا بالاتر (پیش از ماه مارس)، بیش از حد خوش‌بینانه است.

جفری تاکر و ارز دیجیتال ریپل

اقتصاددان، جفری تاکر


سقوط از سطح ۰/۲۳ دلاری نشان می دهد که ریپل آماده کاهش ارزش بیشتر و جدی‌تری است؛ اما ریپل تا چه حد می‌تواند سقوط کند؟ تا صفر دلار؟

رشد ارز دیجیتال ریپل تا یک میلیون دلار؟

جفری تاکر، مدیر تحریریه‌ی موسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا، در سخنرانی خود در برنامه “boom or bust”، در شبکه راشا تودی گفت:

«احتمال وقوع این امر غیر ممکن وجود دارد. این رویداد شبیه به شیرجه‌ای دردناک با بینی روی زمین است. هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد. ریپل می‌تواند به صفر برسد اما از طرفی می‌تواند به ارزش یک میلیون دلار نیز برسد».

این ادعا نباید خیلی جدی گرفته شود، احتمال رسیدن ارز دیجیتال ریپل به یک میلیون دلار، صرف‌نظر از رکود ماندگار آن، امری نشدنی است. برای رسیدن ریپل به یک میلیون دلار، لازم است سرمایه بازار از سقف خود خارج شود. در این حالت، هیچ شرکتی در جهان حتی نزدیک به ارزش آن را نخواهد داشت (بیش از یک میلیون میلیارد دلار نیاز است). برای آنکه بیشتر متوجه بزرگی این عدد شوید، بهتر است بدانید که فقط چهار شرکت در آمریکا وجود دارند که ارزش آن‌ها بالاتر از هزار میلیارد دلار است. همچنین با توجه به اینکه بالاترین قیمت ارز دیجیتال ریپل تاکنون به ۳/۳ دلار و همراه با ۱۰ میلیارد نشان در گردش رسیده است، بنابراین این خیال، چندان دور از ذهن نیست.
با این حال، سخن تاکر همچنان باقی است و تمایل سقوط ریپل، میزان ناپایداری سیستم رمز ارزی را نشان می‌دهد و لذا، رسیدن به ارزش صفر، برای این ارز دیجیتال دور از ذهن نیست.

بیشتر بخوانید: راهنمای اقتصاد رمز ارزی برای مبتدیان

 

برنامه‌ ریپل برای قدرت گرفتن دوباره ‌XRP چیست؟

با توجه به تحولات اخیر، شاید بتوان گفت که حتی بازگردانی ارزش XRP، اولویت اول ریپل نباشد. ما نباید فراموش کنیم که ارز دیجیتال ریپل به‌واسطه‌ تعدادی از راه‌حل‌های ارائه‌شده توسط ریپل به قدرت می‌رسد. به دنبال رشد گسترده و چشم‌گیر ارزش آن تا ۲۰۰ میلیون دلار، برد گارلینگ هاوس، خبر از قدرت بالقوه‌ ریپل در بازارهای عمومی داد. خبری که واکنش‌های نامشخصی به همراه داشت. این امر چندان واضح نیست که آیا پیشنهاد عمومی شدن بازار XRP توسط ریپل تصمیم درستی است یا نه؛ اما به نظر می‌رسد برخی از تحلیل‌گران بازار رمزنگاری ارزی، این تصمیم را حداقل برای XRP، تصمیم درستی نمی‌دانند؛ اما در دنیای رمزنگاری، کسی نمی‌داند که آیا ممکن است دوباره همه‌تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های ما اشتباه از کار در بیاید و اتفاقی خلاف منطق رخ دهد.

منبع: coinspeaker.com