بر اساس اطلاعات منتشر شده از Messari Pro ،روزانه باید، ۲۱ میلیون دلار هزینه شود تا بتوان حمله ۵۱ درصدی موفق به شبکه بیت کوین انجام داد. این رقم نشان می‌دهد که هزینه ی مالکیت بیت کوین، ۸ برابر بیشتر از اتریوم است. زیرا برای داشتن کل اتریوم در یک روز به  ۲/۷ میلیون دلار نیاز است. از بلاک چین بیت کوین به شدت محافظت می‌شود، ولی محافظت از دیگر بلاک چین‌ها به این شدت نیست.

خلاصه اینکه، حمله ۵۱ درصدی، در واقع یکی از بزرگ‌ترین اقدامات و تهدیداتی است که می‌تواند در یک بلاک چین اتفاق بیفتد. زیرا بسیاری از ماینرها حتی به تنهایی توانسته‌اند بیش از نیمی از هش شبکه را برای مالکیت، بلاک چین از آن خود کنند.

برای مالکیت بیت کوین و کنترل نصف هش بیت کوین، باید ماشین‌های ماینری کافی در اختیار داشت و این یعنی تطبیق میزان هش که در حال حاضر نیز وجود دارد. Messari، مبلغ تصاحب بیت کوین را بر اساس هزینه‌ی اجاره ی آن از NiceHash  را در بازار استخراج رمز ارزها محاسبه کرده است.

اگر بخواهیم مقایسه ای انجام دهیم، یک خریدار رمز ارز می تواند یک میلیون دلار برای مالکیت حساب بیت کوین، لیت کوین و بیت کوین SV  لازم دارد و این در حالی است که برای خرید بلاک چین اتریوم تنها ۳۲۶ هزار دلار لازم است.

در هر حال، در گذشته برخی از سکه‌های رمز نگاری شده که کمتر هم شناخته شده هستند، در معرض چنین حملاتی قرار گرفته‌اند. رمز ارز هایی مثل Vertcoin, Bitcoin Gold, Verge. این اقدام به دلیل عدم وجود هش کافی اتفاق افتاده است، اما امروز، کسی که بخواهد اعتبار بیت کوین را خدشته دار کند باید انگیزه قوی برای این کار داشته باشد و روزانه ۲۱ میلیون دلار هزینه کند.

اگر تصاحب بیت کوین با موفقیت انجام شود و به مدت طولانی در اختیار یک شخص قرار گیرد، شخص با این حمله ۵۱ درصدی می تواند همه معاملات را مسدود یا معکوس کند. حتی می تواند بلاک چین را بازنویسی کند و باعث ایجاد یک اختلال موقتی در زنجیره بلوکی شود. اما، این استدلال وجود دارد که برای تامین هزینه‌های مربوط به استخراج به مدت طولانی، برای یک تصاحب ۵۱ درصدی، محافظت‌های ویژه ای انجام می‌شود و بیشتر سکه های رمز نگاری شده از چنین اهدافی در امان هستند.

یکی از خطرناک‌ترین حملاتی که بلاک چین و رمز ارزها را تهدید می‌کند، حمله‌ ۵۱ درصد یا حمله‌ دوبار خرج کردن یاdouble spending است. حمله ۵۱ درصدی اتفاقی است که اگر رخ دهد، گروه خاصی قادر خواهند بود یک شبکه را کنترل کنند و اعتبارش را از آن بگیرند.