آمارهای اخیر نشان می‌دهد، معامله گران ارزهای دیجیتال، در حال معاوضه کردن بیت کوین و اتریوم خود با ارز ریپل هستند. در ادامه در مورد علت علاقه سرمایه گذاران به ریپل بیشتر صحبت می‌کنیم. با کوین نیک همراه باشید.

یکی از تحلیلگران داده از موسسه Xpring به نام شی وانگ (Shae Wang) در یک مقاله‌ عنوان کرد، نوسانات مالی اخیر و افزایش نرخ معامله در شبکه‌های مختلف ارز دیجیتال باعث شده است، معامله گران پلتفرم‌های مختلف ارز دیجیتال به سمت ارز ریپل گرایش پیدا کنند.

همانطور که می‌دانید با افزایش حجم معاملات، میزان تراکم شبکه هم افزایش می‌یابد و در نتیجه جابجایی ارزهای بیت کوین و اتریوم به پلتفرم‌های دیگر دشوار می‌شود. شاید همین امر باعث شده باشد که بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل سادگی نقل و انتقالات ریپل آن را به بیت کوین و اتریوم ترجیح می‌دهند.

هر چه حجم تراکنش‌ها و فعالیت‌ها در شبکه افزایش یابد به همان اندازه تراکم شبکه هم بالا می‌رود، در نتیجه هزینه تراکنش (transaction fee) هم به همان نسبت افزایش می‌یابد. بسیاری از سرمایه‌گذاران برای اینکه این هزینه را کاهش دهند و به تعادل برسانند بخشی از دارایی‌های بیت کوین و اتریوم خود را به ریپل که هزینه تراکنش کمتری دارد تبدیل کرده‌اند.

افزایش علاقه به سرمایه گذاری در ارز ریپل

نرخ معامله درشبکه‌های بیت کوین و اتریوم

این مطلب راهم مطالعه کنید: ریپل و بیت کوین؛ نگاهی به تفاوت‌های کلیدی این دو رمزارز

به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و تاثیر آن در اقتصاد جهانی، بازار ارزهای دیجیتال روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد. استقبال سرمایه‌گذاران از ارزهای بیت کوین و اتریوم افزایش یافته و طبیعتا هزینه تراکنش آن‌ها هم بالاتر رفته است. اما هزینه معاملات ریپل نسبتا پایدار است.

وانگ اضافه می‌کند:

ممکن است معامله‌گران ریپل را به منظور برقراری تعادل در هزینه معاملات یا بالابردن میزان نقدینگی نگهداری نکنند، بلکه از آن به عنوان یک پل ارزی (bridge currency)  برای پرداخت‌های ساده‌تر، سریع‌تر و کم هزینه‌تر استفاده کند.

این روند مشابه چیزی است که در سال ۲۰۱۷ هم اتفاق افتاده بود. وارن پاول اندرسون (Warren Paul Anderson) مدیر بخش توسعه دهندگان Xpring در این باره می‌گوید:

این اتفاق سه سال پیش هم رخ داده بود و حتی منجر به تولید xRapid توسط ریپل شد. در سال ۲۰۱۸ با راه‌اندازی xRapid ارزش دارایی‌های ریپل رشد قابل توجهی را پیدا کرد و باعث شد بسیاری از معامله‌گران ارزهای دیجیتال به سمت ریپل جذب شوند.

به نظر شما با توجه به بالا رفتن حجم معاملات در شبکه بیت کوین و اتریوم علاقه سرمایه گذاران به ریپل افزایش خواهد یافت؟

منبع: cryptodaily