درست در زمانی که بیت کوین در ماه نوامبر موفق شد با ادامه روند صعودی حتی از بالاترین قیمت تاریخ خود هم فراتر رود، یکی از ارزهای دیجیتال دیگر که موفق شد بی سر و صدا ۱۶۹ درصد رشد را تجربه کند ریپل بود. ریپل با این جهش خیره‌کننده موفق شد در ماه نوامبر بهترین عملکرد را در میان ارزهای دیجیتال از خود به جای بگذارد.

رشد ۱۶۹ درصدی ریپل در هفته‌های گذشته باعث شد میزان استفاده از ریپل در شبکه پرداخت جهانی در سال ۲۰۲۰، ۲۲۵ درصد افزایش پیدا کند. در حالی که استفاده از بیت کوین در یک سال گذشته ۱۶۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین در حال حاضر ارزش کل بازار ریپل از ۲۱ میلیارد دلار فراتر رفته است؛ در مقایسه با بیت کوین که ارزش کل بازار آن بر روند صعودی در ماه نوامبر از ۳۵۰ میلیارد دلار هم فراتر رفت.

دلایل افزایش میزان استفاده از ریپل در ماه نوامبر

برخی از تحلیلگران گفته‌اند که این افزایش میزان استفاده از ریپل در ماه گذشته ممکن است به دلیل شایعه ایردراپ توکن‌های اسپارک (spark) به کسانی که در حال حاضر دارنده ریپل هستند، باشد.

یکی دیگر از دلایلی که کارشناسان برای رشد میزان استفاده از ریپل مطرح می‌کنند این است که احتمالا بسیاری از خریداران تازه‌وارد ارزهای دیجیتال نمی‌دانند که امکان خرید بیت کوین به جای یک واحد کامل تا هشت رقم اعشار وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از این سرمایه‌گذاران به جای پرداخت رقم ۱۹٫۰۰۰ دلار برای یک واحد بیت کوین ترجیح می‌دهند ارز ریپل که تنها در حدود ۶۲ سنت قیمت دارد را خریداری کنند.

جدول عملکرد ارزهای دیجیتال در ماه نوامبر

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا قیمت ریپل به ۱ دلار می‌رسد؟ ورود XRP به یک بازار گاوی قابل توجه

برایان موسوف (Brian Mosoff) مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری اتر کپیتال (Ether Capital) در کانادا در این باره می‌گوید:

از آنجایی که حوزه ارزهای دیجیتال در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ با رونق تازه‌ای روبرو شد، موج جدیدی از سرمایه‌گذاران به دنبال راهی برای ورود به این بازار هستند. بسیاری از افرادی که برای این کار از جستجو در گوگل استفاده می‌کنند ممکن است تصور کنند که قیمت ارز ریپل ارزان است و احتمالا به محصولی تبدیل خواهد شد که به زودی بانک‌ها از آن برای تبادلات برون مرزی استفاده خواهند کرد. پس اقدام به خرید ریپل می‌کنند.

استلار بعد از ریپل بهترین ارز در ماه نوامبر

جالب است بدانید که ارز لومن استلار (XLM) یکی دیگر از ارزهایی که توسط بنیانگذار ریپل یعنی جد مک‌کالب (Jed McCaleb) راه‌اندازی شده، پس از ریپل در جایگاه دوم بهترین عملکرد در بین ارزهای دیجیتال است. استلار در ماه نوامبر ۱۵۳ درصد رشد را تجربه کرد. به این ترتیب استلار شاهد رشد ۳۱۳ درصدی در سال ۲۰۲۰ بود.

برای مقایسه بهتر، جالب است بدانیم که بیت کوین در ماه نوامبر تنها ۴۰ درصد رشد را تجربه کرد و اتریوم دومین ارز مهم بازار هم شاهد رشد ۵۶ درصدی بود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: نبرد ریپل و استلار ؛ کدام ارز برای سرمایه گذاری مناسب تر است؟

نظر شما درباره رشد ۱۶۹ درصدی ریپل و ۱۵۳ درصدی استلار در ماه نوامبر چیست؟‌ به نظر شما ریپل دوباره می‌تواند به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی بیش از ۳ دلار دست پیدا کند؟ نظرات و تحلیل‌های خود درباره ارزهای دیجیتال را می‌توانید از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید و با سایر فعالان در این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: coindesk