توکن YFI در حال حاضر یکی از داغ‌ترین ارزهای بازار است که پس از تقاضای زیاد کاربران در بازار دیفای قیمت آن به ۱۱٫۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرد. علت قیمت بالای این ارز دیجیتال، به دلیل عرضه نسبتا پایین آن در بازار است. با این حال ریسک بسیار بالایی برای سرمایه‌گذارانی که قصد دارند در قیمت بالا روی آن سرمایه‌گذاری کنند وجود دارد.

بازار غیرمتمرکز مالی (Decentralized Finance) در ماه‌های اخیر به سرعت در حال گسترش است و کمپانی‌ها و پروژه‌های زیادی در این زمینه وارد شده‌اند. شرکت yEarn Finance یکی از پروژه‌هایی است به‌تازگی وارد عرصه دیفای شده است و امکانات متعددی را برای کاربران فراهم می‌کند.

مانند چیزی که در گذشته برای بازار عرضه اولیه سکه (ICO) اتفاق افتاد، تعداد زیادی از کاربران با قمار کردن روی قیمت توکن‌های عرضه‌شده به بازار آن‌ها را خریداری می‌کردند تا در صورت افزایش قیمت به سود هنگفتی دست پیدا کنند. حالا سرمایه‌گذاران همین کار را با دیفای انجام می‌دهند و این حوزه توانسته است کاربران زیادی را به خود جذب کند.

آندره کرانج (Andre Cronje) بنیانگذار yEarn Finance در پستی در مدیوم گفته است:

ما توکن YFI را به قیمت بسیار ناچیز ۰ عرضه کردیم. دوباره تکرار می‌کنم با ارزش مالی ۰. ما نه استخراج داریم، نه فروش، نه روی uniswap عرضه می‌شود، نه حراجی در کار خواهد بود. ما هیچکدام از این موارد را نداریم.

ارزش توکن YFI

آندره کرانج بنیانگذار شرکت yEarn Finance

این مطلب راهم مطالعه کنید: هشدار نهنگ بیت کوین درباره ریسک ضرر و زیان سرمایه گذاران جدید در حوزه دیفای

با وجود اینکه سازنده این پلتفرم اعلام کرده است که توکن‌های YFI بسیار بی‌ارزش است و ارزش مالی آن صفر است، در حال حاضر و به‌گزارش CoinMarketCap قیمت آن از ۱۱٫۰۰۰ دلار عبور کرده است و به این ترتیب با ارزش بازار ۳۳۱ میلیون دلار در رده چهل و ششم بزرگترین ارزهای دیجیتال بازار قرار می‌گیرد.

کاربران می‌توانند با استفاده از YFI در بسیاری از پلتفرم‌های غیرمتمرکز مالی که در اکوسیستم yEarn فعالیت می‌کنند، تامین نقدینگی انجام دهند. زمانی که کاربران توکن‌های خود را در اختیار قراردادهای توزیع قرار دهند، بر اساس نسبت توکن‌هایی که در اختیار پلتفرم قرار دادند، توکن‌های YFI به دست می‌آورند.

کل بازار ارزهای دیجیتال در وضعیت بازار گاوی قرار دارد و بازار دیفای نقش بسیار موثری در ایجاد یک نیروی قوی برای تداوم روند صعودی برخی از ارزهای دیجیتال دارد. بر اساس گزارش مجموعه «DeFi pulse» که داده‌های بازار دیفای را بررسی می‌کند، کل ارزش قفل شده (TVL) در اپلیکیشن‌ها و مجموعه‌های حاضر در حوزه دیفای به ۶/۲۱ میلیارد دلار رسیده است.

در حال حاضر yEarn Finance ششمین پروتکل بزرگ دیفای در بازار است. پلتفرم‌های آوی (Aave) و کرو فایننس (Curve Finance) در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

اگر با حوزه دیفای آشنایی دارید یا اگر سوال یا نظری درباره این حوزه از بازار ارزهای دیجیتال دارید می‌توانید از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: usethebitcoin