آفریقایی‌ها برای اجتناب از کارمزدهای بالا و بی‌ثباتی ارز به سمت ارزهای دیجیتالی سوق پیدا کرده‌اند. این در حالی است که انتقالات ارزی به و از این قاره در سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته است.

طبق گزارشی از یک شرکت تحلیل بلاکچین به نام Chainanalysis، آفریقایی‌ها به طور فزاینده به تجارت رمزارز روی آورده و آن را به ارزهای فیات محلی ترجیح می‌دهند.

داده‌های ارائه شده از سوی این شرکت نشان می‌دهد که بسیاری از افراد و کسب‌وکارهای محلی برای اجتناب از کارمزدهای بالا، پیچیدگی‌های نظارتی و بی‌ثباتی ارز، وارد حوزه رمزارز شده‌اند. با کوین نیک همراه باشید.

افزایش علاقمندی به ارز دیجیتال در آفریقا

ارز دیجیتال در آفریقا

آفریقایی ها به دلیل کارمزدها بالای ارز فیات و بی ثباتی آن به رمزارزها روی آورده‌اند.

تعداد انتقالات ورودی و خروجی ماهانه در آفریقا از رقم ۶۰۰٫۰۰۰ گذشته است. تعداد کل انتقالات زیر ۱۰ هزار دلار در ماه ژوئن ۵۵ درصد افزایش داشته و به ۳۱۶ میلیون دلار رسیده است. نیجریه (که بزرگ‌ترین اقتصاد این قاره را دارا است)، آفریقای جنوبی و کنیا منطقه را به سمت انتقالات رمزارزی هدایت می‌کند.

آبولاجی ادونجو (Abolaji Odunjo)، مدیر یک فروشگاه تلفن همراه در لاگوس (بزرگترین شهر نیجریه) برای پرداخت هزینه به تامین کنندگان چینی خود از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. او در مصاحبه با رویترز عنوان کرده که این روش را به خاطر سرعت و راحتی آن در پیش گرفته است.

بیت کوین در مقابل کاهش ارزش ارز به کسب‌وکار من کمک کرد و همزمان باعث رشد من شد.

ادونجو اضافه کرد که این روش پرداخت به او کمک کرده تا از کارمزدهای بالا رهایی یافته و یک جایگزین برای خرید دلار آمریکا (که ارزش آن به مراتب در حال گران شدن است) در دست داشته باشد. بسیاری از کشورهای آفریقایی با کم ارزش شدن و بی‌ثباتی ارز ملی روبرو هستند. در پی این جریان تقاضای خرید و قیمت دلار آمریکا افزایش یافته است. افت ارزش برخی از ارزها مانند راند (Rand) آفریقای جنوبی، در دهه گذشته و در مقایسه با دلار بیش از ۵۰ درصد بوده است.

سایر مقیمان این منطقه که از آن‌ها مصاحبه به عمل آمد در گفتگو با رویترز گفتند پرداخت‌های بیت کوین برای اشخاصی که اعضای خانواده‌شان در خارج از کشور (مانند آمریکا و بریتانیا) سکونت دارند این مزیت را داشته که می‌توانند به راحتی از آن‌ها پول دریافت کنند.

بانک جهانی پستی را منتشر کرده که طبق آن وجه کارمزد ارزهای فیات در ساب ساهاران آفریقا به طور متوسط ۸/۹ درصد است، این در حالی است که بالاترین هزینه کارمزد در آفریقای جنوبی به ازای هر تراکنش ۲۰ درصد می‌باشد. کارمزد بیت کوین به میزان قابل توجهی از ارزهای فیات پایین‌تر است و مقدار آن معمولا کمتر از ۳ درصد است.

در سال ۲۰۲۰، ارزش ارزهای دیجیتال فرستاده شده به آفریقا از مقدار کل ارقام سال قبل پیشی گرفته و به ۸ میلیارد دلار رسیده است. ناگفته نماند که فقط در ماه ژوئن یک میلیارد ارز دیجیتال به این قاره ارسال شده است. در مقابل، بانک جهانی گزارش کرده که در سال ۲۰۱۹ میزان ارز فیات ارسال شده به ساب ساهاران آفریقا فقط ۴۸ میلیارد دلار بوده و انتظار می‌رود امسال این مقدار به ۳۷ میلیارد دلار سقوط کند.

دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما و مخاطبان این مقاله به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاسگذاریم.

منبع: Cointelegraph