در دنیا برای استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال مراکز مختلفی وجود دارند که به صورت روزانه مسئولیت جمع آوری این ارزهای دیجیتال را به عهده دارند. در ادامه با کوین نیک با بزرگ ترین فارم های استخراج بیت کوین آشنا شوید.

جهان در دوره دوم تب طلا قرار گرفته است. اما ا ین دوره با دوره‌های پیشین یک تفاوت دارد، مردم طلا استخراج نمی‌کنند! به جای طلا، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال جایگزین شده است. حالا دیگر یازی نیست تا برای استخراج بیت کوین مانند استخراج طلا از بیل و کلنگ استفاده کنید، در دنیای دیجیتال این صفر و یک است که تبدیل به سود خالص می‌شود و خرید بیت کوین را ساده می‌کند. در سراسر جهان، مردم میلیون‌ها دلار از طریق ماشین‌ها و میکرو چیپ‌ها در بزرگ ترین فارم های استخراج بیت کوین دنیا درآمد دارند.

معادنی که امروزه مردم با آن‌ها درآمد دارند معدنی در زمین نیست. این معدن‌ها مجموعه‌ای از سرورها هستند که توسط یک مدار مجتمع کنترل می‌شوند و مدام در حال استخراج بیت کوین هستند و به آن‌ها فارم یا مزرعه گفته می‌شود. برای استخراج بیت کوین یک پردازنده باید مشغول به حل مسائل بسیار سخت ریاضی شود و حل این مسائل باعث داغ شدن سرورها خواهد شد.

برای جلوگیری از داغ شدن و پایین آمدن کارایی، سرورهای استخراج بیت کوین باید خنک شوند و اتاق شامل سرورها مجهز به سیستم قوی سرمایشی است. چنین اتاق‌هایی پر از کامپیوترهای مختلف هستند و به شدت عجیب خواهند بود. اگر به یکی از این اتاق‌ها سر بزنید انگار وارد یک سونا شده‌اید.

بزرگ ترین فارم های استخراج بیت کوین

به خاطر همین عجیب بودن و جالب بودن این اتاق‌ها تصمیم گرفتیم تا چندین مرکز استخراج بیت کوین را به شما معرفی کنیم تا با بزرگ ترین فارم های استخراج بیت کوین که بازده خوبی هم دارند، آشنا شوید.

BitMain / Antpool

شرکت BitMain در سال ۲۰۱۳ توسط Jihan Wu و Micree Zhan تاسیس شد. Zhan مقاله‌ای در مورد بیت کوین منتشر کرده بود و این مقاله ترجمه در مورد کلیت و نحوه کار بیت کوین بود. Jihan پس از انتشار این مقاله Zhan را پیدا می‌کند و از او می‌خواهد که چیپی برای استخراج بیت کوین ایجاد کند. بدین ترتیب شرکت BitMain خلق شد و حالا پس از مدتی به یکی از بزرگ ترین مراکز استخراج بیت کوین تبدیل شده است.

در صنعت استخراج بیت کوین به برخی مراکز استخراج لقب مزرعه را می‌دهند و BitMain به خاطر شکل ساخته شدن آن و همچنین قرارگیری میان درختان فراوان، به عنوان یک مزرعه شناخته می‌شود. این مجموعه چندین انبار پر از وسیله دارد که ۲۴ ساعت روز فعال است و مدام روی آن نظارت می‌شود.

استخراج ارز دیجیتال

شرکت BitMain در سال ۲۰۱۷ بین ۳ تا ۴ میلیارد دلار درآمد داشته است.

شاید پیش خود فکر کنید این کار هزینه بالایی دارد اما شرکت BitMain در سال ۲۰۱۷ بین ۳ تا ۴ میلیارد دلار درآمد داشته و مطمئنا نتیجه زحمات این ماشین‌ها پرداخت شده است.

استخراج ارز دیجیتال کار اصلی این شرکت است. اما پس از اینکه سال گذشته درآمد فوق‌العاده بالایی به حساب‌های این شرکت سرازیر شد، BitMain محدوده کاری خود را گسترش داد و فعلا در حال کار روی چیپست‌هایی با قابلیت درک بالا و همچنین سخت‌افزار هوش مصنوعی محور است.

Bitfury

شرکت Bitfury یکی دیگر از بزرگ ترین مراکز استخراج بیت کوین است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد. بنابراین، این شرکت سابقه بیشتری نسبت به BitMain دارد. Valery Vavilov موسس Bitfury، شیوه کار تازه‌ای دارد و تلاش کرده تا شرکت او مشخصا روی استخراج ارز تمرکز نداشته باشد. به جای این کار، شرکت Bitfury کسب و کاری را مدیریت می‌کند که طی آن گروه‌ها کوچک با کمک این شرکت می‌توانند از تکنولوژی بلاک چین استفاده کنند.

Bitfury یکی از پیشگامان ارز دیجیتال است و در سرتاسر جهان دفتر دارد. کارکنان حرفه‌ای این شرکت که از تمام زمینه‌ها کاری شکل گرفته‌اند تلاش می‌کنند تا دسترسی و شفافیت در مورد بلاک چین وجود داشته باشد و ابزار مورد نظر برای دسترسی کاربران به وجود بیاید.

از طریق امکانات این شرکت، سازمان‌ها و حتی دولت‌ها می‌توانند نقدینگی و اعتبارات ارزی را از طریق بلاک چین منتقل کنند. پس اگر شرکت شما با حساب‌ها بزرگ سر و کار دارد بهتر است سری به Bitfury بزنید.

DiscusFish

این شرکت یک استخر استخراج بیت کوین است. در یک استخر، کسانی که ارز استخراج می‌کنند منابع خود را کنار یکدیگر گذاشته و در پایان درآمد را بین خود به اشتراک می‌گذارند. این شرکت از چین نشات گرفته و نام آن اشاره به زمانی دارد که استخر استخراج آن رابط کاربری انگلیسی نداشت. این شرکت در زمینه‌ها مختلفی استخراج ارز دارد و همین آن را به یکی از بزرگ ترین مراکز استخراج بیت کوین تبدیل کرده است.

انواع ارزها مانند Ethereum و Ripple توسط این شرکت استخراج می‌شود و پرداخت‌ها روزانه است.

BTC China

شرکت BTCC دومین شرکت بزرگ در زمینه استخراج استخری است. قدمت این شرکت به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد و با این حساب هم سن و سال حضور بیت کوین در بازار است. این شرکت علاوه بر اینکه از بزرگ ترین مراکز استخراج بیت کوین است، به عنوان صرافی بیت کوین  هم شناخته می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال است.

این شرکت امید فراوانی به بیت‌کوین داشته و توانسته با این امید از تمامی مشکلات و بالا و پایین‌ها بازار به سلامت بیرون بیاید. این شرکت اهمیتی به حباب بیت‌کوین نداده و همین باعث شده تا امروزه به این جایگاه دسترسی داشته باشد.

Eligius

این شرکت یکی از بزرگ ترین مراکز استخراج بیت کوین است که به استخراج از آن به شیوه ماین کردن از استخر استخراج است. ورود به استخرهای استخراج آن نسبت به دیگر شرکت‌ها بسیار آسان‌تر است و همین آن را به نامی بزرگ در زمینه ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

برای ورود به استخرهای این شرکت نیازی به ثبت‌نام ندارید و هزینه ورودی و اشتراک گذاری سهام آن بسیار سریع است. رابط کاربری راحت و فعالیت بدون دردسر Eligius را به یکی از بزرگ ترین مراکز استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال در دنیا تبدیل کرده است.