چهارمین ارز دیجیتال با ارزش جهان یعنی ریپل در ۲ سال گذشته در منطقه رکود گیر افتاده است. با وجود اینکه اغلب ارزهای دیجیتال توانسته‌اند کاهش شدید قیمت خود را جبران کنند، اما توکن عرضه شده توسط ریپل یعنی « XRP» همچنان ۹۴ درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت خود یعنی ۳/۴۰ دلار ارزش دارد. به این ترتیب می‌توانیم بگوییم وضعیت سرمایه گذاران ریپل قرمز است. در ادامه این مطلب از کوین نیک بیشتر در این باره توضیح می‌دهیم.

در نتیجه این عملکرد ضعیف بخش زیادی از سرمایه گذاران ریپل در حال حاضر از سرمایه‌گذاری خود سود نمی‌برند. اوضاع مثل اینکه قرار است بدتر هم شود، چرا که بعضی از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند در آینده نزدیک یک سقوط شدید دیگر را هم تجربه کند.

در حالی که متداول‌ترین روش اندازه‌گیری ارزش ارز دیجیتال ارزش بازار (market capitalization) است، برخی از تحیلگران متوجه شدند مبلغ سرمایه‌گذاری تحقق یافته (realized capitalization) مقیاس دقیق‌تری برای سنجش ارزش یک ارز است.

طبق صحبت‌های رایان واتکینز (Ryan Watkins) تحلیلگر داده‌های بازار در شرکت مساری (Messari) سرمایه‌گذاری تحقق یافته اساسا برآوردی از هزینه کل یک ارز دیجیتال است و از ارزش‌گذاری هر واحد  از آن با آخرین قیمت عرضه شده، محسابه می‌شود.

واتکینز اشاره می‌کند که سرمایه‌گذرای تحقق یافته ریپل ۴۳ میلیارد دلار است. یعنی اینکه به طور متوسط هر سرمایه‌گذار ریپل این ارز را به قیمت ۱/۳۸ دلار خریداری کرده است. به این ترتیب خیلی ساده می‌توان فهمید که حالا که ارزش ریپل در حدود ۰/۱۹ دلار است اغلب سرمایه‌گذاران آن هیچ سودی از آن کسب نکرده‌اند.

طبق گزارش واتکینز:

تعداد زیادی بیت کوین در زمانی که بیت کوین در بالاترین قیمت تاریخ خود قرار داشت معامله نشد، اما در مورد ریپل اینگونه نیست. ریپل تنها در ۲/۱ درصد ار روزهایی که معامله شد قیمتی بالای ۱ دلار را تجربه کرده است، بنابراین برآورد هزینه کل پایه ریپل ۱/۳۸ دلار است که نشان می‌دهد بیشتر سرمایه‌گذاران ریپل در وضعیت قرمز قرار دارند.

وضعیت قرمز سرمایه گذاران ریپل

کاهش ارزش ریپل در ۲ سال گذشته

این مطلب راهم مطالعه کنید: آمارها از منحل شدن انجمن ریپل خبر می‌دهند؛ جریان چیست؟

معیار دیگری که می‌تواند چشم انداز درستی از وضعیت ریپل به ما بدهد، نرخ تورم عرضه در گردش است. اواخر ماه گذشته یکی دیگر از تحلیلگران مساری به نام فلورنت مولین (Florent Moulin) ادعا کرد نرخ تورم ریپل ۲۰ درصد است که بالاترین نرخ تورم در بین سایر ارزهای دیجیتال مهم در ۵ سال گذشته محسوب می‌شود.

مولین همچنین حداکثر توکن‌های عرضه شده ریپل را که در حال حاضر در بازار توزیع شده است را بررسی کرده و متوجه شده است که ریپل تنها ۳۰ درصد از عرضه خود را وارد چرخه کرده است در حالیکه در حال حاضر ۸۷/۵ درصد از عرضه بیت کوین در گردش قرار دارد. همین موضوع یکی دیگر از دلایل تورم بالای ریپل محسوب می‌شود

این تحلیلگر اشاره می‌کند همین نرخ تورم بالا فشار مضاغفی برای کاهش قیمت ریپل وارد می‌کند.

در همین راستا پیتر براند (Peter Brandt) با ۴۵ سال تجربه در زمینه تجارت اشاره می‌کند، در روزها و هفته‌های اخیر شاهد ادامه روند نزولی قیمت ریپل خواهیم بود. او تاکید دارد که ریپل از سطح حمایت کلیدی که مدت طولانی آن را نگه داشته بود پایین‌تر آمده است، اگر ریپل نتواند خودش را دوباره به این سطح حمایتی برساند باید منتظر یک افت قیمتی شدیدتر برای این ارز دیجیتال باشیم.

با وجود اینکه معیارهای بررسی شده توسط این تحلیلگران کامل نیستند اما می‌توانند یک دیدگاه کلی نسبت به عمکلرد ضعیف و وضعیت قرمز سرمایه‌گذاران ریپل را نشان دهند. فراموش نکنید که اکثر این تحلیلگران آینده تاریک‌تری را برای ریپل در روزهای آینده پیش بینی می‌کنند.

تحلیل شما از وضعیت چهارمین ارز دیجیتال مهم دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده چیست؟ منتظر تحلیل‌ها و نظرات شما در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی کوین‌ نیک در توییتر و اینستاگرام هستیم.

منبع: zycrypto