ریپل از یک بازار خرسی چند ساله خارج شده اما مناطق مقاومت قدیمی باید به حمایت‌های جدیدی تبدیل شوند تا این رالی ادامه یابد. با توجه به اینکه بیت کوین (BTC) در ماه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته، آلت کوین XRP در نوع خود عملکرد خوبی داشته است. رالی بیت کوین با اشتیاق نهادها و شرکت‌های وال استریت نسبت به این کلاس دارایی جدید و ذخیره ارزش دیجیتال مرتبط است. در عین حال، XRP از یک روند نزولی چند ساله خارج شده تا مجدداً مومنتوم صعودی را به‌دست آورد. با این حال، قیمت ریپل (XRP) با وجود ایردراپ شبکه فلر (Flare) که قرار است ۱۲ دسامبر اجرا شود، هنوز نتوانسته سد ۱ دلار را بشکند.

آیا حرکات قیمت اخیر، ناشی از وجود شایعات است و دوباره به حالت اول برمی‌گردد یا اینکه باید انتظار افزایش بیشتری داشت؟ بهتر است نگاهی به نمودارها بیندازیم.

ریپل از ژانویه ۲۰۱۸ به اولین higher high رسید

XRP/USD در هفته‌های اخیر با افزایش قیمت از ۰/۲۲ دلار به قله ۰/۸۰ دلار رسیده است. این حرکت قیمت ریپل کلاسیک است، زیرا رالی‌ها به جای ارگانیک و تدریجی بودن، عمودی و پرنوسان هستند. حرکت اخیر نیز همراه با افزایش قیمت طی چند روز، از این قاعده مستثنی نیست.

چارت ریپل
چارت یک روزه قیمت XRP

با این حال، همان‌طور که نمودار نشان می‌دهد، حرکت اخیر روند نزولی چند ساله را شکسته است. این روند نزولی شکسته شده و یک higher high  جدید را ایجاد کرده است. در واقع، این اولین higher high  از زمان آغاز بازار خرسی در ژانویه ۲۰۱۸ است.

علاوه بر این، در ماه اوت یک رالی کوچک‌تر رخ داد که قیمت را از ۰/۱۶ دلار به ۰/۳۳ دلار رساند. پس از آن حرکت، XRP به ناحیه مقاومت قبلی خود در ۰/۲۲ دلار اصلاح شد. این تصحیح قیمت یک تبدیل حمایت/مقاومت صعودی بود و پس از آن حرکت عظیم به سمت ۰/۸۰ دلار اتفاق افتاد، طوری که در ماه گذشته در صرافی کوین بیس به بالغ بر ۰/۹۰ دلار رسید.

بیشتر بخوانید: آیا قیمت ریپل به ۱ دلار می‌رسد؟ ورود XRP به یک بازار گاوی قابل توجه

به نظر می‌رسد بعد از چنین حرکتی یک تصحیح قیمت در راه باشد

حرکات قیمت XRP اغلب قبل از چنین حرکات قیمت عمودی یک سیگنال می‌دهند و پس از آن یک تصحیح قیمت گسترده‌تر آغاز می‌شود. نمودار زیر چهار حرکت قبلی XRP را نشان می‌دهد که شبیه آخرین حرکت قیمت آن است.

چارت قیمت ریپل
چارت قیمت XRP

چنین حرکات عمودی بزرگی معمولا پس از یک تصحیح قیمت طولانی رخ می‌دهند که می‌تواند هفته‌ها تا ماه‌ها طول کشیده و زمینه را برای حرکت ناگهانی بعدی فراهم کند.

این نتیجه بدی نیست، زیرا حرکات ناگهانی اغلب قبل از حرکت صعودی بیشتر، به چنین اصلاحاتی نیاز دارند. غالبا، این حرکت‌های ناگهانی به سمت ناحیه مقاومت قبلی تصحیح می‌شوند تا یک تبدیل حمایت/مقاومت صعودی ایجاد کنند.

سطوحی که باید در مورد XRP زیر نظر داشته باشید

بازه زمانی روزانه نشان‌دهنده برخی سطوح است که تریدرها یا سرمایه‌گذاران XRP باید مراقب آنها باشند. این سطوح مبتنی بر تاریخچه حرکات قیمت هستند، زیرا هر دو منطقه مهم مناطق مقاومت قبلی هستند.

سطوح قیمت XRP
سطوح قیمت XRP که باید مراقب آنها باشیم

اولین سطح قیمت حدود ۰/۴۵ دلار است که قبلا طی هفته‌های گذشته تست شده است. زمانی که بیت کوین به ۱۶۲۰۰ دلار تصحیح شد، XRP/USD به شدت به ۰/۴۵ دلار سقوط کرد که منجر به تبدیل حمایت/مقاومت شد.

این اتفاق همبستگی گسترده بین ارزهای دیجیتال را تأیید می‌کند. تا زمانی که بیت کوین ثابت بماند، آلت کوین‌ها می‌توانند مومنتوم صعودی خود را دوباره به‌دست آورند. با این حال، به محض شروع تصحیح قیمت بیت کوین، آلت کوین‌ها متضرر شده و اغلب شاهد ضررهای سنگین‌تری نسبت به بیت کوین خواهند بود.

بنابراین، اگر بیت کوین در دوره آتی اصلاحات شدیدتری را انجام دهد، دومین منطقه حیاتی که باید سرمایه‌گذاران مراقب آن باشند، منطقه ۰/۳۲ دلار است. این سطح بیش از یک سال به عنوان منطقه مقاومت عمل می‌کرد، که از طریق آن یک تبدیل حمایت/مقاومت در اینجا بسیار صعودی خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت

هر دوی این مناطق در صورت وقوع برای XRP بسیار صعودی خواهند بود، اگرچه برای سرمایه‌گذارانی که بالای ۰/۷۰ دلار خرید کرده‌اند بسیار دردناک است. از این رو، اگر قیمت XRP بالای ۰/۴۵ یا ۰/۳۲ دلار تثبیت شود، higher low دیگری را برای بازارها ایجاد خواهد کرد.

چارت سه روزه قیمت ریپل
چارت سه روزه قیمت XRP

این نمودار با یک نمای کلی از ساختار بازار، نشان می‌دهد که پامپ اخیر، اولین higher high را بعد از یک بازار خرسی چند ساله از اوایل سال ۲۰۱۸ ایجاد کرده است.

برای ادامه روند صعودی، پس از یک higher high ، باید یک higher low ایجاد شود. اگر هر یک از این دو منطقه به یک منطقه حمایت جدید تبدیل شوند، XRP آماده خواهد بود تا در حرکت ناگهانی بعدی یک higher high جدید را ایجاد کند. سپس این higher high راه را برای قیمت XRP جهت رسیدن به ۱/۰۰ دلار و احتمالاً ۱/۵۰ دلار در ماه‌های آینده هموار خواهد کرد.

نظر شما درباره تاثیر ایردراپ شبکه فلر در افزایش قیمت توکن ریپل چیست؟ آیا ایردراپ شبکه فلیر تأثیری در قیمت آن خواهد داشت؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph