طوفان بیت کوین به جای جای جهان سر زده و برای ارزهای دولتی‌ای که همه ما می‌شناسیم ارزهای جایگزین ارائه داده است. همه می پرسند بهترین کیف پول بیت کوین کدام است؟

طرفداران این ارزها مدعی هستند که استفاده از آن نسبت به ارزهای سنتی ساده‌تر و امن‌تر است و حریم خصوصی بهتری هم با استفاده از آن خواهید داشت. از آنجا که ارزش بیت کوین در مقایسه با دلار آمریکا و سایر ارزها در چند سال اخیر بسیار بیشتر شده، افراد زیادی به سرمایه‌گذاری در این زمینه روی آورده‌اند.

قبل از اینکه برای بیت کوین یا سایر رمزارزهای دیجیتالی پولی خرج کنید باید ریسک‌های این حوزه را به خوبی شناخته و با آن‌ها آشنا شوید. احتمال دارد ارزش بیت کوین در چند سال آینده می‎ دو برابر شود اما به همان نسبت این امکان هم وجود دارد که ارزش آن سقوط کرده و حتی به صفر برسد. کوین نیک به شما توصیه می‌کند فقط به میزان استطاعت خودتان در این راه هزینه کنید، منظورمان این است که در حدی روی رمزارزها سرمایه‎گذاری کنید که در صورت از دست رفتن آن ورشکست نشوید. اگر درباره ریسک‌های موجود در این مسیر مطالعه کافی داشته و با آن‌ها آشنا شده‌اید و باز هم می‌خواهید وارد میدان رمزارزهای دیجیتال شوید، برای حفظ سرمایه دیجیتالی خود بهتر است یکی از این کیف پول های بیت کوین را انتخاب کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی انواع کیف پول بیت کوین به زبان ساده 

۱. بهترین کیف پول بیت کوین Coinbase

Coinbase یکی از ساده‎ترین روش‌ها برای خرید و فروش رمزارزها است به همین دلیل هم آن را صدر لیستمان جای داده‌ایم. شما با استفاده از Coinbase می‌توانید به حساب بانکی خود در ایالات متحده آمریکا متصل شوید و به سادگی دلارتان را از حساب به کیف پول یا بالعکس منتقل کنید. می‌توانید از دلارها استفاده کرده یا از آن برای خرید و فروش بهره بگیرید. Coinbase در حال حاضر علاوه بر بیت کوین از بیت کوین کش، اتریوم و لایت کوین هم پشتیبانی می‌کند. شایعاتی هم درباره پشتیبانی آن از ارزهای دیگری چون ریپل نیز وجود دارد.

با اینکه بزرگترین مزیت این کیف پول سهولت استفاده از آن است درباره امنیت آن نگرانی‌هایی وجود دارد. Mt. Gox قبلا برای بیت کوین و سایر ارزها در Coinbase، پلتفرم غالب بود. این شرایط تا زمانی حاکم بود که پلتفرم یاد شده هک شد و چیزی حدود نیم میلیارد دلار از ارز کاربران از دست رفت. با این حال کوین بیس از واقعه‌ای که درباره Mt.Gox رخ داد درس گرفت، از نظر امنیتی سخت‏گیرتر شد، آپدیت‌های مرتبی را برای آن در نظر گرفت و تجربه کلی کاربر را هم بهبود داد.

معرفی بهترین کیف پول

کیف پول COINBASE

۲. بهترین از نظر امنیت Trezor

Trezor مانند Coinbase یک پلتفرم کامل برای خرید و فروش نیست. در عوض، جایی برای ذخیره بیت کوین به حساب می‌آید. Trezor یک دستگاه فیزیکی است که به کامپیوتر، تبلت یا تلفن وصل شده و به شما اجازه می‌دهد از این طریق به کوین‌های خود دسترسی پیدا کنید. کیف پول Trezor برای چندین رمزارز کاربرد دارد و دارای مشخصه‌هایی مانند مدیریت پسورد، تایید هویت دو مرحله‌ای و … است.

این کیف پول در صورت گم شدن پسورد و دستگاه اجازه نمی‌دهد کسی غیر از مالک به محتویات آن دست پیدا کند اما شما باید از اتفاقات ناراحت کننده‌ای که تاکنون پیش آمده درس گرفته و هرگز اجازه ندهید این اتفاق برایتان بیفتد. نکته اصلی در مورد این کیف پول دیجیتال برای بیت کوین آن است که اجازه دسترسی به ارز و دزدیدن آن را به دیگران نمی‌دهد بنابراین نباید انتظار داشته باشید که فرایند بازیابی آن قرار است ساده باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: نحوه ایجاد کیف پول بیت کوین به صورت مشترک در Bitcoin.com 

۳. بهترین برای دسکتاپ Electrum

الکتروم یک کیف پول نرم‌افزاری است، یعنی بیت کوین شما در مجموعه‌ای از فایل‌ها روی کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپتان ذخیره می‌شود. این نرم‌افزار در حال حاضر برای ویندوز، مک OS X، لینوکس و اندروید موجود است.

الکتروم می‌تواند با برخی از کیف پول‌های فیزیکی هم همکاری کند و درمقایسه با استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Trezor از انعطاف بیشتری برخوردار است.

مزیت بزرگ این کیف پول آن است که می‌توانید سریعا شروع به استفاده از آن کرده و بیت کوین خود را روی کامپیوترتان ذخیره کنید. اما اگر کامپیوتر شما خراب شود، در آتش سوزی از بین برود یا هک شود ارزتان از دست می‌رود. این اپلیکیشن از یک فرایند بازیابی هم پشتیبانی می‎کند و اجازه می‎دهد با یک سری کلیدهای دست نوشته یا چاپی یک «ذخیره سرد» فیزیکی ایجاد کنید.

۴. بهترین کیف پول آنلاین Blockchain.info

بلاک‌چین یک فناوری است که اجازه می‎دهد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود پیدا کنند. البته این واژه بسیار فراتر از دنیای ارزهای دیجیتال کاربرد دارد. Blockchain.info از این نظر که یک کیف پول آنلاین است به Coinbase شباهت دارد اما از طریق بلاک‌چین نمی‌توانید مستقیما ارز بخرید و بفروشید. این یعنی ذخیره بیت کوین شما به بازار بیت کوین متصل نیست.

از آنجا که این کیف پول یک اکسچنج کامل نیست نسبت به مواردی مانند Coinbase که در آن همیشه افراد کلاهبردار برای هک کردن کاربران در تلاشند، از امنیت بیشتری برخوردار است. اگر شما زیاد از کامپیوتر سر در نمی‌آورید استفاده از اکسچنجی مانند Coinbase به مراتب برایتان ساده‌تر خواهد بود. این مجزا بودن به سطح امنیت Blockchain.info  اضافه کرده اما باعث شده استفاده از بیت کوین برای کاربران پیچیدگی پیدا کند.

کیف پول بیت کوین

کیف پول TREZOR

 

۵. بهترین کیف پول برای خرید و فروش Robinhood

رابین‌هود به عنوان یک پلتفرم رایگان تجارت سهام شروع به کار کرد و اخیرا با وسعت بخشیدن به دامنه کارکرد خود وارد حوزه سرمایه‌گذاری رمزارزهایی مانند بیت کوین شده است. رابین‌هود هم اکسچنج است و هم کیف پول، بنابراین مثل Coinbase همه چیز را یکجا در خود دارد. در ضمن اولین پلتفرم سازگار با موبایل به شمار می‌رود و حتی نسخه وب آن نیز در دسترس تمام مشتریان تجارت بورس قرار دارد.

اما چیزی که باعث متمایز شدن رابین‌هود شده رایگان بودن آن است. در هنگام خرید یا فروش بیت کوین هیچ کمیسیونی از کاربران دریافت نمی‌شود. برخی ممکن است مدعی شوند که به چند دلیل رابین‌هود از امنیت کمتری برخوردار است اما در کل برای سهام و ارز شما به اندازه کافی امنیت دارد.

۶. بهترین کیف پول برای استفاده با دسکتاپ Exodus

Exodus یک کیف پول نرم‌افزاری مانند الکتروم است اما ظاهر بسیار زیباتری داشته و استفاده از آن شهودی‌تر است. از نظر امنیتی با الکتروم مشابهت دارد اما ظاهر آن بسیار متفاوت است. این کیف پول مختص دسکتاپ ارزهای دیجیتال، بیت کوین و … را به صورت چارت و نمودار به نمایش می‌گذارد. شما علاوه بر ذخیره ارز به کمک ادغام اپلیکیشن با اکسچنج Shapeshift می‌توانید به تبادل ارز نیز بپردازید.

هیچ تنظیماتی برای حسابتان وجود ندارد بنابراین ارز و کیف پولتان فقط به شما تعلق دارد. مواظب کامپیوترتان باشید! Exodus یک کلید خصوصی رمزگذاری شده داشته و از ابزارهای امنیتی مفیدی نیز برخوردار است. به لطف پرونده دارای نمودار، هر کسی که در زمینه سرمایه‎گذاری سابقه داشته باشد می‌تواند وارد کار با ارزهای‌ دیجیتال شود.

۷. بهترین کیف پول برای موبایل Mycelium

Mycelium یک کیف پول بیت کوین است که مختص موبایل طراحی شده است. نسخه اندروید و آیپاد آن در دسترس کاربران قرار دارد. این کیف پول به خاطر پیچیده بودن نحوه استفاده از آن نسبت به سایر کیف پول‌های بیت کوین شهرت یافته است. اما کاربران حرفه‌ای می‌توانند با آن تجربه خوبی داشته باشند.

هیچ رابط کاربری وب یا دسکتاپی وجود ندارد اما از آنجا که اکثر افراد کارشان را با استفاده از گوشی انجام می‌دهند این موضوع زیاد هم دغدغه نیست و نباید از آن ترسید. امنیت بسیار زیادی دارد، می‌توانید به صورت گمنام از آن استفاده کنید و تقریبا هر جایی که بروید با استفاده از آن می‌توانید بیت کوین خود را در جیبتان به همراه داشته باشید.