اگر طرفدار استفاده از تتر در تبادلات روزانه خود هستید، بنابراین قطعا به دنبال یک کیف پول خوب و مطمئن هم برای تترهای خود می‌گردید. در ادامه این مطلب به همین موضوع خواهیم پرداخت؛ با معرفی بهترین کیف پول تتر همراه باشید.

همانطور که در مطالب پیشین کوین نیک گفتیم، تتر یکی از بهترین استیبل کوین‌های حال حاضر دنیای ارزهای دیجیتال است و در صدر استفاده در تبادلات رمزارزها به عنوان یک استیبل کوین قرار دارد. تتر در ابتدا توسط پروتکل Omni Layer منتشر شد و حالا به ERC 20 و همچنین پلاکچین Tron منتقل شده است.

این مسئله به این معنی است که USDT حالا در سه پلتفرم مختلف پشتیبانی می‌شود. هر صرافی، کیف پول USDT خود را ارائه می‌دهد و به همین دلیل مهم است که بدانید باید از چه شبکه بلاک چین برای کیف پول خود استفاده کنید.

بهترین کیف پول تتر بر چه نوع شبکه بلاک چینی قرار دارد؟

در حال حاضر بسیاری از کیف پول‌ها و صرافی‌ها به سراغ شبکه ERC-20 رفته‌اند که البته هنوز برخی‌ها از هر ۳ نوع شبکه پشبیتانی می‌کنند و برخی‌های دیگر هم تنها از یک نوع شبکه پشتیبانی می‌کنند. اما چطور می‌توان نوع شبکه بلاک چین کیف پول خود را مشخص کرد؟ بهترین روش پاسخ به این سوال این است که به آدرس USDT در کیف پولی که دارید نگاه کنید. در فرمول پایین می‌توانید به راحتی متوجه شوید که کیف پول و تترهای شما در چه شبکه بلاک چینی قرار دارند:

  • تترهای موجود در پروتکل Omni: آدرس موجود یا با رقم ۱ یا با رقم ۳ شروع می‌شود یا پیشوندی معادل bc1 دارد.
  • تترهای موجود در ERC-20: آدرس موجود با 0x شروع می‌شود.
  • تترهای موجود در Tron: آدرس‌های موجود با TX شروع می‌شوند، مانند: TXYwY5Eec12tuenctYHMdrYJLWrCu6xwet

همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از صرافی‌ها مانند باینانس، از Omni Layer به ERC-20 مهاجرت کرده‌اند تا کارها را برای کاربران خود ساده‌تر کنند. به همین دلیل می‌توانید همیشه از کیف پول‌های ERC-20 استفاده کنید. البته از آن‌جایی که این مورد هنوز کاملا در بین تمامی صرافی‌ها همه گیر نشده است، پیش از هرگونه استفاده باید به آدرس کیف پول خود توجه داشته باشید تا مطمئن شوید USDTهایی که قصد جا به جایی دارید توسط کیف پول دریافت کننده قابل پشتیبانی باشند. در غیر این صورت حتی ممکن است خود را در معرض خطر از دست دادن تترها قرار دهید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین راه های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

در ادامه این مطلب به معرفی بهترین کیف پول تتر می‌پردازیم

۱. Ledger Nano X

  • مورد استفاده بر اساس ERC20
  • منبع: سخت افزاری
  • پشتیبانی از موبایل و دسکتاپ
  • قیمت: ۵۰ و ۱۱۹ دلار

شما می‌توانید با ترکیب کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X و Myetherwallet، کیف پولی امن برای تترهای خود داشته باشید. در حقیقت تا زمان نگارش این مطلب، این راه امن‌ترین روش نگهداری از USDT محسوب می‌شود. از آن جایی که با این روش در حال استفاده از یک کیف پول سخت افزاری هستید، هرگز در معرض خطر از دست رفتن و انتشار رمزهای خصوصی خود در فضای آنلاین نیستید.

لجر نانو اکس به عنوان بهترین کیف پول تتر از طریق بلوتوث اجازه می‌دهد تا از آن روی موبایل و دسکتاپ استفاده کنید. این کیف پول سخت افزاری کمک می‌کند تا علاوه بر تترهای خود، بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر را در آن حفظ کنید. لجر نانو اکس به عنوان یک پیشگام در سخت افزارهای امنیتی به شمار می‌رود. این کیف پول سخت افزاری برای شما ۱۱۹ دلار آب می‌خورد که البته اگر به دنبال یک نسخه ارزان‌تر آن هستید، می‌توانید نسخه لجر نانو اس را با قیمت ۵۹ دلار خریداری کنید که البته فاقد ویژگی بلوتوث است.

اگر از آن دست سرمایه گذاران یا تبادل کنندگانی هستید که حجم زیادی تتر یا دیگر ارزهای دیجیتالی را در اختیار دارید، خرید لجر نانو اکس هر چند با قیمت بالا، اما به صرفه‌تر و امن‌تر است. اما اگر کارهای شما محدود است و استفاده شما به مقدار کمی USDT محدود می‌شود، نسخه اس می‌تواند کار راه انداز باشد.

بررسی بهترین کیف پول تتر

بهترین کیف پول تتر

۲. Nexo Wallet

  • مورد استفاده بر اساس Omni و ERC-20
  •  نوع: کیف پول موبایلی
  • قیمت: رایگان

این کیف پول نرم افزاری یک سرویس امانت داری ارزهای دیجیتال است که اختیار کاملی از USDT را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بهترین نکته در مورد این کیف پول این است که وقتی تترهای خود را درون کیف پول Nexo قرار دهید، به شکلی خودکار شروع به دریافت سود از آن می‌کنید.

می‌توان گفت Nexo به عنوان بهترین کیف پول تتر بیشتر از این که یک کیف پول محسوب شود، یک سرویس است چرا که قرار دادن USDT خود درون آن و دریافت ۸ درصد سود سالانه به خودی خود یک گزینه سودمند برای کاربران محسوب می‌شود.

کیف پول نکزو البته با این که به شکلی نرم افزاری در اختیار کاربران قرار دارد، اما چندین سال است که به کار خود ادامه داده و به طور مداوم توسط Deloitte حسابرسی می‌شود تا از امنیت آن اطمینان حاصل شود. دیلویت (Deloitte) یک  شرکت حسابرسی آمریکایی است که بزرگ‌ترین شرکت خدمات حرفه‌ای جهان را ارائه می‌دهد.

البته نکته شاید منفی آن این است که برداشت حساب از طریق کیف پول Nexo ممکن است ۲۴ ساعت طول بکشد. این مسئله بر خلاف ویژگی مهم تترها یعنی استفاده و جا به جایی سریع تراکنش‌ها است. بنابراین اگر از آن دست افرادی هستید که نیاز دارید تراکنش‌های سریع و زیادی در کیف پول USDT خود انجام دهید، کیف پول نکزو چندان مورد مناسبی برای شما نخواهد بود.

۳. MyEtherWallet

  • مورد استفاده برای ERC-20
  • نوع: موبایلی و دسکتاپ
  • قیمت: رایگان

کیف پول MyetherWallet به عنوان بهترین کیف پول تتر از محبوبیت بالایی برای ذخیره و حفظ توکن‌های شما بر اساس اتریوم است. می‌توانید از آن برای ذخیره USDTهای خود روی پلتفرم ERC-20 استفاده کنید. این کیف پول از نظر امنیت تا امروز تضمین شده است و چندین سال است که فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

MyEtherWallet به عنوان یک هات والت (Hot Wallet به کیف پول‌های آنلاین اشاره دارد) که هر لحظه ممکن است مورد حمله هر گونه خطر و هکی قرار بگیرد، اما اگر از آن در کنار کیف پول‌های سخت افزاری مانند Ledger یا Trezor برای ورود استفاده کنید، می‌تواند به عنوان یک کیف پول آفلاین و مطمئن (کُلد والت) مورد استفاده قرار بگیرد.

یافتن بهترین کیف پول تتر

کیف پول MyEtherWallet

۴. استفاده از صرافی‌ها

اگر هدف شما از استفاده USDT انجام تبادلات روزانه و سریع است، بنابراین بهترین کیف پول تتر می‌تواند انتخاب بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال باشد.

برخی از صرافی‌ها هستند که فضایی عالی را برای تبادل روزانه و نگهداری کوتاه مدت USDT فراهم کرده‌اند. از جمله صرافی‌های عالی برای انجام این کار:

  • Binance: پشتیبانی از توکن‌های ERC-20 برای USDT
  • BitMax: پشتیبانی از توکن‌های ERC-29 و Omni
  • Kucoin: پشتیبانی از هر سه نوع توکن‌های USDT

باز هم لازم به ذکر است که فراموش نکنید صرافی‌ها، فضایی عالی برای تبادلات و نگهداری بسیار کوتاه مدت دارایی‌های شما از جمله USDT هستند. استفاده از آن‌ها برای نگهداری بلند مدت سرمایه‌های‌ شما کاری اشتباه است، حتی اگر با یک صرافی بزرگ و مطمئن سر و کار داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که اگر به طور منظم به ارسال USDT می‌پردازید، برخی از صرافی‌ها هزینه‌ای بین ۲ تا ۱۰ USDT را برای جا به جایی دریافت می‌کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۱۲ ابزار برتر برای انجام معامله ارز دیجیتال

نتیجه‌گیری، بهترین کیف پول تتر کدام است؟

در این مطلب تمامی کیف پول‌های USDT امن و مطمئن را معرفی کرده‌ایم. اما این که کدام یک از آن‌ها بهترین کیف پول تتر محسوب می‌شوند، کاملا به نیاز شما بستگی دارد.

اگر برای استفاده بلند مدت و البته برداشت از حساب سریع و بدون معطلی می‌خواهید، از کیف پول سخت افزاری Ledger در کنار MyEtherWallet استفاده کنید. این ترکیب یک شرایط کاملا امن را برای کاربر فراهم می‌کند.

اگر برای استفاده کوتاه مدت همراه با برداشت از حساب سریع و بدون معطلی می‌خواهید، استفاده از MyEtherWallet به تنهایی کفایت می‌کند. این روش امنیتی متوسط را برای کاربران به همراه دارد.

برای استفاده کوتاه مدت، برداشت حساب بدون عجله و با تاخیر، کیف پول Nexo گزینه خوبی است که البته ۸ درصد هم سود به شما می‌دهد.

برای تبادل‌های سریع و نگهداری کوتاه مدت هم می‌توانید از صرافی‌های KuCoin یا Binance استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید تتر و مشاوره با کارشناسان ما با کوین نیک در تماس باشید.